Ang REIMATEC igjen... Jeg skjønner ikke...

FrøkenFryken

Gift med forumet
At andre barn blir så våte i de dressene når mitt "over" aktive utebarn ALDRI blir våt? Eneste grunnen jeg kan tenke meg det må være at dressene blir vasket feil... Desverre så får ikke kundene gode råd om hvordan slike klær skal behandles... Hvis de blir vasket riktig og alikevel trekker vann hadde jeg virkelig gått tilbake og reklamert på dressen.

Vi har ikke regntøy, så våre dresser holder...

Enig. Med rett vaskemiddel og fornuftig vask bør det ikke være noe problem. F.eks det å ikke vaske med sentrifuga.

Men ja, om man har fulgt alle råd og dressen er lekk hadde jeg klaga LETT.

Våre er vanntette.... syntes reimadressene holder vann bedre ute enn regntøyet... og mine er mye ut i røft vær[:)]
Eneste stedet jeg har opplevd att det lekker er inn i armene nede ved håndleddet... men det gjelder jo alt av dresser og regntøy[:)]

ORIGINAL: Labambie

Enig. Med rett vaskemiddel og fornuftig vask bør det ikke være noe problem. F.eks det å ikke vaske med sentrifuga.

Men ja, om man har fulgt alle råd og dressen er lekk hadde jeg klaga LETT.

Vi har tilsammen med alle mine barn hatt 11 reima dresser (inkludert vårdresser) og ALLE har vært vannTETTE.

jeg tenker du ikke bor i tøndelag der det regner myyyyyye[:)]
Nei da, har sikkert noemed behandlingen av dressene også, har selv vært fornøyd i duskregn/våt bakke. Men ikke når det virkelig øser ned, da blir mine unger gjennomvåte.

ORIGINAL: skyberta

Nei da, har sikkert noemed behandlingen av dressene også, har selv vært fornøyd i duskregn/våt bakke. Men ikke når det virkelig øser ned, da blir mine unger gjennomvåte.

Teller vestlandet? [:D]

ORIGINAL: FrøkenFryken

Hahaha, tja under tvil[:D]

Hahaha, tja under tvil[:D]

Hehe, den holder ihvertfall her [:D]

Helt enig.. Aldri opplevd at hun har vært våt i reimatec dresser..

Har heller aldri brukt regntøy på mine tre barn. Med Reima har de alle holdt seg tørre og varme, uten å bli klamme. Rett vask er nok avgjørende ja.

Etter denne tråden her føler jeg for et "hvordan behandle dressen riktig kurs"[&:]

[:D] Lynkurs:

Dressene skal vaskes så sjelden som bare mulig. De skal nesten kunne stå av seg selv, spyl og tørk om dere må [;)]
Tisser barnet i dressen må den selvfølgelig vaskes [:D]

Den skal vaskes som vist på vaskelappen. Men en skal ALDRI bruke verken pulver eller skyllemiddel. Enten kan en kjøpe vaskemiddel der en kjøper dress eller en kan bruke milo [:)] (Jeg bruker milo)

Skru av sentrifugeringen hvis du kan [:)]

Den kan tørkes i trommel på skåneprogram, men jeg liker best å la den henge til tørk, den tørker ganske kjappt [:)]

Etter 4-5 vask i maskin bør den imprigneres, enten ved spray eller slik man har i maskinen...

Hmmm, var det alt? "tenketenke...) Tror det [8D]

Etter denne tråden her føler jeg for et "hvordan behandle dressen riktig kurs"[&:]

Dressene skal vaskes så sjelden som bare mulig. De skal nesten kunne stå av seg selv, spyl og tørk om dere må [;)]

Den skal vaskes som vist på vaskelappen. Men en skal ALDRI bruke verken pulver eller skyllemiddel. Enten kan en kjøpe vaskemiddel der en kjøper dress eller en kan bruke milo [:)] (Jeg bruker milo)

Den kan tørkes i trommel på skåneprogram, men jeg liker best å la den henge til tørk, den tørker ganske kjappt [:)]

Etter 4-5 vask i maskin bør den imprigneres, enten ved spray eller slik man har i maskinen...

Takk[:D]

ORIGINAL: Nesing

Må vel si at jeg faktisk ikke har spesielt god erfaring med Reimatecdresser. De er slett ikke så slitesterke slik det skrytes så voldsomt av. Min gutt slet i stykker sin siste Reimatecdress på TO (!!!!) uker og reklamasjon var nytteløst. Ikke er de vanntette, slik rengtøy er. Hans dresser er vasket nøyaktig slik de skal og vi bruker ikke tørketrommel (har ikke engang). Har hatt flere Reimatec (samt Reimatec+), uten at det har overbevist meg, gitt. Heretter blir det kun TTH og andre, mer slitesterke dresser. Regntøy er helt nødvendig slik min gutt leker. Har prøvd Reimatec med dårlige resultater [;)]. Bhg ser også helst at barna har regntøy da det er det eneste som holder barna mer eller mindre 100 % tørre. Tydeligvis er det ulike erfaringer ute og går. Reimatec er ikke min favoritt nå lengre, nei! 

Hvis han er en gutt som faller mye på knærne så skjønner jeg den blir slitt... Men jeg hadde reklamert på vanntettheten hadde jeg vært deg. Jeg slet med det samme ang en ticket vårdress, den ble slitt på knærne etter kort tids bruk og var dermed ikke vanntett der lenger... Hehe, ulike erfaringer [:D]

ORIGINAL: Nesing

Må vel si at jeg faktisk ikke har spesielt god erfaring med Reimatecdresser. De er slett ikke så slitesterke slik det skrytes så voldsomt av. Min gutt slet i stykker sin siste Reimatecdress på TO (!!!!) uker og reklamasjon var nytteløst. Ikke er de vanntette, slik rengtøy er. Hans dresser er vasket nøyaktig slik de skal og vi bruker ikke tørketrommel (har ikke engang). Har hatt flere Reimatec (samt Reimatec+), uten at det har overbevist meg, gitt. Heretter blir det kun TTH og andre, mer slitesterke dresser. Regntøy er helt nødvendig slik min gutt leker. Har prøvd Reimatec med dårlige resultater [;)]. Bhg ser også helst at barna har regntøy da det er det eneste som holder barna mer eller mindre 100 % tørre. Tydeligvis er det ulike erfaringer ute og går. Reimatec er ikke min favoritt nå lengre, nei! 

Hvis han er en gutt som faller mye på knærne så skjønner jeg den blir slitt... Men jeg hadde reklamert på vanntettheten hadde jeg vært deg. Jeg slet med det samme ang en ticket vårdress, den ble slitt på knærne etter kort tids bruk og var dermed ikke vanntett der lenger... Hehe, ulike erfaringer [:D]

Til større barn bruker jeg kun Reima Tec+, da den er mer slitesterk. Nå har Reima også forsterket stoffet i Reima Tecdressene. Har en Reima Tec+-dress som er brukt av to barn, til sammen tre sesonger. Den er aldri impregnert og er like tett. Var et år det var en feilproduksjon på Reimadressene, og det året fikk jeg byttet den.

Puuuh, jeg er glad dressen snart er for liten og vi skal kjøpe ny til høsten:P Jeg har nok vasket den på tredje i vanlig vask, med vanlig vaskepulver [:-] en gang!

Men den er VARM, da.. Ingenting å si på det [:D]

Min over-aktive fireåring blir ALLTID våt i Reima, men det er fordi han svømmer i vanndammene og det lekker inn ved armene og beina[&:][&:]

I vårdress i år valgte jeg PolarOPyret fordi jeg er lei utseendet på Reimadressene. Kunne egentlig valgt det billigste jeg fant for våt er han uansett[:D][:D]

Her ahr jeg hatt kun en reima dress og aldri mer synnes ikke dressen er vært pengene.Hører alle sier den er vantett og etc,men her så ble gutten våt når han brukte den, selv om den ikke hadde blitt vasket en gang. Itilleg så ble den mye forterre slitt en de andre dressene vi har brukt
I tilleg har jeg kommet over andre dresser som jeg er mye mer fornøyd med
Selv om vi klaget på dressen så fikk vi verken penger tilbake eller ny dress

Aldri hatt annet enn reimatec og er strålende fornøyd.
Det regner MYE i Bergen, men reimaene er like tørre altså, om det er Frøkna sin, som stadig er på svømmetur, eller om det er Minsten sinso ruller rundt på bakken. [8D]

Ingenting negativt å si om reima,men det har jeg heller ikke på friends dressen fra coop, så derfor kjøper jeg heller de[:D] kjøpte nettopp 2 nye dresser til minsten og 1 til eldsten, og ga den nette sum av 600 kr[:)]

Back
Topp