Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jepp det er det samme som lønn ;-)Må man skatte av foreldrepengene? Er det å regne som inntekt på lik linje som lønn?..
Er nok ikke like mye rot på Nav kontora, men trur 6 uker før er siste frist lissom for å få den behandla innen den starter, men er får eg svar innen 2 uker som oftest ;-)Mener man kan søke intill 3 måneder før.
Her i min kommune er behandlingstiden 6 uker, men trust me.. NAV = ROT. Ting tar alltid ekstra tid.
Og skal du flytte i perioden du får foreldrepenger, LYKKE TIL. Gikk 6 mnd uten penger fordi en lat saksbehandler fysisk ikke gadd å flytte mappa mi fra sin pult/skuff, til posthylla så det ble sendt videre med B-post. Sikre metoder gitt
Så better safe then sorry, søk tidlig å ha det unna vei.
Ja lurt å se litt på det, selv om det er flere uker ved 80% så lønner det seg mer å ta 100% iforhold til penger. Men er så klart opp til hver familie hva en ønsker og passer best ;-)hmm. så da blir det et dilemma om man vil ha full lønn eller ikke da:/
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Vil ha mest mulig med tid men samtidig er spørsmålet om pengene kommer til å strekke til. Det blir vel det som avgjør lengden tenker jeg.Ja lurt å se litt på det, selv om det er flere uker ved 80% så lønner det seg mer å ta 100%. Men er opp til hver familie hva en ønsker ;-)
Fant denne siden som viser hvor mye forskjell det er på utbetaling
http://m.dinside.no/863894/slik-faar-du-mer-foreldrepenger
Håper dere finner en løsning dere er komfortable med! Ikke lett dette med hva en skal Gjøre når både mamma og pappa perm er over, de er jo ikke året en gang :-/ og kontantstøtta er jo ikke nok til å la en være hjemme fult :-/Hmm..vi har en kabal vi må få til å gå opp med tanke på permisjon, barnehage og inntekt...Vi har litt for mye utgifter til at det føles komfortabelt å være i permisjon, spesielt med 80%..men har jo helst lyst til å være hjemme til barnehagestart august 2016.. Det skal ikke være lett :b
Ja og det skjønner eg veldig godt at du vil så håper du finner en god løsning som dekker begge deler da:-DVil ha mest mulig med tid men samtidig er spørsmålet om pengene kommer til å strekke til. Det blir vel det som avgjør lengden tenker jeg.
Er ikke sånn hos oss nei. samboeren er somregel hjemme imellom 16-16.30. men jeg jobber på sykehjem så har både dagvakt og kveldsvakt.Ja og det skjønner eg veldig godt at du vil så håper du finner en god løsning som dekker begge deler da:-D
vi er så heldige at her er det alltid en hjemme hver dag, oftest begge.. eg arb på gården her heime, akkurat når det passer meg Jobber heller 5-6 dager på 3-4 timer enn 3 fulle dager pga 6O-70% stilling..og mannen har 60% turnus som kokk. E alltid ferdig kl 15, og arbeider 3 av 4 uker bare 2/ 3 dager, så da er vi begge myye hjemme.
Vi nyter det begge to å være hjemme med jenta tida går så fort når de e små!
Høres bra ut tar de ikke inn barn i januar hos dere? Og ja dagmamma hadde vi og tenkt på nå sist, men vi hadde nok % stilling at det lønna seg p betale ei for at eg skulle jobbe et par timer ekstra.. men så fant vi heller ingen.. hvem skulle det Vært? Kjenner ingen.. så skjønner det kan være litt vanskelig å gi alt ansvaret på en annen :-/Det er absolutt ikke enkelt nei.. Babyen er 46 uker gammel, jeg skal ut i jobb igjen i november - og barnehagene tar ikke barnet inn før august :/ Penger til dagmamma får man heller ikke før barnet er ett år :/ hvis man i det hele tatt finner noen som kan være dagmamma som man er komfortabel med! Familiebarnehage er også vanskelig å få plass hos her vi bor.. Og det som er verst å tenke på er at jeg virkelig ikke kunne tenkt meg å ikke være med babyen min de 8 timene hver dag når han/hun er så liten.. Får høre med jobb etterhvert om det er mulig å ta gradert permisjon, hvis babyen begynner å få gode rutiner på søvn osv så kan jeg jobbe ett par dager i uka hjemmefra (har virkelig verdens beste jobb sånn sett!)
Ja da e det en kabal vettu, spesielt med dagvaktene om dere ikke skal ha bhg for kvelden kan jo mannen ta mini? Kan være vanskelig de første åra med små og jobb men ofte så får de fleste det til å gå bra ;-) litt trøtthet hører med men dere finner nok en løsning skal du seEr ikke sånn hos oss nei. samboeren er somregel hjemme imellom 16-16.30. men jeg jobber på sykehjem så har både dagvakt og kveldsvakt.
Barnehagen er åpen til 16 men de er jo fleksible de å,heldigvis hvis ikke så årner det seg på et hvis uansettJa da e det en kabal vettu, spesielt med dagvaktene om dere ikke skal ha bhg for kvelden kan jo mannen ta mini? Kan være vanskelig de første åra med små og jobb men ofte så får de fleste det til å gå bra ;-) litt trøtthet hører med men dere finner nok en løsning skal du se
Nei e vel fåtallet som har det så bra som dette, men mannen går opp til 90% neste sommer.. så da blir det bare arbeid på meg fra kl 15.30 hver dag når min permisjon og hans e over.. litt kjipt men da kommer kontantstøtten bra med så eg ikke trenger å jobbe mer enn 2,5- 3 timer hver dag
Høres lite ut, men stell tar ikke så mange timene, så lenge det ikke er fødsel o.l som e hver 8.uke da blir dagene fort på 4-10 timer uavhengig av stillinga mi
Helt sikkert :-DBarnehagen er åpen til 16 men de er jo fleksible de å,heldigvis hvis ikke så årner det seg på et hvis uansett