Ang spysyken!

Elisemoor

Forelsket i forumet
Jenta mi spydde i natt, rundt 12 tiden. Hvor lenge må hun da være hjemme fra barnehagen?
Hun ser veldig frisk ut nå, å har masse energi! Men regler er regler. Har hørt både 24 timer, og 48 timer, og når barnet har vert spyfri en hel dag. Hva stemmer?[:)]

tror jeg ville holdt henne hjemme fra bhg idag.. i våres barnehage tror jeg det var 48 timer, dette tok de opp på foreldremøte nå, de har ikke vært så strenge på det, men nå var det skjerpings fremmover.. så 48 timer hos oss...

[:)]De er smittefarlige i opptil 48 timer etter siste oppkast/diare,derfor er det 48 timers regel her i alle fall. Min har akkuratt hatt omgangssyken han også,kastet opp tre ganger mandag formiddag - men første barnehagedag var på torsdag! Jeg vil ikke være ansvarlig for å smitte andre.[&:]

Jeg er vant med at en skal ha en spyfri dag før en kan komme i barnehagen igjen... Jeg hadde spysjuka natt til mandag og mandagen, og var hjemme på tirsdag pga smittefare..

Jeg ville holdt henne hjemme..

Tusen takk for svar![:)] jeg holder henne hjemme i dag uansett, så er det jo helg. Så får vi se hvordan hun er på mandag!

Back
Topp