Ang spark og bevegelse

Blomsterpiken83

Forelsket i forumet
Dere som har vært gravid før, hvordan er det med spark og bevegelse nå som man snart går inn i 3 trimester? Jeg kjenner baby daglig flere ganger om dagen. Det går vel max to timer mellom hver gang jeg kjenner noe. Men styrken i det jeg kjenner kan variere veldig. I går hadde jeg en dag der jeg ble veldig nervøs. Jeg kunne kjenne baby men det føltes mer som svak vibrering langt inni magen. Føler egentlig det er mer av denne type bevegelse nå. Hvid jeg legger hånden på magen kan jeg også kjenne at hun snur seg. Kan man slå seg til ro med at alt er ok sålenge man kjenner "noe" og at det er regelmessig iløpet av dagen?
Uff dette ble litt rotete. Håper dere skjønner hva jeg mener.

Så lenge baby sparker forover kjenner det godt. Tror du skal være fornøyd når du kjenner bevegelse flere ganger om dagen. Hvis du kun hadde kjent det en gang i løpet av dagen,så hadde jeg blitt bekymret.

Det høres veldig normalt ut :) Jeg er 28 uker på vei idag, 3.gangsfødende og har fortsatt dager der jeg kan kjenne minimalt fordi han sparker innover og nedover. Kjenner også den "vibreringen" langt inni magen som du skriver, og det er nok bevegelser som går mer mot ryggen. Men bevegelser flere ganger for dagen så regelmessig som du skriver, uavhengig av styrke, høres veldig bra ut :)

Her varierer det også mye! Noen dager er veldig aktive over alt, noen dager er mer små dytt og dult og jeg kjenner at hun snur seg. Er 29 uker

Å så godt å høre at alt virker normalt. Jeg er en bekymrer av natur og det får jeg virkelig kjenne på nå som jeg er gravid :p Da slår jeg meg til ro med at så lenge jeg kjenner henne regelmessig iløpet av dagen uavhengig av styrke så er sikkert alt iorden :) Tusen takk for svar damer ❤️

Kan jo også nevne at de dagene jeg styrer og farter mye da kjenner jeg henne egentlig ikke. Da må jeg stoppe opp, sette meg ned å bli sittende en stund for å kjenne noe. Er jo sjeldent jeg gjør det så da blir det jo til at jeg ikke får tid å kjenne etter før det har blitt ettermiddag /kveld. Men det er kanskje normalt dette også?

Kan jo også nevne at de dagene jeg styrer og farter mye da kjenner jeg henne egentlig ikke. Da må jeg stoppe opp, sette meg ned å bli sittende en stund for å kjenne noe. Er jo sjeldent jeg gjør det så da blir det jo til at jeg ikke får tid å kjenne etter før det har blitt ettermiddag /kveld. Men det er kanskje normalt dette også?
Er sånn for meg de dagene eg er på jobb :)

Helt normalt :) Både fordi det er bevegelse i magen, noe som fører til at babyen sover mer, i tillegg er ikke du bevisst på alt du kjenner (man kan tro at man er det, men det foregår overraskende mye uten at man tenker over det). Det er en av grunnene til at dersom man lurer på om man har kjent nok, så skal man legge seg ned og ikke gjøre NOE annet samtidig. Ikke trykke på mobilen eller se på tv engang, for man blir med en gang litt mer uoppmerksom :)

Godt å høre :) jeg har alltid trodd at det var slik når man var gravid og babyen ble større så kunne man kjenne den nesten hele tiden. Det er jo en "stor" levende baby der. Men der tok jeg vist feil gitt :p

Høres helt normalt ut! Babyene vokser jo mye nå, så det blir stadig trangere om plassen og da blir det naturlig nok mindre spark og mer "glidende"/"veltende" bevegelser. Og så kan man kjenne at babyen hikker :)

Jeg har det helt likt som deg. Enkelte dager kjenner jeg tydelige spark, mens nå i nesten en uke har jeg kjent svake dult nedover liksom. Og at den velter rundt liksom. Har tenkt at babyen har lagt seg en annen plass. Har jo fremdeles god plass. Igår el idag økte sparkene i intensitet, så har nok flyttet på seg igjen ;)

Jeg har det helt likt som deg. Enkelte dager kjenner jeg tydelige spark, mens nå i nesten en uke har jeg kjent svake dult nedover liksom. Og at den velter rundt liksom. Har tenkt at babyen har lagt seg en annen plass. Har jo fremdeles god plass. Igår el idag økte sparkene i intensitet, så har nok flyttet på seg igjen ;)
Ja det er akkurat slik jeg også har hatt det siste uka. I dag har det vært litt mer kraft i sparkene igjen :) Hvor langt er du på vei? 27+2 her :)

Så flott at det er andre enn meg som har disse tankene som faktisk oppretter en tråd å spør om slikt. Føler meg til tider litt dum, fordi jeg føler jeg tenker og lurer på så mye som alle andre ikke gjør. Merker godt at mini snur seg for tiden, men tidvis lite spark og bevegelse. Gjør et førstegangs mammahjerte bekymret uten grunn.

Så flott at det er andre enn meg som har disse tankene som faktisk oppretter en tråd å spør om slikt. Føler meg til tider litt dum, fordi jeg føler jeg tenker og lurer på så mye som alle andre ikke gjør. Merker godt at mini snur seg for tiden, men tidvis lite spark og bevegelse. Gjør et førstegangs mammahjerte bekymret uten grunn.
Så fint at du synes det :) Synes ingen spm her inne er dum. Er jo derfor forumet er her :) Mye bedre å spørre og kanskje bli litt beroliget istedet for å gå rundt å bekymre seg. Er jo ikke bra for lille :)

Hvor kjenner dere mest bevegelse? Jeg er nå 29+0 og jeg kjenner nesten kun spark og bevegelse fra navlen og ned. Kan kjenne og se at hun snur seg og holder på så jeg er ikke bekymra. Jeg ser det er mange som skriver de kjenner masse spark oppi ribbeina. Jeg har aldri kjent spark så langt opp.

Hvor kjenner dere mest bevegelse? Jeg er nå 29+0 og jeg kjenner nesten kun spark og bevegelse fra navlen og ned. Kan kjenne og se at hun snur seg og holder på så jeg er ikke bekymra. Jeg ser det er mange som skriver de kjenner masse spark oppi ribbeina. Jeg har aldri kjent spark så langt opp.
Hvis baby ligger med hode ned eller ligger i tverrleie så kjennes sparkene lengre oppe. her kjenner jeg mest rundt navlen og litt kribling lengre nede av og til. Så hode ligger ned. men ikke festet. Men her har baby også en favoritt liggeplass. fra neste svangerskapskontroll sjekker de nok hvordan baby ligger.baby har masse plass til å legge seg med hode ned fremdeles

Hvis baby ligger med hode ned eller ligger i tverrleie så kjennes sparkene lengre oppe. her kjenner jeg mest rundt navlen og litt kribling lengre nede av og til. Så hode ligger ned. men ikke festet. Men her har baby også en favoritt liggeplass. fra neste svangerskapskontroll sjekker de nok hvordan baby ligger.baby har masse plass til å legge seg med hode ned fremdeles
Jeg var på ultralyd på onsdag og igjen på lørdag. Hun lå med hode ned begge gangene.

Jeg er ikke bekymra for hvordan jenta mi sparker eller ligger i magen. Jeg har hatt ultralyd for ikke så lenge siden så jeg vet alt er bra. Var bare nysgjerrig på hvordan dere andre opplever bevegelse og spark nå? Flere som har baby som ligger veldig langt ned? :)

Back
Topp