• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Ang permisjon

kosemor

Glad i forumet
Snakket med NAV idag.. De nye ukene om foreldrepenger er ikke bestemt ennå, så kunne bare søke nå uansett.. Vi fikk de ukene vi skulle ha uansett om det ble endringer, så lenge fødsel skjer etter endringene er lovbestemt

Hm- så rart! På NAV sine sider står det jo at det nettopp er en regelendring fra 1.juli og at de anbefaler og vente med skjemaene. Lovendringen ble jo godkjent for 1-2 uker siden mener jeg å hudke(???)

Det er uansett ikke noe poeng for oss å søke før vi har passert 26 uker, fordi de krever legeerklæring som bekrefter at vi er passert 26 uker for i det hele tatt å behandle søknaden. Sender man inn søknad om foreldrepenger før den tid, sender de den i retur.
Jeg ble forresten anbefalt å søke så snart jeg hadde passert 26 uker hvis jeg ville være sikker på å få søknaden ferdigbehandlet til jeg skal ut i permisjon. Det er vanligvis 3 mnd behandlingstid her, og når det i tillegg er fellesferie, så kan det ta lenger tid.

Back
Topp