ang permisjon

dynnna

Gift med forumet
heia. [:D]
lura på en ting...
kati bør man søk om fødselspenga fra trygdekontoret. før eller etter fødselen?
nån som veit???

eg har vært på trygdekontore å henta papiran. ska fyll dæm ut å få dæm agårde, så e liksom det unna. trur no man må søk før fødseln men eg e ikke hellt sekker..

Snakket med tr.kontoret i forrige uke. De sa vi måtte søke 3-4 uker før termin! men kan sikkert bare søke så fort som mulig...men ho sa de pleide å behandle det ganske fort!

hei dynnna

E har vært å søkt, va den 9 august.
Fikk beskjed at fra da va 3 mnd igjenn kunn man søk.

Så på nettet nå på skjemaet...masse å fylle ut! Tror jeg må ned på trygde kontoret å få hjelp..[8|] litt stressende å vite at det er så masse som må ordnes liksom! Hadde vært veldig greit om det gikk av seg selv..[;)]

tusen takk for alle svaran. [:D]skal begynn å tenk på å søk snart da, så æ har d gjort. [:)]
sist gang kom sønnen min 2 mnd før tida, så da blei alt gjort i all hast etterpå.

Dynna: Gikk alt bra med sønnen din når han ble født to mnd før? Trenger ikke svare altså...er bare så nervøs for for tidlig fødsel...

ORIGINAL: 83modell

Dynna: Gikk alt bra med sønnen din når han ble født to mnd før? Trenger ikke svare altså...er bare så nervøs for for tidlig fødsel...

Nå var det ikke meg du spurte, men har erfaring på området... Min søster fødte 10 uker før tiden-ble noen uker i kuvøse for gutten og noen uker på sykehuset etterpå, men alt gikk greit. Han er nå 2,5 år-og man kan ikke se/merke at han er for tidlig født   (bare for å berolige deg litt)

Takk for det...[:)]skal prøve å ikke tenke på det!

alt gikk bra til slutt. fikk akutt sf (hellp), så d va alvorlig ei stund, før de tok keisersnitt, men etterpå gikk alt bra.han va på sykehuset en mnd ei uke i kuvøse og resten av tia i egen seng, va rart å få han heim en mnd før den egentlige terminen... han e no 5,5 år, og ingen ting som vises på han at han e prematur.
(håpa æ ikke skremte dæ me dette, d e sjelden d skjer sånn som me mæ...trur ikke du treng å vær så redd for det)[:D]

Det var jo kjempe bra for dere da! Må ha vært en lettelse når alt gikk bra til slutt[:)]

ja vi va glad da alt va over, og vi kunne fær heim fra sykehuset. har litt ekstra oppfølging denne gangen, men e litt redd for at d skal skje igjen. men jordmora har sagt at det e veldig liten sjans for d.
trur nok d e ganske vanlig at man blir ekstra bekymra for ting når man e gravid, men alt går nok bra skal du se[:D]

Selvfølgelig, så lenge ungen har et godt og fullverdig liv, er ingen ting bedre enn det!!!! Ønsker jo bare det beste...men har skjønt at det er så mange premature barn som en ikke merker noe på når de vokser til, og det er jo ingen ting bedre enn det!

Back
Topp