Ang os

oktober08

Glad i forumet
ja da nermer det seg Os på meg. etter snart 5mnds venting.
 
fikk innviglet bostøtte fra  januar. ble derfor mindre fra sosialen, så lurer på om, det eg fikk mindre fra sossen kommer til å bli etter betalt for osen...?
 
JEg vet ikke helt om jeg skjønte sprøsmålet, men jeg prøver..

Det du lurer på er om du får noe sosialstøtte etterbetalt, siden den ble redusert pga bostøtte?
Isåfall er svaret nei. Sosialstønad er en stønad man får når man ikke har noen annen mulighet for å leve. Får du penger inn (feks bostøtte) blir sosialstønaden redusert. Det er ikke sånn at man får etterbetalt sos.st.
 
ja så det var kanskje litt feil formulert..
 
tingen er at eg har søkt om os. dette gjorde eg i oktober.
har fra 1 november, mottat sosial stønad, husleie,strøm og litt livsopphold, siden eg får noen tusen i lønn!
 
 men fra januar fikk eg  bostøtten, og derfor mindre fra sosialen til husleien.
 
spørsmålet mitt da er: siden eg fikk mindre fra sosialen, vil det resterende beløpet som eg kunne fått, bli etterbetalt i osen!?
 
får 11600brutto i os.
 
har mottat 8500 + 700 kr i sosial..
men siden eg fikk bostøtte på 3700kr i januar, har eg fått 5600 fra sosialen.
 
så vil eg da få 11600 - 5600 = 6000. 6000 etterbetalt i os? siden eg fikk det mindre fra sosialen??::.. komplisert dette!!! menvil ha litt å gå etter... og om eg får utbetalt no 1mars, får eg den 19 mars og? 
 
ja vil tro eg får 6000 fra januar - mars,(12000) etterbetling fra nov-jan er ikke så mye, kanskje 4000kr. siden eg har mottat nesten 10 000 i sosial [:)] 
 
 
planen er å hvertfall si fra at eg har størrre inntek ja, høre mde de om eg må søke på nytt, mulig eg ikke trenger siden de går etter ligningen ? ?.. er ikke helt sikker..
 
har ikke blitt lovet at det kommer den 1 mars. men regner med at den vil komme rundt da, siden forvaltning har sendt refrusjonskrav eller hva det heter til sosialen [:)] så det nermer seg. men da får eg evt no 1 mars, som er etterbetalingen. og vanlig os den 19 mars[:)] 
 
ja, vil nok gjøre det.. kan jo være at ingenting endres seg heller[:)] men tar ikke noe sjangse på sånt!
 
Back
Topp