ang sa

Trøllmor

Blir kjent med forumet
Kan man regne ut el med å bruke første blødningsdag med en SA? mner jeg har hørt det går,men litt usikker ;)
 
Dette lurer jeg også på! Hadde SA 27 okt.. Tror jeg er gravid igjen, symptomer har dukket opp nå som sist:) Men får smøre meg med tolmodighet noen dager til før jeg tester..
Tror kroppen regner SA som en mens selv om det ikke er det.. Etter det jeg har lest meg fram til så er det veldig individuelt..
 
Ja jeg oxo mener man kan regne det derfra ;) Har tatt el tester nå 6 dager på rad med sterk pos resultat....? ;)
 
Vi hadde en sa før vi ble gravid igjen sist og da sa legen at når man (desverre) har sa så skal man bruke den dagen eller datoen da som første dag i ny mens :) Så riktig det dere skriver her jenter :)
 
Min sønn ble unnfanget 14 dgr etter en SA - han er nå et år og nydeligst ! Trodde ikke det var mulig, men det er det :)
 
Jeg tror det varierer litt. Jeg hadde sa i uke 7, og da tok det ca 3 uker fra første blødningsdag til EL, mot vanligvis 12 dager fra første Blødningsdag til EL. Så hvis dere skal satse på å unnfange uten mens i mellom, er det sikkert lurt å bruke el-tester og/eller ha sex over litt lengre periode enn dere ville hatt hvis du hadde vært sikker på når EL er. Lykke til!
 
Jeg lurte også på det samme ;-) Vi mistet tidlig i november, og jeg har kikket og leita meg grønn på nettet - og som jeg forstår kan en regne sa for mensen, men når EL kommer, det er jeg veldig usikker på! Så her kjører vi på de neste 2 ukene ;-) Håper det klaffer for oss alle. Lykke til med prøvingen:-)
 
det varierer veldig.. kroppen er i ubelanse etter en SA men i teorien skal man kunne telle sa dagen som første dag i mens..
 
Jeg lurer også litt på dette..Jeg blødde litt og hadde magesmerter i tre dager,var til legen og fikk konstatert at jeg fortsatt var gravid,men med en truende abort..men noen dager senere fikk jeg bekreftet sa...skal jeg da fortsatt regne fra den første dagen jeg blødde?ikke peiling jeg..får bare kjøre på med sengekos framover tenker jeg,så er vi sikkre:p så får vi event ha en cirka termin frem til UL..
 
Back
Topp