Ang narkotika..

FRK John Deere

Forumet er livet
lurer på er om noen vet hvor lenge narkotika sitter i kroppen og kan gi utslag på urinprøve/blodprøver?

cannabis sett i kroppen i vel 1 mnd...men ska du ta blodprøva, så vises det ikke om det ikke e eksakt det de leita etter

Tenker vel mest på hasj, men vet ikke helt om hun har tatt andre ting i tillegg.. Har funnet brukerutstyr hos min lillesøster (tom 1/2l brusflaske med hull i) -regner med det er til hasj.. Jeg vet ikke, kan så lite om slikt. Hun er villig til å ta urinprøve, men det kan være for at hun tror mamma og pappa ikke kommer til å kreve det eller at hun vet at det hun har brukt/bruker ikke vises..

Andre stoffer som har lang "holdbarhetstid" hos en bruker, vet dere?

hun er uheldigvis blitt 18 år..

du sier ordet bong? Brukes det til hasj eller til andre stoffer?

det må da være mulig å få slikt hjemmetestingsutstyr selv om hun er over 18 år?

Anbefaler urinprøve i forhold til blodprøve, fordi stoffer kan spores mye lenger i urin enn blod. Hasj er det som kan spores lengst etter inntak.
Kommer også veldig an på hvilken metode som blir brukt ved analysering om man kan påvise stoffet/stoffene....noen metoder er ikke like sensitive som andre.

Kommer an på hva du mener med "lang" holdbarhetstid da, men de fleste stoffer kan spores en uke etter inntak.

ORIGINAL: MorraTeFreja

Eh, hvor gammel er hun?

Brusflasken (en hjemmelaget "bong") er i allefall et tydelig bevis på at hun er kommet mye lenger enn ekperimenteringsstadiet.........

Er hun under 18, så kontakt lege/helsesøster på skolen, så får dere hjelp og utstyr til å ta hjemmetester. (urinprøve) Mener testene skal tas hver 14 dag eller hver 4 uke.... Hasj kan spores i lang tid, stoffene lagres i kroppens fettdepoer. (etter hva jeg har forstått)

Stemmer det[;)] For min bror måtte gjennom dette før han skulle legges inn. Da måtte han være "ren" så og så lenge før...

Fatter ikke at hun kan være så utolig dum! Bare for 2 år siden slo hun røyken ut av munnen min på en bygdefest forde hun mente det var for farlig... (jeg brukte å festrøyke tidligere) Nå bruker hun hasj og sikkert andre stoffer også..

Min bror måtte ta urinprøver 1 gang i uka da han røyka hasj...
Da sa legene at det måtte tas så ofte for at det skulle vises nøyaktig.
Er ikke sikkert det vises på prøven hvis man venter lenger.

ORIGINAL: MorraTeFreja

ORIGINAL: IdaJ86

hun er uheldigvis blitt 18 år..

du sier ordet bong? Brukes det til hasj eller til andre stoffer?

det må da være mulig å få slikt hjemmetestingsutstyr selv om hun er over 18 år?

Bong brukes til å røyke hasj, ja.

Det skal gi en bedre "effekt". I hullet festes en pipelignende innsats hvor hasjen legges i, i flasken er det litt vann og man innhalerer gjennom flaskeåpningen (evt en slange festet til denne) Mener å huske at det er sånn ca den er bygget opp.

(nei, jeg har ikke røyket bong, men sett det i bruk)

er det dt som er vannpipe?

Det kommer litt ann på hvor mye han har røyket og, hvor lenge det vil vises på en urin prøve. Men siden hun røyker det med bong er det et godt tegn på at hun har brukt mer enn bare å prøve....[:)] Kontakt Put (psykiatrisk ungdomsteam) eller RU.Po (Rusmiddel poliklinikk) i kommunen så kan de hjelpe dere med hjemmtester osv, selv om huner over 18 år. Der kan hun også få samtaler og videre oppfølging om hun skulle være interessert i det.

Tusen takk for all hjelp!!!! Skal undersøke om det finnes put og ru.po her i kommunen og i kommunene rundt.

Ta en titt på hjemmesidene til Norsk Folkehelseinstitutt,der står den også endel nyttig informasjon om slike ting,bl.a dette med hvor lenge forskjellige stoffer lagres i kroppen,urinprøver og slikt.Lykke til[:)]

Back
Topp