Ang. navn i pass

Malleleo

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
jeg heter i dag marielle skjerve lillemo, og dette står det i visakort og førerkort tror jeg.. men i passet som ble laga i -05 står det bare lillemo, da skjerve ble lagt til i -07 elr-08.. kan jeg bruke passet likevel? skal nemmlig til spania i sommer.

da må du isåfall bestille biletten uten skjerve.. navnet på biletten og passet må stemme.

Navnet som står på flybilletten må være identisk med det som står i passet.
Så jeg ville nok dratt innom politikontoret/passkontoret og fått skrevet på det ekstra navnet ditt.
Mamma fikk dette gjort på sitt pass da hun giftet seg på nytt. De skrev det nye navnet på en av sidene i passet.

Man kan ikke lengre bare skrive inn ett ekstra navn etc. på pass. Man må kjøpe nytt pass, om man endrer navn! Det fikk hvertfall jeg beskjed om...

Siden det er ett mellomnavn som mangler, vil jeg tro det ikke er så farlig. Men hvorfor ikke bare ring til passkontoret og hør? Eller sjekk nettsiden deres... 

Men navnet i billetten bør stemme overens med navnet i passet, og navn på annen Id bør jo også stemme overens med det som står i passet....

Jeg giftet meg i 2008 og da gikk jeg på politistasjonen og de skrev på det nye etternavnet i det samme passet. Kostet ingenting. Tror det er lurt å gjøre det.

takk for svar :) d er sånn trøkk på lensmannskontoret her i byen at jeg gidder ikke å dra dit uten grunn for å si d sånn!
tenkte jeg måtte kjøpe nytt pass og d gidder jeg egentlig ikke hvis jeg ikke absolutt må siden dette ikke går ut før 2015.

får sjekke billetten da :)

Back
Topp