Ang. navneendring

sunflower87

Glad i forumet
Giftet meg på lørdag[:)][:D]
Nå er det tid for å ordne med å gi diverse beskjed ang navneendringen.

Har fått vielsesattesten. Skal jeg bare ta kopi av den å sende til bank, post osv....?
Kan jeg bare legge med en fra begge til for.eks bank eller må vi sende hver for oss?
Må jeg legge ved et eget skrevet skriv at vi har endret eller holder det å kun legge ved vielsesattesten??

Tuusen takk for hjelpen!![:)]

kan svare deg på noe...det holder med å sende inn en kopi, men få det stemplet som rett kopi (kundetorg pleier å hjelpe med det eller arbeidsplass) vi kopierte en del med engang, slik at vi har noen ekstra om noe skulle komme opp

Etternavn kan du bytte uten noe problem...du bare skriver under på vielsesatesten det nye navnet ditt...der vil det også stå det gamle og det nye navnet...

men er det mellomnavnet ditt du skal ta vekk, er det mer komplisert...da må du søke om å få det vekk...og det er det 3 mnd behandlingstid...
jeg søkte om å få vekk mellomnavnet (orket ikke å ha tre etternavn) men de registreste ikke søknaden og fikk brev etter vielsen at vielsesatesten ikke var gyldig...manglet et navn på meg...måtte søke på nytt og da gikk det gjennom...

leste litt feil så jeg svarte vell på mer en det du spurte om

Jeg har byttet det og alt er iorden[:)] Men lurer på hvordan det fungerer å informere om det til for.eks bank, post osv....??[:)]

Takk for tips[:)]

nytt svar lenger oppe

Tusen takk[:)][:)] Kan jeg sende for begge to i et brev eller må vi sende hver for oss?

ORIGINAL: sunflower87

Tusen takk[:)][:)] Kan jeg sende for begge to i et brev eller må vi sende hver for oss?

tror du bare trenger å sende inn et, det står jo begge navn der...hvis ikke så hører du vell fra BAnk og post og du trenger å sende inn noe mer, men slik jeg husker det leverte vi bare et.
vi tok med oss papirene og bare leverte de inn til banken personlig...

Back
Topp