Ang permisjonspenger

Krølla82

Forumet er livet
Jeg driver å vurderer å bytte jobb nå....ogvi er prøvere, men hva hvis det klaffer denne mnden og jeg ikke begynner i den nye jobben før om 2 mnder pga oppsigelses tid i jobben jeg har nå. da er jeg 2 mnder på vei når jeg begynner i den nye jobben....noe som betyr at jeg får jobba max 6,5 mnder før jeg skal ut i permisjon....Hvor lenge må man ha jobba i en ny jobb før man har rett på permisjonspenger?

ORIGINAL: Kittekat

6 av de siste 10 mnd før permisjon.[:)]

Men må man ha jobba i 6/10 mnder i den jobben man har eller jobba 6/10 mnder i gammel og ny jobb tilsammen ?

ORIGINAL: Kittekat

Det har ingenting å si hvor du har tjent opp de 6 månedene. De regner ut et gjennomsnitt av de 6 månedene, som du vil få i permisjonspenger.
Det eneste som er med å bruke flere arbeidsgivere er at det blir mer stress når man skal søke.[:)]

Ok så dvs at det beste er å jobbe et sted 10 mnder før man går ut i permisjon da....dvs at man ikke bør bli gravid før man har jobba der i ihvertfall 1 mnd da. Men er jo ikke noe problem å sende inn et par papirer ekstra da....hvis det skulle bli aktuellt...[;)]

Back
Topp