Ang regulering.

x1x*mammantilprinsene*

Forumet er livet
noen som har hatt det?? jeg hadde det da jeg gikk på ungdomsskolen..ER når snart 21 år, og går enda på disse kontrollene for å se om tennene er fine..Jeg kan ærlig si at jeg har ikke vært flink å bruke disse platene på tennene så ofte som tannlegen ønsker..Av den enkle grunn pga jeg ikke kommer på det..Det er det siste jeg tenker på nå..Nå er vi snart midt i flytting, og jeg har mista platene mine..Har null peiling på hvor de er[&:] Hver gang jeg er på kontroll så får jeg "kjeft" av tannlegen at jeg må bruke de mer..Men jeg syns jeg har fine tenner nå jeg..Var på kontroll for et halvt år siden og da sa han hvis det ikke blir bedre til neste gang må han sette inn sånn stang bak tennene..Why?? kunne tro jeg hadde de skjeive og stygge tennene, men det har jeg langt ifra!! Sambo har værre, men han har fått godkjenning av tannlegen sin at han er ferdig med dette..

Jeg er rett å slett lei alt dette tullet nå!! vet jeg kunne gjort noe selv, med tanke på plantene, men alikavel..Hva bør jeg gjøre?? kan jeg ringe tannlegen å si at jeg vil bli ferdig med dette nå??
vet at det er jo slikt at foreldrene mine får igjen en hvis sum etter regulering, men skjer det om jeg må sette på stang??
OG hvor mye koster det?? herregud, jeg har andre ting å tenke på enn de tenna...(hadde det vært hull hadde det vært annerledes)[:@]

Jeg har hatt regulering og jeg har sånn stang bak tenna. fikk det når jeg tok den av.. den har jeg hatt på i vel 10 år eller noe nå :p Og jeg er på kontroll annenhvert år og ingen tegn til at den skal av enda :p

ORIGINAL: **tvilling85**

Jeg har hatt regulering og jeg har sånn stang bak tenna. fikk det når jeg tok den av.. den har jeg hatt på i vel 10 år eller noe nå :p Og jeg er på kontroll annenhvert år og ingen tegn til at den skal av enda :p

Åh!!! Hvorfor gjorde ikke tannlegen det på meg med en gang da???[>:]

Virker veldig rart da, både jeg, broren min og søstra mi hadde det og fikk stang bak.
Men de tannlegene er vel ikke like [&:]

Men stanga er ikke i veien eller noe, merker den ikke.. så gjør vel ingenting om du får det nå i stedenfor den plata? Eller må du betale ekstra for det i ettertid da?

Jeg hadde regulering da jeg var 15... Fjernet den etter 1,5 år og skulle bruke gommer i 1 år... Det gjorde jeg ikke[8|] Har ikke vært på kontroller siden jeg tok den av, og er fornøyd med tennene mine... Litt skjeve nede, men det synes svært lite - og ser ikke stygt ut heller[:D][:D][:D]

Er det normalt å gå så lenge til kontroller?

ORIGINAL: **tvilling85**

Virker veldig rart da, både jeg, broren min og søstra mi hadde det og fikk stang bak.
Men de tannlegene er vel ikke like [&:]

Men stanga er ikke i veien eller noe, merker den ikke.. så gjør vel ingenting om du får det nå i stedenfor den plata? Eller må du betale ekstra for det i ettertid da?

er det jeg er usikker på...Vil heller ha stanga, siden jeg ikke er flink med plata..Det burde tannlegen ha avgjort for lenge siden..Ikke har jeg mulighet til å dra til tannlegen en gang i halvåret heller..
Syns du/dere at jeg bør ringe ham?

ORIGINAL: Trikken

Jeg hadde regulering da jeg var 15... Fjernet den etter 1,5 år og skulle bruke gommer i 1 år... Det gjorde jeg ikke[8|] Har ikke vært på kontroller siden jeg tok den av, og er fornøyd med tennene mine... Litt skjeve nede, men det synes svært lite - og ser ikke stygt ut heller[:D][:D][:D]

Er det normalt å gå så lenge til kontroller?

er det jeg og lurer på..Syns han kunne sett at det er bedre å sette på stang med en gang..
Men har en litt spesiell tannlege da..(Skaaland i Egersund/Sandnes)

dytt

oi det var lenge å gå på kontroll!![8|]
jeg fikk av min for 12 år siden, den våren jeg ble konfirmert, og jeg har ikke vært på noen kontroller siden 1 året på videregående. da tok han bort den stangen også![;)]

Har hatt regulering ja,og brukte plate etterpå..
Jeg var veldig flink til å bruke plata og det er nok derfor jeg ikke har hatt problemer i ettertid....
Kanskje du skulle blitt flinkere så hadde du kanskje sluppet dette "tullet"..?

... synes du skal være gla for at det er såpass bra oppfølgning...! Når jeg flyttet til norge hadde jeg NULL oppfølgning og når jeg endelig fikk maset meg til en kontroll så ville tannlegen nesten ikke ta i meg... Og så sa han at jeg var ferdig!

Bull! Et par år etterpå så dro jeg tilbake til en ny tannlege for å få satt stang på tenna mine fordi de hadde rykket på seg. Så jeg skylder på det gamle skrellet jeg var hos først at tenna mine ikke lengre er "hollywood".[:@]
Gikk med stanga noen år, 4-5 år og så fikk jeg den av for ikke alt for lenge siden. Pga missfarging UNDER plasten..

Skal til tannlege nå snart igjen for han som tok av stanga har klart å slipe ned emaljen så jeg får isninger fra H****** bare ved å drikke luka vann omtrent...

Ehh... begynner å få tannlegeskrekk ja! Ingen som gjør jobben sin ordentlig jo!

ORIGINAL: [K]

Jeg var veldig flink til å bruke plata og det er nok derfor jeg ikke har hatt problemer i ettertid....

det skrev jeg jo og[:D]

men det jeg mener er at jeg blir jo ikke flinkere, så kan jeg ikke ringe å høre om vi bare kan ta på stanga?[&:]

ORIGINAL: *BjørnarSinMamma*

men det jeg mener er at jeg blir jo ikke flinkere, så kan jeg ikke ringe å høre om vi bare kan ta på stanga?[&:]

Jo det er jo bare tannlegen som vet det[:)]

ja sant det[:)] får ringe tannlegen da, og fortelle alt, så får vi ta det derfra[:)]

ja sant det[:)] får ringe tannlegen da, og fortelle alt, så får vi ta det derfra[:)]

Lykke til,håper det går rette veien for deg =)

takk!!

Og takk for svar alle sammen[:)]

Back
Topp