Ang. overheng (mage)

*April*

Glad i forumet
Er det slik at man får overheng pga. keisersnitt eller overheng fordi man har vært gravid? Dere som har født vaginalt? Kan man trene magen flat igjen?

ORIGINAL: *April*

Er det slik at man får overheng pga. keisersnitt eller overheng fordi man har vært gravid? Dere som har født vaginalt? Kan man trene magen flat igjen?

Jeg fødte vanlig med førstemann, og magen ble fort "stram" igjen vist man kan si det slik.
Litt ekstra hud ble igjen,men det var veldig lite merkbart...ikke så rart da huden har blitt tøyd ganske bra under svangerskapet.
Denne gang hadde jeg keisersnitt, og det er bare tre uker siden, så jeg kan ikke si så mye om det enda, men det er jo litt ekstra hud igjen forsatt, men ikke no overheng[:)]

Begge deler for min del med førstemann. Han var 5 kg, og magen strakk seg sånn på undersiden at det hang løs hud på slutten. I tillegg ble det akutt keisersnitt.
Ikke mulig å trene bort, så fikk dekket stor bukplastikk som jeg tok etter andremann (vaginal). Nå med tredje (han var under 4 kg [:D], vaginal) har det gått bra med magen [:D][:D]

Det er nok svangerskapet som gjør det, men det er klart at et snitt/arr midt i den kritiske sonen ikke gjør det noe bedre!
Men jeg kjenner flere som har trent vekk hele henget, så det går nok!

Jeg hadde litt i begynnelsen etter ks, men når jeg slanka meg og trena magen mye med sit ups og rockering så ble den borte [:D]

Overheng kan en få uansett hvordan en føder.
Har født en vaginalt og en ved KS - har ikke overheng og har det de fleste vil kalle flat mage.

Har nok mye å gjøre med underhudsfett, hvor flink en er å trene, og kanskje enda viktigere; hvor sterke magemusklene var før en ble gravid, og om de rette magemusklene har trukket seg sammen ordentlig etter svangerskapet.
En annen avgjørende faktor vil naturligvis også være om en hadde en liten eller stor gravidmage. Jo mer hud og muskler som strekkes, jo vanskeligere vil det ofte være å få relativt lik mage som en hadde etterpå.
Mtp KS så har det i en del tilfeller å gjøre med hvor flink kirurgen er å sy. (noen uheldige kan få et innsøkk akkurat der arret er slik at litt hud henger over.)

Back
Topp