Ang spontanabort

Fjolsy

Gift med forumet
Leste gjennom den andre tråden om hvilken uke man mistet, og ser at noen har mistet etter uke10 og oppover.

Da lurer jeg på noe :

Når man mister så sent, er fosteret så gammel som da man mister eller har det bare ikke blitt oppdaget tidligere, altså at fosteret døde tidligere??

Jeg mistet i uke 13 for 2 år siden. Da hadde fostret sluttet å vokse i uke 8. Jeg hadde ikke no form for blødninger før i uke 13, da var det bare spotting. Ringte lege og ble sendt på ultralyd... og da fikk jeg bekreftet at fostret var dødt og hadde sluttet å vokse i uke 8. Dagen etter var jeg inne til utskrapning.
Ingen artig opplevelse, har vært nærvøs i mange uka i dette svangerskapet. Redd for det samme skulle skje igjen... men det har heldigvis gått bra... :)

ORIGINAL: minni01

Jeg mistet i uke 13 for 2 år siden. Da hadde fostret sluttet å vokse i uke 8. Jeg hadde ikke no form for blødninger før i uke 13, da var det bare spotting. Ringte lege og ble sendt på ultralyd... og da fikk jeg bekreftet at fostret var dødt og hadde sluttet å vokse i uke 8. Dagen etter var jeg inne til utskrapning.
Ingen artig opplevelse, har vært nærvøs i mange uka i dette svangerskapet. Redd for det samme skulle skje igjen... men det har heldigvis gått bra... :)

ok så da døde fosteret i uke 8?
Har tenkt mye på akkurat det, er 12 uker på vei nå har mistet 2 ganger tidligere og eer livredd for at det skal skje igjen.
Jeg var på ul igår og da så jeg en liten krabat så håper og tror at alt skal gå bra nå[:)]

Flere??

oppoppoopp

ORIGINAL: Fjolsy

Leste gjennom den andre tråden om hvilken uke man mistet, og ser at noen har mistet etter uke10 og oppover.

Da lurer jeg på noe :

Når man mister så sent, er fosteret så gammel som da man mister eller har det bare ikke blitt oppdaget tidligere, altså at fosteret døde tidligere??

jeg mistet i uke 11+5, nå så jo ingen fosteret, men de mente at det mest sannsynelig hadde vært dødt siden uke 9

Jeg hører at det er mange som sier at hvis hjertet slår på ultralyd i uke 9, er det mest trolig at alt går bra. Om det stemmer skal ikke jeg utale meg om.
Jeg fikk jo en kraftig blødning i uke 9 og da trodde jeg alt var over, men hjertet slo som bare det. Jeg har gått å vært nervøs helt til jeg var i uke 17. Da var jeg på ordinær ultralyd og alt var bra og det var mye liv i magen (jeg har kjent liv i mange uker alt, dette er min nr 4). Var på ultralyd igjen i går, og ho var det like mye liv i.... :)

Men er man ganske bekymret så burde man få sjekket det opp, men som regel er jo alt bra...

ORIGINAL: minni01

Jeg hører at det er mange som sier at hvis hjertet slår på ultralyd i uke 9, er det mest trolig at alt går bra. Om det stemmer skal ikke jeg utale meg om.
Jeg fikk jo en kraftig blødning i uke 9 og da trodde jeg alt var over, men hjertet slo som bare det. Jeg har gått å vært nervøs helt til jeg var i uke 17. Da var jeg på ordinær ultralyd og alt var bra og det var mye liv i magen (jeg har kjent liv i mange uker alt, dette er min nr 4). Var på ultralyd igjen i går, og ho var det like mye liv i.... :)

Men er man ganske bekymret så burde man få sjekket det opp, men som regel er jo alt bra...

Har vært på ul 3 ganger allerede ,så nå har jeg sett at alt er bra og hjertet slår, så da kan jeg vell slå meg til ro med at alt går bra[:)] Gleder meg til å kjenne liv jeg også[:)]

Jeg mistet i uke 12, men tror nok den hadde vært død siden uke 10 eller 11. Litt vanskelig å vite bare ut fra størrelsen, en unge det er noe galt med kan jo ha vokst saktere enn vanlig også.

Jeg mistet en etter 16 uker. Jeg hadde vært på utvidet ul på grunn av alder etter 12 uker, og da var alt bra pluss at det var grundig sjekka for misdannelser, noe de ikke kunne se. Likevel døde gutten, og det er ut i fra størrelsen på fosteret at jeg tipper at det skjedde etter kanskje 13-14 uker.

Nå hadde jeg en jobb som slettes ikke passer sammen med graviditet. Jeg jobbet fryktelig lange dager noen ganger, og det var både tungt og slitsomt. Jeg gjorde et forsøk på å være forsiktig mest de første 12 ukene, for det var jo da det skulle være størst risiko [&:]

Kanskje hadde jeg mistet uansett, men jeg tok ingen sjanser da jeg ble gravid igjen og sykmeldte meg fra 5. uke. Statistisk mister 1% etter 12 uker.

Lykke til med svangerskapet Fjolsy, og gratulerer med fullgått første trimester. Mest sannsynlig går det bra nå [:)]

Fjolsy. Æ tror nok du bare kan slappe av... Som regel ordner kroppen opp hvis det skal være noe galt før uke 12... Men dessverre hender det jo at det blir senere.
Syntes du skal slappe av og nyte svangerskapet jeg... :)

Lykke til [:)] og kos deg gjennom svangerskapet :)

You must log in or register to reply here.
Back
Topp