Ang. permisjonen til far

mammafor3gang

Andre møte med forumet
Spurte inne på barnimagen, men tenkte jeg skulle spørre her også
Kan samboer dele opp sine 12 uker over lengre tid. Jeg jobber nemlig deltid og har derfor mye langfri. Så har sittet å kikket på dette nå i dag. Kan han ha en uke permisjon, så er jeg hjemme i to uker så han permisjon en uke osv?
Skal ha 100% dekning, så da vil det jo si at vi begge må være ute i jobb igjen i april neste år. Men hvis vi kunne delt hans permisjon opp over tid, så har han sin siste uke i permisjon med barnet den uken barnehagestart er som her er 1. aug. Har forstått det sånn at en nemlig ikke kan få barnet inn i barnehage før den 1. aug.
Ble litt roetete dette her

her skal kanskje sambo ha sin permisjon oppdelt, men da perm i to dager og jobbe tre dager :)

Det er ingenting i veien for å ta permisjonen gradert som det heter, men det avhenger av at arbeidsplassen hans er interessert i å løse det på den måten da..

Ja, permisjonen kan både deles opp og utsettes. Mannen min gjorde det forrige gang og skal gjøre det denne gangen også.

Takk for svar

Mener å huske det heter gradert uttak..

Vi skal både ha gradert, dytte inn litt ferie osv... Fikk beskjed av sjefen at vi bare måtte legge opp det opplegget som passet oss og presentere det for han når det var klart, så var det greit :)

Back
Topp