ang potet

Pirisjura

Glad i forumet
Har tenkt å prøve å lage litt middag til mini, da han ikke likte middag på glass noe særlig... ( se bilder [8D] )
Var det sånn at potet ikke egnet seg å fryse?

D var de herligste bildene da [:D] Så god!

Ang potet så er j ikke helt sikker, men lurer på om noen her inne har sagt at potet ikke egner seg til nedfrysning. J har personlig aldri prøvd.

Den får vist en bisk smak når du fryser den så det er anbefalt og lage den nye hver gang..Men kommer jo litt an på hvor kresen ungen er,i ditt tilfelle ser det ut som fersk potet er best [8D]

Hehe, ja da tror jeg at jeg heller får satse på fersk potet [8D]
Like etter at jeg tok disse bildene, spydde han opp alt, og mer til....[:-]

Poteten får en annen smak og konsistens når den blir fryst. Har selv ikke prøvd så kan ikke si om det stemmer, men er mange som har prøvd som sier det så da må det jo nesten stemme.

Har du prøvd å bytte merke på middagen?....her vil han ikke ha noe fra nestle sine middager, men Hipp er veldig nam.

ORIGINAL: Sorland

Poteten får en annen smak og konsistens når den blir fryst. Har selv ikke prøvd så kan ikke si om det stemmer, men er mange som har prøvd som sier det så da må det jo nesten stemme.

Har du prøvd å bytte merke på middagen?....her vil han ikke ha noe fra nestle sine middager, men Hipp er veldig nam.

Har bare prøvd nestle sin, får prøve hipp å se om det faller bedre i smak [:D]

ORIGINAL: Pirisjura

Her er det ikke noe annet enn Hipp middag eller når jeg lager selv (og det er sjeldent). Hipp sin middag lukter mer mat og smaker bedre, ikke at detsmaker så godt da, men i forhold til Nestle så er den bedre.

ORIGINAL: Pirisjura

Thea og spydde av Nesle så her går det kun i Småfolk og Hipp [:D]

ORIGINAL: Bambling

Jeg fryser ned gulrotmos, blomkålpure, brokkolipure og most kokt kyllingfilet. Så koker jeg potet samme dag jeg skal lage middag og blander det sammen da, så slipper man å lage hele middagen fra bunn hver gang [:)]

Ok, takk for tips, får prøve dette [:D]

Jeg også har en liten som ikke er noe glad i middagglass. har så å si prøvd alle. hun sitter å grøsser og jobbere med å få det ned også kommer det et smil når maten har sklidd ned. synes så synd på ho som sitter der å spiser mat hu ikke liker men er like blid. Må nok hive meg på å lage skikkelig middag med potet, grønsaker, fisk og kjøtt til henne også.
[:D]

Jeg har fryst potet og synes ikke den ble noe dårligere hverken på smak eller konsistens. Mulig det er forskjell fra potetsort til potetsort ? 

ORIGINAL: Felice

Jeg har fryst potet og synes ikke den ble noe dårligere hverken på smak eller konsistens. Mulig det er forskjell fra potetsort til potetsort ? 

Kva sort brukte du og likte minien det?

Har samme problemet med middagsmat her...Alt kommer opp igjen[8D]
Spurte hs ang potet,og hun sa jeg godt kunne fryse det[8|]

Kjøpte ei søtpotet som jeg tenkte å blande med vanlig potet,men kanskje jeg skal unngå å fryse det da?

Herlige bilder av en søt Casper da[:)]

Jeg lager all barnematen selv. Da fryser jeg potet. Har smakt på det flere ganger, og det smaker ikke vondt i det hele tatt!![:)]

ORIGINAL: pingri

ORIGINAL: Felice

Kva sort brukte du og likte minien det?

Jeg brukte Folva. Jenta mi liker den godt og spiser alltid opp all maten. Jeg har smakt på den selv også og synes ikke det smaker rart.

hahha....akkurat slik ser andreas ut også når han får noe han ikke liker...jeg må le jeg...heheh..søte altså[:D]

Det var jeg som sa at potet ikke var noe særlig å fryse ned fordi det kunne endre seg litt i smak.
Men jeg har ikke prøvd dette selv. Snakket bare av erfaring fra andre.
Men når jeg tenker meg om så tror jeg kanskje de som prøvde det frøs ned kun potet og ikke blandet inn i annen mat. det kan jo kanskje være en forskjell?

Back
Topp