Ang pumping!!

Frk.Chicka

Forumet er livet
Jeg fullammer og har tenkt å gjøre det lenge fremover!
Ammingen går kjempefint, ikke vondt eller sår eller noe!
Har ikke problemer med brystspreng, men har melk i massevis fordi!
Ammer jevnt ca hver3-4 time!
Men kunne tenkt å pumpe meg for å ha melk i fryseren om det skulle være noe!

Hvor ofte kan jeg pumpe meg egentlig da, for å ikke "stjele" fra maten til lillegull?

Og hvordan bør jeg fryse den ned, for å gjøre det mest enkelt og praktisk?

En venninne av meg fryste i isbit-poser sa hun...Hva tror dere om det?
Og hvor mye bør jeg fryse om gangen evt? Hva er ett måltid?
Jeg aner jo ikke, siden han kun spiser pupp!
Hehe!!!!

Takk for svar!

Etter du har ammet kan du pumpe ut det som er igjen, det gjorde vi på sykehuset... [:)]

jeg bruker avent sine oppbevarings begere å fryser det i.

ORIGINAL: liz_84

jeg bruker avent sine oppbevarings begere å fryser det i.

Hvor mye rommer de, og hvor mye fryser du i gangen?

De tar 240 ml, samme som flaskene til avent.
når ungene fikk bank melk på sykehuset, så var det fryst ned lag for lag på bokser.... så om du pumper og fryser ned, og pumper igjen så kan du fylle opp i den samme og fryse ned igjen[:D]

de jeg har rommer 180ml. og jeg å bare fryser lag på lag.

Men når det er fryst lag på lag og dere tar opp en boks med melk er ikke det masse då? og evt hvor lenge står den melken som ikke blir brukt för den blir dårlig?

Jeg har pumt meg en del, og bryster fylles opp 50 % den første timen, så lurt å pumpe etter en time, da blir d fullt igjen til bebisen skal ha mat igjen,.. Morsmelk kan og stå i kjøleskap i opptil 5 dager., så jeg har bare begeret i kjøleskapet til jeg har fylt det opp, så fryser jeg det.. Jeg bruker og de oppbevarings begrene fra avent, rommer 180 ml. De kan du og skru rett på avent sine pumper, ganske greit=) Så fyller det nesten opp.. Jenta mi drakk ca 120 pr måltid i begynnelsen..

ORIGINAL: Nikki!

det har jeg lurt på hvor fort de fyller seg opp igjen! er de fulle på en time igjen altså:)

jeg er iallefall ikke den som kan pumpe ut ca 180 ml eller noe sånn som mange andre kan etter amming og det er kjipt. jeg vil også ha litt i frysa...

har klart å pumpe opp ca 300 ml til frysa,hehe! <-----ikke akkurat mye.
Men har nok mat til snuppa når jeg ammer iallefall

Vel, jeg kan HELLER ikke pumpe ut MASSE etter amming, men 1 time etter amming gikk det bedre...
OG jeg har da rikelig med melk, men etter amming er det alikevel rimelig tomt!
Har fryst min første porsjon idag:) Så nå er 150 ml i frysern:)

regner med hun skulle ha mat 24.00 men sover enda......mulig e burde hive meg i seng...

men da våkner hun vel med en gang jeg har sovnet!=)

DEN kjenner jeg meg igjen i!!
Hehe!

Lillgutt her har vært helt fra seg idag han! For første gang har jeg fått kjenne frustrasjonen på kroppen ved å ikke kunne gjøre noe for gutten min!
Han har skreket og skreket i over 4 timer minst.
Men tror ikke det er luft. For med en gang jeg løfter han roer han seg, og legger jeg ham ned begynner han og grine før han treffer madrassen!
Dessuten griner han ikke i tak, men KONSTANT!
Noen ganger er det syt, mens andre ganger er jeg slettes ikke sikker!
Roa seg tilslutt da, etter 4 timer gråt, lang trilletur etterfulgt av ett varmt bad og ett stort godt måltid!

DA SLUKNA HAN ENDELIG!
Lurer på hvor lenge han sover! Han sov sin første hele natt i natt, på 9 timer.

Back
Topp