Ang. permisjon

Det er ikke krav til mor når far tar ut fedrekvoten. men skal far ha av fellesperioden, er det krav om at mor jobber eller studerer.
Far sin permisjon (fedrekvote) starter automatisk når mor sin er over. Men han må allikvell søke om permisjonen, om ikke så går ukene og han mister denne. Han kan også søke om å få den utsatt.

Broren min skulle utsette sin fedrekvote, men søkte ikke om dette. Når han da tok kontakt med nav noen månder etterpå, så fikk han beskjed om at permisjonen han var brukt opp. Fordi den hadde løpt sin gang, uten at han fikk betalt for den eller brukt den.

Man får ikke ta mer enn 4 uker og 1 dag ferie:-) chatta med nav i sta da jeg skrev søknaden :-)

Står det noen plass på sidene til NAV?
Jeg har skrevet 5uker ferie i juli, hvor mannen skal ta fem uker permisjon.
I tillegg skal jeg ha 7 dager ferie etter at min permisjon er ferdig, altså i november neste år ( 7 dager ferie overført fra i år).

Så da mister jeg 12dager ferie???

Står det noen plass på sidene til NAV?
Jeg har skrevet 5uker ferie i juli, hvor mannen skal ta fem uker permisjon.
I tillegg skal jeg ha 7 dager ferie etter at min permisjon er ferdig, altså i november neste år ( 7 dager ferie overført fra i år).

Så da mister jeg 12dager ferie???
Nei du mister de ikke. Du må ta de syv dagene og den siste uken du har igjen av ferie etter permisjonen bare. Det står i søknaden om utsettelse av foreldrepenger :-)

Høres lurt ut :) Overfører den siste uka mi også om nav er vrange ;) Men det har jo ikke noe å si for NAV at min arbeidsgiver velger å betale meg en uke ekstra ferie av egen lomme. Man får jo lov til å utsette permisjonen for å jobbe en periode, gjør man ikke? Har ikke satt meg ordentlig inn i det, så må forhøre meg med de som er i permisjon nå. Men løser seg nok :)
Du finner ut av det :-) Jo man kan jobbe og utsette permisjonen på den måten, men akkurat ferie kunne man ikke ta ut mer enn det lovpålagte, sa duden på chat :P

Nei du mister de ikke. Du må ta de syv dagene og den siste uken du har igjen av ferie etter permisjonen bare. Det står i søknaden om utsettelse av foreldrepenger :-)

Så da kan jeg kun ta fire uker i juli, og mannen fire uker med pappaperm?
Også blir resterende ferien lagt til slutten av november? Og da kan mannen ta ut 6uker permisjon?

Også blir resterende ferien lagt til slutten av november? Og da kan mannen ta ut 6uker permisjon?
Hvorfor trenger barnefar og ta ut perm når du har ferie? Kan ikke han også ha ferie da, og ta alle sine uker når du er ferdig med perm? ☺

Hør med chatten til nav ;)

Eneste jeg vet er at ferie kun er fire uker pluss 1 dag som man kan ta I permisjonen. Hva man tar etter permisjon har ikke nav noe med :-)

Har nå hatt en lenger samtle med nav og det stemmer de godkjenner kunn 4 uker og 1 dag ferie i permisjonen, om du har særavtale ang ferie på jobb så skal resten av ferien tas ut etter endt fellesperiode...

Eneste jeg vet er at ferie kun er fire uker pluss 1 dag som man kan ta I permisjonen. Hva man tar etter permisjon har ikke nav noe med :-)

Gjelder dette året ? Altså om man da fortsatt har perm over nyttår kan man ta ta den uka man eventuelt har overført?

Gjelder dette året ? Altså om man da fortsatt har perm over nyttår kan man ta ta den uka man eventuelt har overført?
I permisjonstiden, altså i tiden du er i perm, kan du kun ta 4 uker og 1 dag ferie, totalt. Du kan ta resten etter permisjon.

Ikke noe problem, vi gjorde det nesten slik sist :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skal ha 100 % lønn I permisjonstiden. Tar ut 2 uker ferie i september og mannen 2 uker permisjon og har planer om en liten ferietur eller i alle fall tid sammen hele familien. Så tar jeg ut resten av permisjonen min og de to siste ukene med ferie. Skal ha permisjon uten lønn til februar 2017. Satser på å få dagmamma til sommerferien 17, også utsetter mannen sin pappaperm til høsten 2017. :) Mange muligheter med litt planlegging! :) Da vil mannen motta både full lønn I permisjonstiden og kontantstøtte samtidig! :)

Back
Topp