Ang rett til foreldrepenger! Hjelp!!

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Jeg er ansatt på engasjement, og det er uvisst om hvor lenge jeg har jobb, da oppdragsmengden er på vei ned!

Hva gjør jeg da om jeg brått står uten jobb før babyen kommer? Før jeg har klart å opparbeide meg 6:10 mnd med arbeid før permisjon? Kan jeg være så sleip å sykemelde meg når jeg forstår at det er rett rundt hjørnet at jeg blir arbeidsledig? Slik at jeg er sykemeldt frem til permisjon..Eller teller dagpenger og med i de 6/10 mnd?

Er så nervøs for at jeg kun vil få engangsstønad, da tror jeg vi vil slite med utgifter etc...

TuMmY LoVe

Jeg hadde et oppdrag til august, men ble sykemeldt i mai. Dette pga sykdom. I forhold til dagpenger vil du få mye mindre i inntekt..

Jeg lurer også på hvordan dette med foreldrepenger blir, går på dagpenger men håper vertfall jeg får noe ellers så sliter jeg :(

♡Jente 2011
♡April 2015

Jeg hadde et oppdrag til august, men ble sykemeldt i mai. Dette pga sykdom. I forhold til dagpenger vil du få mye mindre i inntekt..

Forstod ikke helt hva du mener... dagpenger vety jeg jo at blir mye mindre, men det er jo evnt en nødløsning ;)

Jeg lurer også på hvordan dette med foreldrepenger blir, går på dagpenger men håper vertfall jeg får noe ellers så sliter jeg :(

♡Jente 2011
♡April 2015
Leste på nav nå, og dagpenger gjelder som inntekt, og du får foreldrepenger beregnet utifra den også. De tar gjennomsnittet av de 3 siste årene eller 6 av de 10 siste mnd :)

Leste på nav nå, og dagpenger gjelder som inntekt, og du får foreldrepenger beregnet utifra den også. De tar gjennomsnittet av de 3 siste årene eller 6 av de 10 siste mnd :)
Åå gjør dem? Takk for info :D Siden jeg jobba i 2013 så er det mulig dem regner ut fra då?? :)

♡Jente 2011
♡April 2015

Min venninne sykmelde seg i september og hadde termin i februar, da pga hun så at det kom til å bli ca en dag i uken med jobb, så istedefor å sitte med lite peng, så sykmeldte hun seg og fikk ca 17000 i mnd istedet :)

Min venninne sykmelde seg i september og hadde termin i februar, da pga hun så at det kom til å bli ca en dag i uken med jobb, så istedefor å sitte med lite peng, så sykmeldte hun seg og fikk ca 17000 i mnd istedet :)
Det er litt der jeg tenker også.. At om jeg sykemelder meg før jeg er ferdig her, så vil jeg bli beregnet høyere enn ifht dagpenger ;)

Noen som allerede har bestemt om de skal ha 100 eller 80% dekning? Vi har vel egentlig ikke bestemt oss, må vel regne litt. Jeg vil egentlig ha 80% for å få lengst mulig permisjon, men spørsmålet er vel om vi egentlig har råd til det... Vanskelig det her, men har jo god tid enda :)

Siden jeg alikevel går over på dagpenger eller arbeidsavklaringspenger så velger jeg 100% siden jeg ikke har jobb å gå tilbake til :)

♡Jente 2011
♡April 2015

Noen som allerede har bestemt om de skal ha 100 eller 80% dekning? Vi har vel egentlig ikke bestemt oss, må vel regne litt. Jeg vil egentlig ha 80% for å få lengst mulig permisjon, men spørsmålet er vel om vi egentlig har råd til det... Vanskelig det her, men har jo god tid enda :)
Velger du 100% så får du mer, og du kan jo bare ta ulønnet permisjon resten, og allikevel tjene på det ;)

TuMmY LoVe

Dagpenger teller mot foreldrepenger, all pensjons og skattepliktig "lønn" telles.

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Jeg regnet på det og tror jeg fikk 17000kr mer hvis jeg valgte 100 enn 80 i sist svangerskap. Men nå har jeg gått betydelig ned i lønn så er sikkert ikke så mye...

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Jeg hadde sykemeldt meg når / hvis jeg så at engasjementet ikke kom til å bli fornyet. Eventuelt friskmeldt meg hvis jeg så muligheter for et nytt engasjement.

Jeg hadde sykemeldt meg når / hvis jeg så at engasjementet ikke kom til å bli fornyet. Eventuelt friskmeldt meg hvis jeg så muligheter for et nytt engasjement.
Misforstå meg riktig ; fått en sykemelding hvis legen mente det var medisinsk forsvarlig

Misforstå meg riktig ; fått en sykemelding hvis legen mente det var medisinsk forsvarlig
Ja, da forstår vi hverandre riktig ;-) jeg kan bli sykemeldt pga bekkenet, har vært det utenom graviditeten også ;) ett stk herpet bekken ;)

TuMmY LoVe

Back
Topp