ang permisjon

lima3

Flørter med forumet
ser at mange her er hjemme me sine små gulllhjerter til august, lurer bare på hvordan det går rundt økonomisk ?
her går det SÅVIDT rundt me min 50% stilling og samboers sin 100%... vi hadde ikke klart oss om jeg skulle hatt ulønnet perm ..

altså ingen kritikk te noen,flott at noen klarer å få det til,  men lurer bare :)

Jeg har bytta mobilabbonement, hahahaha [:D] Jeg sparer 1000 kr bare der i mnd jeg [:D] nei, fra spøk til revolver...

Jeg sparte mye penger når jeg gikk i permisjon. Jeg hadde også oppspart mye fra jeg var sykemeldt i sv.skapet, siden det er begrenset hvor mye penger man kan bruke når man ligger i senga i 3 mnd [:D] Allerede da visste jeg at jeg skulle være hjemme med henne litt lengre, så jeg har tenkt langsiktig. Helt klart så merkes det på økonomien at jeg ikke har inntekt lengre, men vi greier det utmerket likavel faktisk[:)] Jeg har litt støtte fra lånekassen siden jeg tar utdannelse deltid, den går normalt til reising til skolen og hotellopphold, men den går nå til halve husleia og mat. Så spørs det hvor mye vi trenger utenom det da, og hvor mye jeg må bruke av sparekontoen [;)]

Det går så vidt!! og da mener jeg at vi får betalt reningene/lån/tlf/bil osv, får kjøpt mat og det nødvendige. men ingen ting ekstra...ikke sparing eller shopping med andre ord! Denne mnd måtte vi faktisk bruke masterkortet for første gang... (det er fordi jeg fikk en regning på 10 000 hos tannlegen[:'(]) Tok det på det kortet fordi det er 2 mnd rentefritt da. sånn at vi fikk det delt opp... Uten om denne mnd, så pleier det og gå akkuratt[:D] 

Det går utmerket[:)]
Vi bor kjempebillig (leier av familien min), og samboeren tjener ganske bra!
Men jeg merker at vi har mindre penger enn før, siden jeg nesten aldri får handla klær/interiør..

Har ikke klart å spare en dritt[:D] vi er jo mye på tur, så penga flyr.. Men mannen tjener godt, så vi klare oss bra. Det eneste jeg syns er vanskelig er å ikke ha " mine" penger, men måtte bruke av felleskortet( som nå bare mann setter over på) til å handle ting til meg selv. Det er litt rart for meg ennå merker jeg.. Ellers så har man jo alltids litt på sparekonton.

Nå går permisjonsdagene mine straks ut. Begynte å jobbe 20% i oktober og har økt nå, jobber 40%. Har spart, tatt avdragsfrihet på huslånet i 6 mnd, og fra april får jeg jo kontantstøtte. Så det går akkurat i null, dvs ingenting til overs til meg selv. I juni får jeg feriepenger fra jobb og nav, men juli får jeg ingen inntekter annet enn kontantstøtte og barnetrygd, men siden det bare er 1 mnd skal det gå. Men jeg gleder meg til augustlønnen for å si det sånn!

Vi er så heldige at jeg jobber frilans. Og etter sommeren kommer jeg til å søke meg tilbake der jeg jobbet før permisjonen. Men frem til da blir det kveld og helg. Og fra 01. mars skal mannen være hjemme hver fredag, da får jeg tatt endel helgeoppdrag. Blir til salt på maten, og mat under saltet. Ikke veldig mye mer. Men du vet, her sper vi på med både Epla-butikk og Tupperware! Haha! [:D]

Siden jeg ikke har fast jobb, så får jeg dagpenger.
Har også massevis av penger oppspart i tilfelle rottefelle! [:)]

Back
Topp