Ang reising

Solskin86

Andre møte med forumet

Hei!

Jeg bare lurer på om det er noen som har vært ute å reist eller planlegger å reise på tur nå i svangerskapet? 

Vi snakker om at vi skal reise til syden i starten av desember (Da er jeg ca 17-18 uker). Samboeren min hadde kun en uke ferie i sommer, så vi tenkte vi kunne reise nå i vinter. 

Men lurer på om det er noe risiko å reise til syden når jeg er gravid? og om det er noen med erfaring å fare å reise under svangerskapet? 

Det er bare å reise så lenge du er frisk  Bare pass på hva du spiser, f,eks ikke spis salat og spis kun godt stekt kjøtt. Selv har jeg akkurat vært i Hellas, og det var helt topp! Sist var jegi Spania da jeg var rundt 20 uker på vei. Det er kun helt på slutten av svangerskapet det er restriksjoner mot å fly.

Kos deg på tur, heldiggris!!! :-)

vi har tenkt oss en tur til syden på nyåret. Tror ikke det er noe farlig. som de sier over, pass på hva du spiser;) Og kos deg:) herlig å få litt varme og sol på vinteren;)

Vi skal til NY i slutten av november. Gleder meg masse.
Lest på nett at "tryggeste" tiden å fly på i et svangerskap er i 2. trimester så da er det bare å reise! 
Er også snakk om en Londontur om noen uker. Den er jeg litt mer usikker på siden det er snakk om flyvning i 1. trimister. Noen som har noen tanker om det? 
Er jo ikke så langt... sammenlignet med å fly over atlanteren liksom..

Phibonacci skrev:
Vi skal til NY i slutten av november. Gleder meg masse.
Lest på nett at "tryggeste" tiden å fly på i et svangerskap er i 2. trimester så da er det bare å reise! 
Er også snakk om en Londontur om noen uker. Den er jeg litt mer usikker på siden det er snakk om flyvning i 1. trimister. Noen som har noen tanker om det? 
Er jo ikke så langt... sammenlignet med å fly over atlanteren liksom..

Tror det er ikke tydelige meninger om det, jeg gjør det ikke (har egentlig bryllup til min bestevennine 22. okt), men jeg har jo abort bak meg.
Og vet ikke om sjansene at det gjentar seg blir større, men tenker mest på at jeg vil være her i nærheten av min egen lege og sant.
Du kan sikkert trygd fly til London!

Jeg snakket med en gynekolog ang reising til Frankrike, noe hun mente var helt trygt. Hun sa imidlertid at hun ikke ville anbefalt meg å reise til Tyrkia, Egypt, Thailand etc pga andre bakterier i maten og litt mer stress å gjøre seg forstått på et legekontor/sykehus dersom det mot formodning skulle skje noe... Heldig du er som skal på ferie :) Kos deg :)

takk for svar, jenter :) Ser ikke på London som et usikkert reisemål, mer flyvingen så tidlig som jeg er litt usikker på, men da ser det ut til å heller være reisemålet i seg selv som evt setter en begrensning. takk :)

Bare å reise! Jeg skal til Budapest i starten av desember, å ser veldig frem til det. Bare gruer meg til å reise fra vesla.

Jeg reiser en del både privat og med jobb og har flydd flere ganger nå i 1. trimester. Det har gått helt fint :) Skal fly en del i 2. også.

Var i Tsjekkia nå i helgen, og passer bare på hva jeg spiser. Holder meg unna salat, rått kjøtt og fisk som jeg ikke vet hva er. Ellers er jeg i grunnen ganske ubekymret :)

God tur og kos dere :)

Det er helt trygt å fly i 1.trimester ved et normalt svangerskap! Det har jeg gjort mange ganger. God tur

Jeg kom hjem fra Tyrkia for en uke siden, deeeilig med sol å varme:) Jeg var da 7-8 uker på vei. Tok en tur til legen før jeg reiste for å få råd/tips om trygg reise. Hun sa at siden jeg var frisk så var d bare å reise, mn ikke spise salater, ALT kjøtt måtte være gjennomstekt, kun flaskevann og være nøye med håndhygiene, antibac servietter ble derfor flittig brukt:) Husk også støttestrømper under flyreisen og beveg på deg. Riktig god tur og nyyyt varmen:):)

Phibonacci skrev:
takk for svar, jenter :) Ser ikke på London som et usikkert reisemål, mer flyvingen så tidlig som jeg er litt usikker på, men da ser det ut til å heller være reisemålet i seg selv som evt setter en begrensning. takk :)

Ahhh, London <3 Favorittbyen min!!! Heldig du er :) Jeg fikk beskjed av både gynekolog og fastlege at det var helt trygt å fly i begynnelsen av svangerskapet, selv etter at jeg nylig hadde hatt SA.

ingen problem å reise i svangerskapet. bare pass på å drikke MYE når du skal til varmere strøk. eneste restriksjonene mot å fly er at man ikke får fly når man har mindre en 8uker igjen til forventet termin.

Så godt å vite man er safe i 1. trimister :) Er igrunn det jeg har gått ut ifra. Regner med man hadde funnet det motsatte med litt googling dersom det ikke var ok. Så nå er det kun formen det står på.. Vært mer uggen de siste dagene + er jo sliten og trøtt som en dupp. Vi er en gjeng som skal til London, så de andre får bare bestille billetter i forkant, så ser jeg det hele an på formen. Men satser på at den skal være topp til 2. trimester for der er billetter og hotell allerede booket for lengst :) Så har minst en tur å se frem til :-D

Ja du kan reise når du er gravid!! er bare noe mat du må være forsiktig med!

Back
Topp