Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det logiske må jo være da at nav utbetaler foreldrepenger til far i friperioden.. og at han ikke får noe fra jobb. Ellers skulle jo alle andre fedre fått begge deler når de har permisjon.
På "mobben"
Når det gjelder fiskere iallefall, så stemmer ikke det, for de har kun lønn de dagene de er ombord og lønna blir beregna av fangsten og blir utbetalt bare fire ganger i året. Så når han har friperioder har han ingen lønn. Om min samboer skulle være hjemme fire av ukene han egentlig er på jobb hadde han tapt 100' i lønn (hyre og lott når det gjelder fiskeri) for så å få 20' i permisjonspenger. Det sier seg selv at det ikke hadde gått.Satt jeg å tenkte på også...blir som å "jobbe" mens man får stønad og det er jo ulovlig? Da kan vi i teorien la pappan her jobbe de ukene han skal være hjemme, motta lønn og stønad? hmmmm... For han tjener jo MYE mer på jobben enn hva vi får i stønad
Når det gjelder fiskere iallefall, så stemmer ikke det, for de har kun lønn de dagene de er ombord og lønna blir beregna av fangsten og blir utbetalt bare fire ganger i året. Så når han har friperioder har han ingen lønn. Om min samboer skulle være hjemme fire av ukene han egentlig er på jobb hadde han tapt 100' i lønn (hyre og lott når det gjelder fiskeri) for så å få 20' i permisjonspenger. Det sier seg selv at det ikke hadde gått.
De offshore har kanskje månedslønningen? Da kan jeg være enige i at det blir litt feil.
Men uansett, det er her jeg mener systemet har sviktet for disse pappaene har så mye fri sammen med barna likevell at de ikke trenger fedrekvota, så dersom det enkelt kunne deles slik familien mente det var best, hadde vi sluppet hele problematikken. Her er det ikke lenger snakk om likestilling, men tvang og overformynderi.
Termin 20. februar -14
Når det gjelder fiskere iallefall, så stemmer ikke det, for de har kun lønn de dagene de er ombord og lønna blir beregna av fangsten og blir utbetalt bare fire ganger i året. Så når han har friperioder har han ingen lønn. Om min samboer skulle være hjemme fire av ukene han egentlig er på jobb hadde han tapt 100' i lønn (hyre og lott når det gjelder fiskeri) for så å få 20' i permisjonspenger. Det sier seg selv at det ikke hadde gått.
De offshore har kanskje månedslønningen? Da kan jeg være enige i at det blir litt feil.
Men uansett, det er her jeg mener systemet har sviktet for disse pappaene har så mye fri sammen med barna likevell at de ikke trenger fedrekvota, så dersom det enkelt kunne deles slik familien mente det var best, hadde vi sluppet hele problematikken. Her er det ikke lenger snakk om likestilling, men tvang og overformynderi.
Termin 20. februar -14
Nei altså, jeg vil jo tro at far får lønn for de ukene han jobber, og permisjonspenger når han tar ut fedreukene.. Her får bare samboer betalt for de ukene han jobber, og ingenting når han har fri! Altså, ingen fast månedslønn.. Så det må jobare være sånn, i vårt tilfelle iallefall
Tusen takk, vet jeg er på feil forum, men er så engasjert i debattenÅååhhhrr er så enig!! Merker at jeg forbanner meg skikkelig over staten i desse dager! Gratulerer med spire forresten
Tusen takk, vet jeg er på feil forum, men er så engasjert i debatten
Termin 20. februar -14
Hehe ja men det går fint, er en engasjerende sak!Tusen takk, vet jeg er på feil forum, men er så engasjert i debatten
Termin 20. februar -14
Det spørs hvilken ordning de har, noen har fast månedslønn når de er på fri også, mens andre får betalt det de bobberSå da får Nordsjøarbeidere bare lønn hver annen mnd? Jeg kjenner ingen som jobber med dette, så har jo ikke PEIL!!
Det spørs hvilken ordning de har, noen har fast månedslønn når de er på fri også, mens andre får betalt det de bobber
Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Det spørs hvilken ordning de har, noen har fast månedslønn når de er på fri også, mens andre får betalt det de bobber
Ok takk for tips men har mannen din fast utreise? Hva skjer om turene da ikke går helt som planlagt, når man allerede har sendt inn permisjonsdeling til nav? Om han feks ikke får reise ut før 5 dager etter det som er planlagt, og kommer hjem 5 dager ut i permisjonen sin?
Min har lønn når han er hjemme og,for når han er ombord jobber han 84 t i uken( gjerne mer om nødvendig).da opparbeider han seg fridager( de ukene han har hjemme,og rett til lønn når han er hjemme).
Ja, det blir jo på en måte avspasering med lønn, det er jo opparbeidet på forhånd! JEEEZEZZ noen ganger er jeg treeeeg i tankegangen altså!