Ang NKI utdanning!

nycbabe

Flørter med forumet
Hei :) Håper det er noen som kan gi meg noen svar:)

Er fra før utdannet som hjelpepleier, men pga prolaps i ryggen blir det vanskelig å starte i den jobben igjen, har snakket med legen min, som anbefaler omskolering. Men, etter sønnen har fylt tre år, og jeg skal starte på regnskapsutdanning på NKI, får jeg beholde pengene mine??? Noen som vet noe rundt dette?
 
Jeg vet ikke om de dekker utdanning gjennom NKI, men hvis du får omskolering gjennom legen vil jeg tro at du får os på det grunnlaget..
 
Tror du? Det er det jeg håper på, ellers blir dette vanskelig! 
 
eg går på studie hos nki nå, eg får beholde både overgangsstønad og uføretrygden min og alt annet...
 
Jeg tok regnskapskolen på NKI, og fikk beholde alle støtter, pluss betalt halve utdanningen av NAV [;)]
 
Okei :) Da trenger jeg kanskje ikke bekymre meg da :) Hvorfor betaler de bare halve?
 
"bare" halve? Synes det er bra at dem faktisk betaler halve jeg da...[8|]

Men, jeg vet ikke hvorfor de ikke betaler hele.
 
ORIGINAL: nycbabe

Okei :) Da trenger jeg kanskje ikke bekymre meg da :) Hvorfor betaler de bare halve?


De har vel en maks grense på hvor mye de dekker. En utdanning via NKI er vel ikke så veldig billig..?
 
NAV tok bort halvparten av min trygd da jeg studerte ved NKI..så jeg måtte slutte å studere..fy faen[:@]grunnlaget var på at jeg fikk så stort førstegangs stipend og et stipend på 2.300 kr imnd, som de tydligvis mente jeg skulle klare å forsørge meg selv på(hvordan i h....tenker de folka?!)de mente at 2.300 var nok til å klare seg på for en jente på 21 år om bor alene tydligvis :S fikk tilbud om å søke om sosialhjelp utenom slik at de kunne betale husleien for meg. fy faen jeg har aldri følt meg så ydmyket.
ble straffet fordi jeg tok tak i livet mitt og ville studere igjen!
[:(][:@] men tror det er mye forskjell på nav i alle kommunene..her er de iallefall HELT SPRENGTE.
så jeg avsluttet studiene , men kommer til å ta det opp igjen når barnet er født og da kommer jeg til å søke om utdanningsstøtte..men har ingen håp ang. nav etter all ydmykelsen jeg har opplevd med dem..[:(]
klem fra meg[:)]
 
Back
Topp