ang. pessprøve

Apeloffen

Forumet er livet
eller urinprøver, som det så fint heter[;)] Skal på kontroll i dag, men er det sånn ar man må ha det med hver gang? hadde ikke med sist..5 uker siden... men da fikk jeg ett glass og måtte gå å pisse mens jeg var der. Men saken er at jeg har glemt å kjøpe inn sånne glass.. og jeg gidder ikke begynne å styre med det nu før jeg skal på kontrollen.
Synes å huske da jeg var gravid sist, at man ikke var så veldig nøye på å ha med urinprøve hver gang..
Men det var jo til ei anna jordmor da.[8|]
Eller skal jeg dra på apoteket å kjøpe glass på vei til kontrollen, og satse på at jeg får tissa litt..?

off, såpass ja.. Kanskje like greit jeg tar med da.
Tvileer på at jeg har noe sånt stående nå.. men takk for tipset[:)]

Jeg glemte å ta med noen ganger. Men da fikk jeg beskjed om at så lenge blodtrykket mitt var fint så var det ikke så nøye med. Hvis blodtrykket hadde steget så måtte jeg ta en prøve der, dette for å sjekke svangerskapsforgiftning.

her måtte vi ha med hver gang. En av grunnene er at man under svangerskap har lett for å få urinveisinfeksjon og det er mange som ikke får smerter. Om man går med det ubehandlet over tid kan det være farlig. Sjekk om du har et nesten tomt syltetøyglass eller noe om du ikke har annet. Er bare å koke så kan du bruke det

Så man må ha med hver gang?
Legen spurte her om dagen om jeg kunne presse ut litt... men nei... [8D]
Så bør ta med når jeg skal inn ved 8 uker?

Back
Topp