ANG sikring i bil o.l

*Tessa*

Gift med forumet
Det er så mange som er imot fremovervendt bilsete til barna.Og dete r greit nok det!!

Men dere som er så på sikring og "regelryttere"(som nevnt i en annen tråd)
tenker ikke dere på sikring når dere kjører Buss og tog osv???

Hva om bussen skulle krasje?
Bare tenkte på det siden der er så mange tråder om sikring,og like mye diskujoner hver gang..

Er det sånn da at de "værste" regelrytterne her ikke tar buss og tog o.l??

(syntes regelrytter var et fancy ord[;)])

Nei, jeg tar ikke rutebuss med Tobias.. av den enkle grunn at jeg heller kjører bil, fordi det er mer behagelig.. har tatt langdistansebuss enkelte ganger, og da sitter han i bilstolen sin.. som forøvrig er umulig å montere bakovervendt i en buss, så da har han sittet forovervendt.. 

Som folk sier så er det faktisk tryggere å kjøre buss... Menne, jeg tar ikke buss uansett så.. [8D] Jeg liker å kjøre MIN bil med Markus oppi setet sitt[:D]

ORIGINAL: Labambie

Det er vel fortsatt sånn at statistisk sett skjer det oftere ulykker med personbiler enn med buss og tog...

Mulig det ja[:)]har ingen statestikk jeg,men det er en del flere bilder også..så hvis man tenker ulykker i forhold til anntall..

jeg bor i oslo,og her går det hardt for seg på bussen[&:]

ORIGINAL: *Tessa*

Det er så mange som er imot fremovervendt bilsete til barna.Og dete r greit nok det!!

Bare tenkte på det siden der er så mange tråder om sikring,og like mye diskujoner hver gang..

Nå heter det strengt tatt ikke regelrytter, men paragrafrytter... Man tar statistikken i betraktning. Hvor ofte skjer det alvorlige ulykker med buss og tog i forhold til personbil? Og hvis ungen ligger/sitter i vogn med seler på seg, så skal det en del til for at de skal bli skadet. Vogna gir litt beskyttelse den og hvis de ikke blir slengt ut av den. Glemte å legge til at det skal finnes festeanordninger for barnevogn i busser så de ikke kan slenges rundt i bussen/fyke fremover/bakover/velte i tilfelle det skulle skje noe.

ORIGINAL: *ToneA*

Det er vel fortsatt sånn at statistisk sett skjer det oftere ulykker med personbiler enn med buss og tog...
MEN DET FOREKOMMER!!!!!   Plutselig sitter man på den bussen som veier litt opp i den statistikken kjære deg[;)] 
Å da kan jo statistikken si det den vil... For når der finst en satistikk, så er jo det ulykker på begge plan.

unger dør og skades i bakovervendte stoler også, men de dør og skades oftere i forovervendte..
statistikk...

ORIGINAL: Sjefsgaupa

ORIGINAL: *Tessa*

Nå heter det strengt tatt ikke regelrytter, men paragrafrytter... Man tar statistikken i betraktning. Hvor ofte skjer det alvorlige ulykker med buss og tog i forhold til personbil? Og hvis ungen ligger/sitter i vogn med seler på seg, så skal det en del til for at de skal bli skadet. Vogna gir litt beskyttelse den og hvis de ikke blir slengt ut av den. Glemte å legge til at det skal finnes festeanordninger for barnevogn i busser så de ikke kan slenges rundt i bussen/fyke fremover/bakover/velte i tilfelle det skulle skje noe.

skal ikke henge meg opp i dette ordet da men,regelrytter fordi det fenget[:D]
paragrafrytter var drit kjedeli ord i forhold[8D]
blåser i grunn i hva det heter..

og ang fester på buss...hmm har ikke sett det i oslo[8|]

ka med ungene som ikke bruker sele i vognen på bussen?
ingen av mine unger har brukt selene i vognen.. minsten ligger i bag, men eldstemann har aldri brukt vognseler...

på buss da, må jo dette være ganske utryggt vel??

sverger til bilen min eg...

ka syntes dere er tryggest:
-ungen i bakovervendt, tar av seg selen selv under bilturen...

-forovervendt i baksetet, så mor har kontroll over om selen er på eller av...

(speil funker ikkje, har prøvd 4 forskjellige, men har stv, og klarer ikke henge opp speil så eg ser ungen under kjøring)

ORIGINAL: Mayen82

ingen av mine unger har brukt selene i vognen.. minsten ligger i bag, men eldstemann har aldri brukt vognseler...

(speil funker ikkje, har prøvd 4 forskjellige, men har stv, og klarer ikke henge opp speil så eg ser ungen under kjøring)

ikke et dumt poeng det der....

Jo, det er fullt mulig å tenke på flere ting på engang ;)

Her er det uaktuelt å ha lille på buss..dårlig/ingen sikring på vei hvor det kjører i 80 km/t. Nei takk!

ORIGINAL: Dollface™

ORIGINAL: *ToneA*

MEN DET FOREKOMMER!!!!!   Plutselig sitter man på den bussen som veier litt opp i den statistikken kjære deg[;)] 
Å da kan jo statistikken si det den vil... For når der finst en satistikk, så er jo det ulykker på begge plan.

unger dør og skades i bakovervendte stoler også, men de dør og skades oftere i forovervendte..
statistikk...

I Sverige, såvidt jeg har fått med meg, har ikke ett eneste barn i bakovervendt sete omkommet.

ORIGINAL: *LiseT*

Tar ikke buss. upraktisk og dyrt. sikrere, billigere og mer komfortabelt å kjøre selv.

Selv når man bumper borti ting?

Sorrry, snuppa, kunne ikke dy meg. *Husker en gammel tråd* Skal gå å legge meg nå!

Aldri tatt buss med minsten nei. Tog har vi kjørt, men jeg ser ikke på det som samme risiko som en personbil altså. Kan ikke sammenligne det... Det er en helt annen ulykkesstatistikk.

ORIGINAL: **mam**

det finnes beltesamler fra BeSafe...Skal noe til for en unge å få "åpna" den.
Bare et tips[:)]

hun trykker ikke av knappen, men åler hendene utav så hun kun sitter med beltet rundt livet igjen... uansett kor stramt eg strammer selene!!

funker det til det? i såfall tusen takk for tips[:D]
kor får man kjøpt det, og ca pris?

fant bilde, hun får de igjennom oppenfor den beltesamleren, så det der funker ikkje[&:]

ORIGINAL: **mam**

det finnes beltesamler fra BeSafe...Skal noe til for en unge å få "åpna" den.
Bare et tips[:)]

hun trykker ikke av knappen, men åler hendene utav så hun kun sitter med beltet rundt livet igjen... uansett kor stramt eg strammer selene!!

funker det til det? i såfall tusen takk for tips[:D]
kor får man kjøpt det, og ca pris?

fant bilde, hun får de igjennom oppenfor den beltesamleren, så det der funker ikkje[&:]

Koster ca. 40 kr og fås der hvor de selger barneutstyr :)

ville bare si for et barn er det IKKE tryggere på bussen.

har opplevd så mange ganger at sjåførene kjører som et svin.

Flere ganger har jeg måtte holde i ungene for at de ikke skal ramle under sete foran. har skjedd en gang. eldsteman endte under sete foran for jeg glemte å holde ham. En gang tok sjåføren en så kvas sving at vognen tippet ned i trapen. heldigvis hadde jeg ungen på fanget.

Back
Topp