Ang spisested...

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Jeg har et kjøkken som er satt opp så utrolig teit. Det er langt og smalt. Nytt kjøkken er i anmarsj, eneste jeg sliter med nå, er å finne kjøkkenbord. Har ikke egen spisestue, så må liksom spise på kjøkkenet. Men er så og si ingen kjøkkenbord som er fine og som passer inn, sånn rent målmessig.
Det jeg har lurt litt på, er om det går an å forlenge benkeplaten bare? Altså, at jeg har noe som selvsagt støtter under (isåfall hva?), og så bare forlenger kjøkkenbenken et par meter, og ha barstoler til, liksom?
Hva tror dere? Er det mulig, egentlig?

Ja, det er fullt mulig! Vi har en liknende løsning på kjøkkenet vårt.
Bare at vi har fått laget ei benkeplate på mål i 2*1m.
Den har vi festet i veggen, og har en fot i forkant, kjøpt på Byggmakker.
Du finner bilde av det i denne tråden: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=8517146

Oh, takk for svar! Virker jo faktisk som det skal funke temmelig bra. Vi skal ha den med langsiden mot veggen, hvis dere skjønner. For kjøkkenet er ganske så smalt. Resten av kjøkkenet skal vi også bestille fra ikea, så da skal jeg be dem lempe oppi litt ekstra.
Hva mer trenger vi en benkeplate? Sånn nøyaktig?
Tuusen takk for svar.[:)]

Ble litt mørkt bilde, men vi har også smalt og langt kjøkken, så vi har laget bord av en ferdig kjøpt plate fra ikea, og høye stoler til.Bordet er jo smalere enn et vanlig kjøkkenbord, men lengre.Vi sitter fint alle fire rundt der.

Det er noe slikt jeg også helst ville hatt, anie, men med tanke på døra og slikt, så kan vi bare bruke den ene langsiden.[&:]
Men, det ordner seg nok. Bedre enn ikkeno, iallefall![:D]

Går nok helt fint å bare forlenge benkeplaten, og bare få noen ben under.
Vi har sånn ben som kan justeres i høyden, kjøpt på Ikea.Er vel egentlig til skrivebord.

Ser det såvidt på bilde.

Hmm, okay. Så egentlig kan vi ha det i vanlig bordhøyde, liksom? Hvis vi også har de beina under?

Vet ikke nøyaktig laveste høyden på de, men dattera min har sånne på rommet sitt for vi har laget skrivebord til henne, og det er vel i bord høyde tror jeg.

ORIGINAL: ~Kine~

ORIGINAL: anie

Vet ikke nøyaktig laveste høyden på de, men dattera min har sånne på rommet sitt for vi har laget skrivebord til henne, og det er vel i bord høyde tror jeg.

kan vi få se bilde av det?

Har ikke lader til kamera, så jegfår ikke tatt bilder akkurat nå, men skal vise det når jeg får fikset kamera.

ORIGINAL: NEW ~savannah~

Om du har kjøkkenplanleggeren lastet ned på maskinen din, kan du få gå inn med mitt brukernavn og passord, og se hvordan vi skal gjøre det! Kanskje du i det minste får litt inspirasjon!? [:)] Vi har jo som sagt veldig smalt, men litt lengre kjøkken! 

Gjerne! Har planleggeren, ja.[:D]

ORIGINAL: ~Kine~

kan vi få se bilde av det?

Har ikke lader til kamera, så jegfår ikke tatt bilder akkurat nå, men skal vise det når jeg får fikset kamera.

Yay! Jeg vil også gjerne se.[:)]

Back
Topp