Ang muslimer.. *generelt igjen*

Jeg er frp'er og applauderer icebaby i denne diskusjonen!

Det lyser uvitenhet og fremmedfrykt i mange av innleggene i denne tråden..... Synd å se at foreldre og forbilder "står på barikadene" og skal kjempe for norsk kulturarv, når det er barn av andre kulturer og annen kulturarv det går ut over....

selvfølgelig hadde jeg servert noe de kunne spise også! Men det kommer jeg også til å gjøre til de med gluten, egg eller melkeallergi også! [:)]

ORIGINAL: Rød Sol

Jeg har ikke brukt ordene ekstremisme og radikale.. og jeg har ikke nevnt ordet terror. Ord må ikke tas ut av sammenheng og tolkes fritt.

Jeg har beskrevet 2 alternativer.. og kalt det ene av alternativene ekstremt i forhold til det andre - for å få frem et poeng om at jeg ikke ønsker å støtte ytterpunktene i en hvilken som helst religion.

Feks. muslimer skal bli respektert OG respekteres... gjensidig og rettferdig.
Kommer man hjem til en muslim får man kanskje servert et måltid som i deres øyne er vesignet i Islam.
Kommer man hjem til en kristen får man servert mat som i deres øyne er velsignet i Kristen tro.
osv.
osv.

Skal alle konservative meninger i alle religioner få innpass.. så må vi feks. gifte oss før vi får barn, ikke feire jul eller bursdag osv osv.... og garantert vil dette føre til konflikter og uro.. slik som skjer når man ikke respekterer andre sin tro... og lar andre leve i sin tro.. i fred (uten å kreve at alle skal leve i samme tro som en selv). Og det er jo ikke ukjent at religionen Islam har veldig mange slike begrensninger/krav/regler (sammenlignet med andre religioner) pga. ytterpunktene som jeg kaller det (svært konservativ tolkning av Koranen <---- det som jeg tar avstand fra)

.. og da er vi enige om at Islam vokser mest.. og tallet vil øke slik at Islam vil bli en dominerende religion i blant annet Norge.
Nå som det allerede forventes at det skal serveres hallal mat velsignet i Allahs navn i alle Norges hjem.. så kan man jo allerede begynne å tenke seg hva som forventes/kreves i fremtiden. At vi må kle oss i burka feks. når vi får muslimer på besøk [8D][:D]

Det var mat i en barnebursdag det var snakk om... Ingen som har sagt noe om at du må lage halal-kjøtt hver dag til middag fordi ungen din går på barnehagen sammen med en muslim!

Snakk om å dra ting noe så voldsomt ut av proposjoner da.. Jeez!

ORIGINAL: icebaby

Tror du at en muslim lager mat velsignet i Kristen tro.. og lar kristne be for maten rundt bordet, når de har kristne på besøk? Gjensidighet og rettferdighet.

Hvis de kristne hadde ønsket å be for maten, så ja! Selvfølgelig!
Hvis utgangspunktet ditt er at ingen muslimer ville tillatt det, så tror jeg du bør finne deg noen muslimske venner. Du fremstiller det som om om de ikke eier et gram av rettferdighet og respekt i seg, på grunn av religionen sin.
Hvor har du fått det bildet fra?

Det er noe annet å BE for mat som er laget ferdig. Om muslimene også ba en bordbønn så ville jeg absolutt respektert det.
Jeg må si at jeg forstår hva du mener Icebaby, for du er meget flink til å diskutere, men jeg er faktisk enig med Rød Sol her.
Nå ble kanskje diskusjonen en litt annen enn akkurat mat i barnebursdag, men jeg syns det er flott at man kan diskutere
og kanskje bli mer åpne for meninger og synspunkter![:)]

Også syns jeg du skal ta tilbake det du skrev om å diskutere andre ting i et mammaforum. For jeg husker innlegg fra deg
om MANGE andre ting enn akkurat mor/baby relatert[;)] <--- og dette var ikke frekt ment alså, bare litt humoristisk..[;)]

ORIGINAL: icebaby

Ikke alle nei.
Og hvorfor i all verden skulle man forvente det?
Ikke ALLE kristne som hadde tillatt muslimer det.. Eller jøder, eller katolikker eller hvilke som helst andre religiøse.

Det er jo ikke bare religionsbetinget hva man "tillater" i verden eller ikke.

Jeg tilhører INGEN religion, men respekt for andres livvsyn har jeg allikevel. Men mener at man tar vare på sine kulturer
i HJEMMET (som dette da dreier seg om) og ikke i andres hjem. Jeg hadde aldri forventet at det ble laget "vanlig" pølser
i en muslimsk barnebursdag. Jeg hadde da forklart poden at de kommer fra et annet land, og der er det vanlig med sånn
mat, den er akkurat som vår, og kanskje mer spennende til og med!
Jeg har ikke lyst at han skal vokse opp med fremmedfrykt. Man får tidsnok sin egen oppfatning av verden, derfor ønsker
jeg å være så nøytral som mulig overfor barna hvertfall.

ORIGINAL: Rød Sol

ORIGINAL: Miss Freeze

Jeg er frp'er og applauderer icebaby i denne diskusjonen!

Det lyser uvitenhet og fremmedfrykt i mange av innleggene i denne tråden..... Synd å se at foreldre og forbilder "står på barikadene" og skal kjempe for norsk kulturarv, når det er barn av andre kulturer og annen kulturarv det går ut over....

Men er ikke FRPere rasister da? Har hørt rykter om det [8D][:D]

Ja..Selvfølgelig.. Når man først velger å generalisere, så hvorfor ikke gjøre det politisk, så vel som når det gjelder religion?? [8D]

Back
Topp