Ang paracet

Nanne-Mi

Venter min tredje skatt <3
Ligger med høy feber, og maksdose på 3g paracet er ikke nok for å holde feberen borte hele døgnet :( 1g funker i 4-5 t og så stiger feberen gradvis opp til 39,5 igjen. Lavere dose har ingen effekt på feberen :/ Hvor farlig er det for den lille at jeg ligger med såpass høy feber? Noen som vet?

Jeg vet ikke hvor farlig det er, men det er farligere å bli overopphetet enn å ta Paracet. Når jeg er syk til vanlig, går jeg ofte over døgndosen i en dag eller to. Jeg tenker at det er noe annet om det gjelder kroniske smerter f.eks. som gjør at man går på Paracet lenger enn et par dager.

Masse god bedring, du!!

Jeg vet ikke hvor farlig det er, men det er farligere å bli overopphetet enn å ta Paracet. Når jeg er syk til vanlig, går jeg ofte over døgndosen i en dag eller to. Jeg tenker at det er noe annet om det gjelder kroniske smerter f.eks. som gjør at man går på Paracet lenger enn et par dager.

Masse god bedring, du!!

Tusen takk :) regna på maksdose mg/kg og da kan jeg faktisk ta 4g (i følge felleskatalogen) :)

Masse god bedring, du!!

Åhr slitsom å ha feber å være syk... god bedring. Kan jo alltids ta en tlf til legevakt å høre dersom du ikke skulle slå deg til ro. :):)

Googla litt og så at jordmor Siri skrev at man helst ikke skulle ha feber på over 38,5 :/ ho skrev også at man kan ta 4g om dagen. Burde vel kunne stole på hennes uttalelser?

Googla litt og så at jordmor Siri skrev at man helst ikke skulle ha feber på over 38,5 :/ ho skrev også at man kan ta 4g om dagen. Burde vel kunne stole på hennes uttalelser?
Du kan ta 4 g om dagen, men prøvd å dele opp og ta 500 g om gangen og heller tettere? Farligere med overoppheting enn Paracet. Hilsen sykepleier

Du kan ta 4 g om dagen, men prøvd å dele opp og ta 500 g om gangen og heller tettere? Farligere med overoppheting enn Paracet. Hilsen sykepleier
Funker ikke i det hele tatt med 500mg om gangen :/ men da sier vi det sånn at overoppheting er værst og går for døgndose på 4g :)

Om du tar 1 g først, og fortsetter med 500 mg hver 3. time frks, så rekker ikke feberen gå opp igjen mellom slaga! Kan hende det er bedre for deg. God bedring ihvertfall :)

Om du tar 1 g først, og fortsetter med 500 mg hver 3. time frks, så rekker ikke feberen gå opp igjen mellom slaga! Kan hende det er bedre for deg. God bedring ihvertfall :)
Man bør ikke ta paracet så hyppig som hver tredje time. Du kan overstige døgndosen på 3g, men jeg ville ikke tatt det hyppigere enn 4-5 timer mellom

Funker ikke i det hele tatt med 500mg om gangen :/ men da sier vi det sånn at overoppheting er værst og går for døgndose på 4g :)
Ville jeg ha gjort :) Er ikke sånn at du har høy feber hver dag i svangerskapet, i det store bildet blir det en veldig kort periode av svangerskapet.

Jeg hadde to runder med feber syke sist jeg var gravid. Å tok 1g paracet ved behov. Snakka med legevakta å de sa det var viktigere å holde feberen nede enn å være redd for å ta paracet :) er forskjell på å ta paracet når man er sjuk, å ta paracet for alt mulig ellers liksom. Å er jo gravide damer som går på smertestillende fast pga kroniske sykdommer. Å det går jo fint :)

Jeg slenger meg på det som allerede er skrevet: du kan trygt ta 4g paracet i døgnet :) På sykehuset er det i alle fall det vi går etter! Om man skal gå på paracet over lengre tid (mange måneder/år) bør en holde seg til 3g, men ellers skal det nok gå fint!

Herremin, feberen er tilbake! Tålte visst ikke den lille turen ut på ultralyd i dag... Tilbake på paracet igjen, får håpe det ikke varer lenge!

Back
Topp