Ang. photoshop

Ida82

Forumet er livet
Jeg tenkte på å lage julekort sjøl som jeg skriver ut på egen printer. Slike avlange. Men jeg skjønner ikke det derre med størrelse man skal taste inn når man starter der. Og åssen man får skrivd tekst osv. Er det noen som har link til en side med gode forklaringer på de forskjellige verktøyene? Jeg er ikke så dreven der [;)] På forhånd takk til dem som gidder ta seg tid til å hjelpe[;)][:)]

Dersom du er helt "grønn", som det kanskje høres ut på spørsmålet ditt [;)][:D] Så tror jeg at jeg ville forhørt meg om noen du kjenner kunne vist deg litt, er utrolig vanskelig å forklare uten å vise egentlig.... 

Ja hadde jeg enda kjennt noen som kunne[:D] Men mener å ha sett en link til en side som var bra beskrevet. Men så dum som jeg er så tok jeg ikke vare på den linken[:o]

OK, da håper eg at du finne den linken, eg ane ikkje dessverre. [&:]

Kjære venn.. Det er kjempe enkelt! Jeg skal forklare deg i noen enkle steg, kan også gi deg bilder, etter so u think u can dance!

For å lage et nytt dokument trykker du file og new, øverst på verktøyslinja. Så velger du cm og skriver 18 i bredda, og 9 i høyda! Da får du ca samme str som de kortene man får kjøpt!
For å legge inn bilde, trykker du file og open, finner fram bildet du skal ha, åpner det og trekker det over i "kortdokumentet" ditt!
For å forandre størrelse på bildet ditt inne i dokumentet så trykker du ctrl+t og holder inne shift, så trykke du på hjørnet av bildet å "dytter" oppover.. Husk å holde inne shift!
For å legge på skrift så trykker du på tegner som ser ca slik ut [T] i verktøyspaletten din på sida der, så trykker du inne i dokumentet ditt og da er det bare å skrive!

Lykke til, øvelse gjør mester!

ORIGINAL: lindaen

Kjære venn.. Det er kjempe enkelt! Jeg skal forklare deg i noen enkle steg, kan også gi deg bilder, etter so u think u can dance!

hihi... godt at noen er litt mer optrimistisk enn meg [:)][:)]

ORIGINAL: lindaen

For å lage et nytt dokument trykker du file og new, øverst på verktøyslinja. Så velger du cm og skriver 18 i bredda, og 9 i høyda! Da får du ca samme str som de kortene man får kjøpt!
For å legge inn bilde, trykker du file og open, finner fram bildet du skal ha, åpner det og trekker det over i "kortdokumentet" ditt!
For å forandre størrelse på bildet ditt inne i dokumentet så trykker du ctrl+t og holder inne shift, så trykke du på hjørnet av bildet å "dytter" oppover.. Husk å holde inne shift!
For å legge på skrift så trykker du på tegner som ser ca slik ut [T] i verktøyspaletten din på sida der, så trykker du inne i dokumentet ditt og da er det bare å skrive!

Åååå tusen takk Lindaen!!![:)]

Nå har jeg gjort det, men hva skal man trykke på når man er ferdig å skrive. Hvis jeg f.eks ville gjort noe mer med bilde?

Move tool, eller hva som helst slags tool egentlig.. Da går du ut av typetool.. [:)]

Ok takk!!! Du svarer så raskt[:)]

Tror det bare var flaks akkurat nå da[8D] Håper du får til!

Jepps jeg fikk det til[:)]

Da æ va nybegynner å leita så krampa tok mæ [:D] fant æ blant anna d her: http://www.nettavisen.no/it/article1078367.ece og inne på "we do scrap" fant æ å en del goe tips.. [:D]

En del greit her [:)]

http://www.haraldbjellvag.com/photoshop.html

Takk for linkene, Noonex og Lucky[;)] Nå får en se om jeg blir litt klokere[:D]

Back
Topp