fertila
Elsker forumet
jeg må bare spørre om det er noen som vet hvorfor man blir behandlet så forskjellig selv om man har samme sak/skade?
Har en veninne som har søkt på attføring, legen kontaktet NAV og gav beskjed om at hun ikke kan ha den jobben hun har.
Hun har forsøkt uttallige behandlinger på forskjellige sykehus.
Men dommen er det samme, hun kan ikke lenger arbeide i den jobben hun har og trenger omskolering.
Hun har fått avslag på omskolering (heter visst ikke det lenger, men er det samme som omskolering).
Legen hennes og henne selv har sendt inn klage.
Hun har nå gått i 8 mnd uten et rødt øre, fordi NAV bruker så lang tid på å behandle klagen (8 mnd til nå).
Fikk en dato for 4 mnd siden da saken hennes garantert skulle vært ferdig.....
Hun ringer dem hver uke (opp til 2 ganger) men ingenting skjer.
Veninnen min har til og med opplevd at dem bare slenger på røret da hun har spurt hvorfor det tar så lang tid[X(]
Har så lyst til å hjelpe henne. (har ekstremt dårlig erfaringer med NAV selv)
Hvor kan man finne ut av dette, altså hva hun kan ha krav på om Nav bryter fristen.
folketrygdloven?
Umulig å finne noe på NAV sine egne sider.
Har en veninne som har søkt på attføring, legen kontaktet NAV og gav beskjed om at hun ikke kan ha den jobben hun har.
Hun har forsøkt uttallige behandlinger på forskjellige sykehus.
Men dommen er det samme, hun kan ikke lenger arbeide i den jobben hun har og trenger omskolering.
Hun har fått avslag på omskolering (heter visst ikke det lenger, men er det samme som omskolering).
Legen hennes og henne selv har sendt inn klage.
Hun har nå gått i 8 mnd uten et rødt øre, fordi NAV bruker så lang tid på å behandle klagen (8 mnd til nå).
Fikk en dato for 4 mnd siden da saken hennes garantert skulle vært ferdig.....
Hun ringer dem hver uke (opp til 2 ganger) men ingenting skjer.
Veninnen min har til og med opplevd at dem bare slenger på røret da hun har spurt hvorfor det tar så lang tid[X(]
Har så lyst til å hjelpe henne. (har ekstremt dårlig erfaringer med NAV selv)
Hvor kan man finne ut av dette, altså hva hun kan ha krav på om Nav bryter fristen.
folketrygdloven?
Umulig å finne noe på NAV sine egne sider.