KnøttetoglilleX
Flørter med forumet
Hei
Hva tenker dere om dette: Jeg har sagt opp jobben min og jobber bare ut juni, men nå er det sånn at jobben skal over på et nytt ordre system 1. juni og ledelsen forlanger da at vi skal jobbe overtid for å legge over info/ordre etc fra det gamle systemet til det nye. I januar så gikk vi over på det systemet vi har nå og folk måtte da jobbe MASSE overtid. Da fikk vi betalt for å jobbe nyttårshelgen, denne gangen har dem ikke nevnt noe om kompensasjon og jeg tror ikke det er snakk om at vi må jobbe hele helgen, men heller en del kvelder etc pluss at vi må sitte parat fra 31 til 5. juni for å ordne ting som kan skje. Har ikke spesielt lyst til å jobbe veldig mye overtid gratis, men har ikke noe i mot å jobbe mot betaling. (har fri hele juli og august før jeg begynner i ny jobb så trenger pengen.) Vi er ganske mange mennesker her, men virker ikke som de har sagt noe ang. dette med betaling til noen. Hvordan kan en ta det opp? Vet jo ikke faktisk hvor mange timer det er snakk om ennå, men er sikkert en god del dager. Denne bedriften er skikkelig gjerrig på lønn, veldig mange har dårlig betalt og det forventes ofte at en skal stille opp helger på div arrangementer og mange jobber langt ut over kveldene for å rekke alt arbeidet de ikke har sjanse til å rekke i vanlig arbeidstid.
Sorry for langt og forvirrende innlegg, men har dere noen synspunkter? Er det jeg som er gjerrig for at jeg ikke gidder å jobbe gratis overtid i en bedrift som har underbetalt meg i 4 år og som jeg skal slutte i anyway? Er det i det hele tatt lovlig å forlange at folk skal jobbe overtid uten betaling?