Ang. Permisjonsdeling

hmmm..høres for godt ut til å være sant!! :):P Men flott dersom det er slik for dere da :) jeg tror kanskje mannen bare får 1 inntekt i friperioden...eller at nav betaler jobben i friperioden? hmmmm.. litt fjernt 180% lønn?

Det logiske må jo være da at nav utbetaler foreldrepenger til far i friperioden.. og at han ikke får noe fra jobb. Ellers skulle jo alle andre fedre fått begge deler når de har permisjon.

På "mobben"

Det logiske må jo være da at nav utbetaler foreldrepenger til far i friperioden.. og at han ikke får noe fra jobb. Ellers skulle jo alle andre fedre fått begge deler når de har permisjon.

På "mobben"

Satt jeg å tenkte på også...blir som å "jobbe" mens man får stønad og det er jo ulovlig? Da kan vi i teorien la pappan her jobbe de ukene han skal være hjemme, motta lønn og stønad? hmmmm... For han tjener jo MYE mer på jobben enn hva vi får i stønad :)

Min kar jobber offshore. Han skal dele sine uker i tre hvor van tar perm de fire ukene han har fri, så to uker jobb, så perm osv. Ve å gjøre det slik får han vanli lønn fra arb.giver og perm penger fra nav

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Satt jeg å tenkte på også...blir som å "jobbe" mens man får stønad og det er jo ulovlig? Da kan vi i teorien la pappan her jobbe de ukene han skal være hjemme, motta lønn og stønad? hmmmm... For han tjener jo MYE mer på jobben enn hva vi får i stønad :)
Når det gjelder fiskere iallefall, så stemmer ikke det, for de har kun lønn de dagene de er ombord og lønna blir beregna av fangsten og blir utbetalt bare fire ganger i året. Så når han har friperioder har han ingen lønn. Om min samboer skulle være hjemme fire av ukene han egentlig er på jobb hadde han tapt 100' i lønn (hyre og lott når det gjelder fiskeri) for så å få 20' i permisjonspenger. Det sier seg selv at det ikke hadde gått.
De offshore har kanskje månedslønningen? Da kan jeg være enige i at det blir litt feil.

Men uansett, det er her jeg mener systemet har sviktet for disse pappaene har så mye fri sammen med barna likevell at de ikke trenger fedrekvota, så dersom det enkelt kunne deles slik familien mente det var best, hadde vi sluppet hele problematikken. Her er det ikke lenger snakk om likestilling, men tvang og overformynderi.

Termin 20. februar -14

Når det gjelder fiskere iallefall, så stemmer ikke det, for de har kun lønn de dagene de er ombord og lønna blir beregna av fangsten og blir utbetalt bare fire ganger i året. Så når han har friperioder har han ingen lønn. Om min samboer skulle være hjemme fire av ukene han egentlig er på jobb hadde han tapt 100' i lønn (hyre og lott når det gjelder fiskeri) for så å få 20' i permisjonspenger. Det sier seg selv at det ikke hadde gått.
De offshore har kanskje månedslønningen? Da kan jeg være enige i at det blir litt feil.

Men uansett, det er her jeg mener systemet har sviktet for disse pappaene har så mye fri sammen med barna likevell at de ikke trenger fedrekvota, så dersom det enkelt kunne deles slik familien mente det var best, hadde vi sluppet hele problematikken. Her er det ikke lenger snakk om likestilling, men tvang og overformynderi.

Termin 20. februar -14

Åååhhhrr er så enig!! Merker at jeg forbanner meg skikkelig over staten i desse dager! Gratulerer med spire forresten;)

Termin 20. februar -14

Ja, det blir jo en helt annen sak! Da får han bare en inntekt :) Skjønner også at dette blir ett voldsomt innhugg i deres økonomi i deres familie. Jeg tror at siden Nordsjøarbeidere jobber 4 uker i strekk, så vil de da få månedslønn når de ikke er der? Men altså... dette har jeg jo IKKE greie på :) :P

Jeg er veldig glad for at det ble tvunget inn pappaperm, da jeg synes sjefer/ledere i spesielt i mannsdominerte yrker, ikke synes noe om at fedre tok ut permisjonstiden uansett hvor mye man hadde lyst, så var det på en måte ikke greit. Nå har det på en måte blitt vanlig og forventet :) SÅ jeg er superfornøyd at dette ble satt i gang. Men..... dette har jo vart en stund og samfunnet er nå mer vant med at fedre er hjemme og fokuset på kvalitetstid mellom baby og pappa har økt. Så derfor synes jeg det er litt "rart" at det skal blir ENDA strengere? Ser liksom ikke behovet på en måte :)

Her tar pappan ut 14 uker og ca 8 - 10 uker ekstra ulønnet. Han storkoste seg hjemme med lillegutt forrige gang og angret på at han ikke forlenget permisjonstiden sin. Så denne vesle snuppa i magen får en veldig grei start tror jeg :)

Nei altså, jeg vil jo tro at far får lønn for de ukene han jobber, og permisjonspenger når han tar ut fedreukene.. Her får bare samboer betalt for de ukene han jobber, og ingenting når han har fri! Altså, ingen fast månedslønn.. Så det må jobare være sånn, i vårt tilfelle iallefall:)

Nei altså, jeg vil jo tro at far får lønn for de ukene han jobber, og permisjonspenger når han tar ut fedreukene.. Her får bare samboer betalt for de ukene han jobber, og ingenting når han har fri! Altså, ingen fast månedslønn.. Så det må jobare være sånn, i vårt tilfelle iallefall:)

Så da får Nordsjøarbeidere bare lønn hver annen mnd? :) Jeg kjenner ingen som jobber med dette, så har jo ikke PEIL!! :)

Så da får Nordsjøarbeidere bare lønn hver annen mnd? :) Jeg kjenner ingen som jobber med dette, så har jo ikke PEIL!! :)
Det spørs hvilken ordning de har, noen har fast månedslønn når de er på fri også, mens andre får betalt det de bobber;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det spørs hvilken ordning de har, noen har fast månedslønn når de er på fri også, mens andre får betalt det de bobber;)

Å jaa :) :)

Mannen min jobber på båt, og er da borte/hjemme 5 uker i slengen. Når jeg var ferdig med min mammapermisjon, søkte jeg ulønna permisjon (fra arb.plassen, tror ikke NAV blir innblandet i det) og mannen tok ut permisjon på sine neste tre friperioder. Han fikk da lønn fra arb.giver og foreldrepenger fra NAV samtidig. (Han hadde noen dager å gå på fra han kom hjem til permisjonen startet, og samme før han dro - slik at det ikke skulle bli noe tull med at han måtte reise tidligere og derfor jobbet under permisjonen.)

Slik jeg har forstått det har ikke mor og far lov å ta ut lønnet permisjon samtidig, men det var ikke noe problem at jeg hadde ulønna samtidig som han tok ut sin kvote.

Min har lønn når han er hjemme og,for når han er ombord jobber han 84 t i uken( gjerne mer om nødvendig).da opparbeider han seg fridager( de ukene han har hjemme,og rett til lønn når han er hjemme).

Ok takk for tips:) men har mannen din fast utreise? Hva skjer om turene da ikke går helt som planlagt, når man allerede har sendt inn permisjonsdeling til nav? Om han feks ikke får reise ut før 5 dager etter det som er planlagt, og kommer hjem 5 dager ut i permisjonen sin?

Han kan ikke komme hjem 5 dager senere.. Han skal komme hjem og være hjemme i 4 uker sammenhengende. Så hvis utreisen blir forsinket, så blir det kortere tur:):)

Nordsjø arbeidere jobber hvertfall 12 timer hver dag når de er ute, så opparbeider de seg fri når til de er hjemme. Er naturlig at de da får lønn:). Jeg syns det er en grei ordning at de blir "lønnet" for å ikke gå ut i perm, tror ikke hvem som helst klarer å reise vekk fra familien sin i 2-4 uker, hvertfall ikke når de er nybakt pappa:).

Min har lønn når han er hjemme og,for når han er ombord jobber han 84 t i uken( gjerne mer om nødvendig).da opparbeider han seg fridager( de ukene han har hjemme,og rett til lønn når han er hjemme).

Ja, det blir jo på en måte avspasering med lønn, det er jo opparbeidet på forhånd! JEEEZEZZ noen ganger er jeg treeeeg i tankegangen altså! :P

Ja, det blir jo på en måte avspasering med lønn, det er jo opparbeidet på forhånd! JEEEZEZZ noen ganger er jeg treeeeg i tankegangen altså! :P

;) ;) ;)

Ok.. Problemet her blir da å finne ut når samboer sine friperioder blir, og å få det til å stemme med utreise i forhold til det vi har meldt inn til nav..her har han ikke fast rotasjon nemlig, men reiser når det opner seg en ledig jobb etter ca 3 uker hjemme, derfor blir det veldig vanskelig å planlegge:/

Back
Topp