ang permisjonspenger.

schnuppa85

Forelsket i forumet
hei! noen som kan hjelpe??[:D][:D][:D]

jeg skal få perm penger dirkete fra jobben og de skal få fra nav, men d jeg lurer på er hva trenger jobben av meg da?? Lønnmannen er på sykehuset og er ny operert og sjefen var usikker...

også når d gjelder min samboer han tjener godt over 6g som nav gir i perm penger er noe over 400 000 bare, men min samboer vil jo ha pappa permen sin men kommer til å tape penger på dette, en goood del faktisk,... hvordan har dere andre løst dette???
blir gal av alt dette penge greiene... vi tenkte da å ta 80%u utgangspunktet men lurer nå på om d lønner seg pga inntekten hans??
har funnet ut at arbeidsplassen hans dekker IKKE mellomlegget! desverre, hvis ikke hadde jo dette vært løst for lengst[8D]

Håper d er noen skarpe flotte mennesker der utesom sitter med erfaring som kan gi noen hjelpene ord før jeg blir GAL[&:][8D]

Du må søke arbeidsplassen din om perm (dere har nok en intern rutine på det) i tilleg til den vanlige søknaden til NAV. Jobben skal ikke ha noe av deg, men de sender inntekta og skatteopplysninger om deg til NAV. NAV skal ha bekreftelse på graviditet og om du skal ha ferie i permen.

Når det gjelder din mann er det desverre ingenting å gjøre med dette siden jobben ikke betaler mellomlegget. 6 g er rett over 450 000.

Både eg og mannen tjenar over 6g, og det er ingenting å gjera med det desverre. Det einaste som går an å prøva seg på, er å søke om at du får fedrekvoten pga økonomien, men det er vanskelig å få gjennom.
Ellers vil eg berre anbefala å vera heime lengst mulig, men det lønner seg å ta 100% og heller ta nokre mnd ulønna etterpå, i stedenfor 80%. Sparar som regel nokre tusen på å gjera det slik. Da må ein jo berre sette av peng kvar mnd slik at ein sparar til dei mnd ein har ulønna.
Me tok kun 100%, og eg skal begynne i jobb igjen no, og syns det er ALTFOR tidlig, mini er 8 mnd, så eg angrar på at me ikkje har spart opp slik at eg kan gå heime lenger!!

ORIGINAL: Fru Fryd

Du må søke arbeidsplassen din om perm (dere har nok en intern rutine på det) i tilleg til den vanlige søknaden til NAV. Jobben skal ikke ha noe av deg, men de sender inntekta og skatteopplysninger om deg til NAV. NAV skal ha bekreftelse på graviditet og om du skal ha ferie i permen.

Når det gjelder din mann er det desverre ingenting å gjøre med dette siden jobben ikke betaler mellomlegget. 6 g er rett over 450 000.

tusen takk for svar:):)
da fikser jeg resten i morgen:)
men er synd d med 6g.... at de ikke ser at folk tjener mer og mer.... hmmm..jaja.. får gjøre d beste ut av d:9

Det vil lønne seg å velge 100% dekning, da taper dere minst i forhold til grensen på 6G. (om man velger 80% dekning får man bare 80% av 6G).. Jeg har også en mann som tjener over 6G og heller ikke får dekket mellomlegget av arbeidsgiver, derfor velger vi 100% dekning. Utover det er det ikke så mye dere kan gjøre.. Man taper litt penger på det, men sånn er det bare.. Pappaen taper jo også feriepenger for den perioden han tar permisjon..

Det er ca 10 000 ekstra å tjene på p ta 100% lønn. Har selv en inntekt iver 6 g men valgte 80 % lønn! 10 000 ekstra er lite verdt når man i ulønnet perm blir meldt ut av alle forsikringsordninger etc som jobben har. Så får det større ringvirkninger for feriepengene neste år ser igjen. Ved 80% lønn blir det mer utjevne om man har perm over to inntektsår som du (juni 2012 til x 2012)

Er mye man må tenke på :)

Back
Topp