ang sovning om natta

Kristine.1980

Betatt av forumet
inspirert av en annen tråd her ang søvn. Der er det ei som syntes synd på bana mine siden jeg vendte de av med nattmat da de var 4 uker.

Jeg bare tenkte at om man snur på det kan man jo også syntes synd på de barna som ikke blir vendt av med det. Da får de jo ikke den lange gode søvnen...

Ikke at jeg mener det er synd på de barna, ville bare belyse at det faktisk kan sees på på forskjellige måter. Og at folk gjør ting forskjellig uten at det går utover barna. Jeg tror de har det like godt både de som får mat på natta og de som ikke får det. Jeg syntes bare det var deilig å få sovet[:D]

Jeg er enig med hun ..
Jeg synest at det er ALTFOR tidlig når de er 4 uker!! :-O

men det er ingen som kan si til deg hva du skal gjøre med dine unger..

jeg har ikke lest den andre tråden - men når barn er så små, så er det ingenting som heter "sammenhengende søvn".  Det heter "behov for næring".
Om det behovet oppstår klokka 17 eller klokka 0432 spiller ingen trille...

ORIGINAL: *Trine*

Jeg er enig med hun ..
Jeg synest at det er ALTFOR tidlig når de er 4 uker!! :-O

men det er ingen som kan si til deg hva du skal gjøre med dine unger..

Om det er altfor tidlig kommer vel an på barnet vel!

Skal man liksom vekke barnet for å gi det mat på nattan, DET gjør IKKE jeg hvertfall!

Har to barn og begge har sovet om natta fra 4-6 ukers alder, og ser nå ikke ut til å ta skade av det gitt!

Aldri verden om jeg vekker et barn om natta for mat når det sover!

Så lenge de er friske, fornøyde og legger på seg , så ser jeg ingen grunn til nattmat, kun dårlig uvane det!

ORIGINAL: Dollface™

jeg har ikke lest den andre tråden - men når barn er så små, så er det ingenting som heter "sammenhengende søvn".  Det heter "behov for næring".
Om det behovet oppstår klokka 17 eller klokka 0432 spiller ingen trille...

det er det dummeste jeg har hort. Er det noen som virkelig trenger sovn, er det nyfodte. Tenk deg alle de nye inntrykkene de smaa blir utsatt for, og naar bearbeider hjernen de inntrykkene, jo, nettopp naar barnet sover!! Det er noe av grunnen til at man sier at man ikke skal vekke de smaa, de trenger aa sove!! (men saa er det forskjellige meninger om hvor lenge barnet trenger aa sove i ett)

Hvis et barn slutter å spise om natta selv er det jo ikke avvenning [8|]
Syns babyer skal få mat når de ber om det og søvn når de trenger det [;)]

Back
Topp