Ang premature barn

R&M

Glad i forumet
Jeg kjenner ei som påstår at barnet hennes er født 2 mnd for tidlig. Greit nok det. Men da burde de jo ligge mer enn 4 dager på sykehuset? Og så vidt jeg vet så lå han ikke i kuvøse heller. Har diskutert dette, men jeg vet hun lyver en del... Han var jo også litt over 2 kg da han ble født, også hadde han ikke noe typisk prematurt utseende heller, og det får de jo når de er så mye for tidlig født. Kan tenkes at han er født noen uker for tidlig ja, men ikke hele 2 mnd, for da har de måttet ligge lenger på sykehuset, er nå min mening isåfall. [8|][8|][8|]

Så rart å lyve om noe sånt da.. men, somme folk har et behov for å "markere" seg på de merkligste områder!! Høres litt rart ut om barnet var så tidlig og ho bare lå på sykehuset i fire dager, men.. ikke godt å vite!![8D]

Er veldig individuelt på babyene da, men 4 dager på sykehuset med en som er født to måneder før, høres veldig lite ut ja[8|]
Min gutt ble født seks uker før, og vi måtte være på sykehuset i to uker. Har ei venninne som fikk ei jente åtte uker før, og de var på sykehuset i tre uker, og de sier jenter er sterkere enn guttene.
Vi måtte være på sykehuset pga ammetrening da, men hvis en ikke ammer, og babyen skjønner seg fort på flaska, så kan det jo hende at de kan reise hjem mye før...

Hun hadde garantert vært på sykehuset lenger en fire dager hvis barnet var født 2 mnd for tidlig, det tørr jeg påstå!

hei.. jeg har en gutt som er født 2 mndr før tiden.. han er altså født i uke 32.. og han ver veeldig sterk.. og han lå kun 1. døgn i kuvøse.. de sender aldri hjem barn vis før de er kommet til uke 34... vi va kjempe hedige og fikk komme hjem da i uke 34.. det er veldig individuelt men tror ikke de kan ha ligget bare 4 dager...

De lå bare i 4 dager på sykehuset. Trur på at han er født for tidlig, men ikke så mye da de kun var så få dager på sykehuset... Hun har sagt at han var en sterk gutt. Greit nok det, men det er så vanskelig å tru at han ble så mye for tidlig født og lå ikke lenger enn normalt på sykehuset.

jeg fkk engutt i uke 34+5 og han veide 2090 g og var 45 cm..
vi måtte ligge i 6 dager.. han måtte i lys en natt og så måtte di stabilisere blodsukkeret..
det tok litt tid før han fikk dreisen på puppen også.. jeg tviler på at hun dro hjem etter fire dager..
alt før uke 34 er prematur og må ligge ekstra har jeg hørt.. jeg var heldig som ikke måtte ned på prematur.. han var så fin form og så var det så fullt der på avd..
høres merkelig ut det venninnen din sa altså[8|]

Tror den dama lyver litt ja. 

Ja, den er vel kanskje litt drøy. Jeg fødte i 32+4 og hun lå litt over 2 uker på sykehuset. Ikke kuvøse, så det kan nok stemme, men de er ikke flinke til å spise så tidlig, å det MÅ de lære seg før de får reise hjem. Og det er ikke gjort på få dager. Så det hørtes mistenkelig ut ja[:)]

ORIGINAL: R&M

Jeg kjenner ei som påstår at barnet hennes er født 2 mnd for tidlig. Greit nok det. Men da burde de jo ligge mer enn 4 dager på sykehuset? Og så vidt jeg vet så lå han ikke i kuvøse heller. Har diskutert dette, men jeg vet hun lyver en del... Han var jo også litt over 2 kg da han ble født, også hadde han ikke noe typisk prematurt utseende heller, og det får de jo når de er så mye for tidlig født. Kan tenkes at han er født noen uker for tidlig ja, men ikke hele 2 mnd, for da har de måttet ligge lenger på sykehuset, er nå min mening isåfall. [8|][8|][8|]

Hei :)
Jeg er selv født 2 mnd for tidlig men det er jo 24 år siden. Så de har nok blitt litt mer oppdatert og flinkere på den fronten nå i 2007!!
Nå kan man faktisk overleve i uke 24 ;) 
Så ang hvorvidt hun lyver eller ikke er ikke godt å si. Mulig man ikke trenger å ligge lenger på sykehuset så lenge alt er bra med ungen :)
Og grunnen til at jeg lå så lenge på sykehuset var fordi jeg bare veide 1610gr og var 40 lang hehe.. så jeg var litt lita kan du si..

Så merkelig å lyve om noe slikt...hun er sikkert en lystløgner hvis dette er noe hun gjør ofte.
Det er ikke for å skjule noe hun sier dette da? At hun har vært utro eller vært med noen andre enn barnefaren før de møttes, og at hun later som om det er hans baby eller noe?
Uff...hadde ikke orket å forholde meg til slike venninner...jeg hadde ei slik venninne en gang, og løgnene gjorde at vi ble uvenner...det hopet seg opp...

ORIGINAL: StineMor85

hei.. jeg har en gutt som er født 2 mndr før tiden.. han er altså født i uke 32.. og han ver veeldig sterk.. og han lå kun 1. døgn i kuvøse.. de sender aldri hjem barn vis før de er kommet til uke 34... vi va kjempe hedige og fikk komme hjem da i uke 34.. det er veldig individuelt men tror ikke de kan ha ligget bare 4 dager...

De kan faktisk komme hjem før uke 34. Er verken vekt eller uke det kommer ann på. Så fort barnet er sterkt og spiser 80 % av måltiden på egen hånd så får de dra hjem. Vi har en på avd som er i uke 33 og er klare for hjemreise.
Men jeg er enig. Hørtes merkelig ut at de fikk dra hjem etter 4 dager.

Back
Topp