Var hos legen i går og skulle ha meg prevensjon (piller). Han spurte hvilke jeg hadde før jeg ble gravid- microgynon. Skreiv ut disse til meg, men jeg sa at jeg ammet og kan vel ikke bruke vanlige p-piller da?? Jo, det var det ikke noe iveien for, det gikk jo over i morsmelken om det var mini-pille eller p-pille og p-pillene var mer sikkert. Dersom jeg hadde godt med melk var det ikke noe problem sa han, men om jeg skulle begynne å miste melk, kunne jeg bytte p-piller. ?? Fikk respet på p-piller, men var veldig skeptisk så jeg sa jeg ville ha resept på mini-pillen også. Fikk da resept på Conludag mini-pille, så tenkte jeg skulle bestemme meg for hva jeg ville begynne på. Så sier legen min at jeg trenger ikke komme til han å klage dersom jeg skulle bli gravid på mini-pillen!! Dust![:'(][:'(]
MEN sitter nå å leser på felleskatalogen.no om Microgynon p-piller, der står det at Østrogen og gestagener kan redusere mengden samt endre sammensetningen av morsmelken. Bør ikke anvendes under amming. Hvorfor gir han meg disse da og sier alt er greit!?[:@]
Noen andre som går på p-piller når de ammer? Noen som bruker Conludag mini-pillen, evt erfaringer med disse?
Ble visst litt langt dette..[8|]
MEN sitter nå å leser på felleskatalogen.no om Microgynon p-piller, der står det at Østrogen og gestagener kan redusere mengden samt endre sammensetningen av morsmelken. Bør ikke anvendes under amming. Hvorfor gir han meg disse da og sier alt er greit!?[:@]
Noen andre som går på p-piller når de ammer? Noen som bruker Conludag mini-pillen, evt erfaringer med disse?
Ble visst litt langt dette..[8|]