Ang. Minifom

¤Lotte¤

Elsker forumet
Noen som gir Minifom til babyen? Helsesøster her sa at det ikke bør brukes i mer enn en uke pga det kunne påvirke noe hormongreier?? Andre som har fått beskjed om det? Har ikke hørt det før...

Jeg brukte det nesten en uke å sluttet når hun sa det, men har lyst å begynne på igjen for han har mer mageknip nå etter vi sluttet med Minifomen.

Hmm, kjøpte det selv igår til Olav, da han er mye plaget med luft, skal høre med helsesøster her.

Gi tilbakemelding på hva de sier da. [:)]

Ho på apoteket råda mæ te å ikkje kjøp det. Hemma nåkka hormongreier ja...
Trur statens næringsmiddeltilsyn eller ka det va, hadde gått ut og råda folk te ikkje å bruk det.

Men det seies sikkert masse forskjellig, av forskjellige..
Æ kjøpte heller ammete, som man kan kok og gje ungen (kald)

ORIGINAL: Istausa

Ho på apoteket råda mæ te å ikkje kjøp det. Hemma nåkka hormongreier ja...
Trur statens næringsmiddeltilsyn eller ka det va, hadde gått ut og råda folk te ikkje å bruk det.

Men det seies sikkert masse forskjellig, av forskjellige..
Æ kjøpte heller ammete, som man kan kok og gje ungen (kald)

Hvilken ammete er det? Jeg har en fra helios som skal virke gunstig på mlkeprod. (inneholder anis, fennikel,karve og brennesleblader)
Hvor ofte gir du det og hvor mye?

kjøpt minifom idag... etter råd fra helsesøster... hun sa ikke no om at det kunne være farlig...

håper ihvertfall det funker, er så utrolig sliten av natt etter natt uten søvn...
Sambo har natteskift denne uka, så lite hjelp der...

jeg brker minifom nå..brukt det i to dager ca..snakka m helsesøster om det og hu sa jeg kunne bruke det hele tiden så lenge han hadde vondt i magen og at det ike var farlig..så sier nok litt forskjellig der

ORIGINAL: svimsa

Jeg har lest at miniform ikke er bra ja..

kan få dvs problemer når de blir større....

ORIGINAL: tess26

ORIGINAL: svimsa

Jeg har lest at miniform ikke er bra ja..

kan få dvs problemer når de blir større....

hvilke da??

Jeg var hos helsesøster i dag og vi ble enige om at vi skulle prøve det i en uke for å vurdere om det hjelper og så se hva vi gjør videre da... Ho fortalte at de ikke lenger råder "alle" til å bruke det slik de gjorde før, men at det var helt ufarlig å ta det i en uke og kanskje lenger dersom det hadde god effekt... men unødvendig dersom det ikke fungerer optimalt .

Ja, fikk samme beskjeden !
bruker fenikkel i stede, hjelper såå utrolig bra![:)]

Jeg anbefaler egentlig ALLE her inne å google(søke) på ting.. Det ligger utrolig mye informasjon er ute om man bare vet hvor/hvordan en skal gjøre.... Men husk en kan ikke ta alt for god fisk likt som rådene her inne. Du må plukke ut de rådene du føler kan helpe deg osv.. Det du/dere gjør er å gå på www.google.no ... Se alltid ann hva som er skrevet og av hvem...

Feks ang minifom funnet på google:

http://www.helserevyen.no/index2.asp?newsid=5116
Jeg starta med dette på Eira i fjord da dette kom frem... Selv mener jeg at det kan brukes men slikt det også står i artikkelen så skal du IKKE ha et UKRITISK bruk av det....

Det har ikke så jeg vet kommet ny info om saken (kunne heller ikke finne noe på google)

ORIGINAL: toblirtre

Noen som gir Minifom til babyen? Helsesøster her sa at det ikke bør brukes i mer enn en uke pga det kunne påvirke noe hormongreier?? Andre som har fått beskjed om det? Har ikke hørt det før...

Jeg brukte det nesten en uke å sluttet når hun sa det, men har lyst å begynne på igjen for han har mer mageknip nå etter vi sluttet med Minifomen.

må signere deg på denne.. ... Leger/helsesøstre/ osv sier så mye rart en må rett og slett vise skjønn på slike ting..
Meg for min del mener at leger så absolutt ikke er guder/ eller har alltid rett... Jeg har opplevd mye rart ifra helsevesenet derfor oppsøker jeg selv alltid info om emnet og produktet for så å gjøre opp min egen mening..

ET BRA EKSEMPEL: rett før temin ble jeg innlagt pga svimmelhet.. Ble testa og de fant ut nede på øre-nese-hals at jeg hadde betennelse på indre øre.. legen ville starte meg på steroider og kortison tabeletter.. spurte om det var ok nå som jeg var høygravid og legen sa at det ikke var problem.. Vel oppe på "føden" kom barnelegen til meg og sa at jeg ville bli satt igang dagen etter PGA jeg IKKE kunne starte på medisinene så lenge jeg var gravid.. De var ALT for sterke for fosteret..

ERGO 2 SYKEHUS LEGER SOM SA 2 STIKK forskjellige ting... og jeg tok jo selvfølgelig å hørte på barnelegen!!!!! Var selv veldig skeptisk til den andre!... Tenk om jeg ikke hadde vært innlagt og ikke fått den andre legen til å se på det...
Jeg vet jo ikke om noe kunne skjedd den lille[&o]

ORIGINAL: MammaenTilLillePrins

selv om statens legemiddelverk oppfordrer til null bruk av dette "middelet", er det bårde leger og Hs som anbefaler dette sterkt. hvorfor vet jeg ikke.

"Parabener nedbrytes raskt i leveren hos mennesker. Hos spedbarn antar man at denne nedbrytingen skjer saktere frem til barnet er ett år. Det er dessuten mulig at spedbarn er ekstra sensitive for eventuelle hormonforstyrrende effekter"

Parabener(hormoner) finner du i sminke! Det er ulovlig å selge mat i Norge som inneholder parabener, dette sier vel litt..
Selv om det kun inneholder en liten mengde av det i miniform er det noe å overveie..

Dessuten er det desperate foreldre med barn som har kolikk som gjerne bruker dette og ikke foreldre med barn som er plaget med mye luftsmerter..
spedbarn fra 1-12 ukers alder har mye luft, kanskje mye vondt. men det er heller ikke rart.
Hva med å finne alternative løsninger før du prøver miniform?
Feks fennikkel te, massere rundt navlen, varmt bad, ruggende bevegelser?

skjønner desperasjonen! vi hadde en liten krabat som skrek for full hals i nesten 4 mnd, men jeg ble helt særiøst virkelig skremt av dette Paraben snakket at vi ikke kjøpte miniform!

men alle har sin mening og dette er min..

lykke til

ORIGINAL: MammaenTilLillePrins

ORIGINAL: Linni puse gal

Jeg anbefaler egentlig ALLE her inne å google(søke) på ting.. Det ligger utrolig mye informasjon er ute om man bare vet hvor/hvordan en skal gjøre.... Men husk en kan ikke ta alt for god fisk likt som rådene her inne. Du må plukke ut de rådene du føler kan helpe deg osv.. Det du/dere gjør er å gå på www.google.no ... Se alltid ann hva som er skrevet og av hvem...

Feks ang minifom funnet på google:

http://www.helserevyen.no/index2.asp?newsid=5116
Jeg starta med dette på Eira i fjord da dette kom frem... Selv mener jeg at det kan brukes men slikt det også står i artikkelen så skal du IKKE ha et UKRITISK bruk av det....

Det har ikke så jeg vet kommet ny info om saken (kunne heller ikke finne noe på google)

ORIGINAL: toblirtre

selv om statens legemiddelverk oppfordrer til null bruk av dette "middelet", er det bårde leger og Hs som anbefaler dette sterkt. hvorfor vet jeg ikke.

"Parabener nedbrytes raskt i leveren hos mennesker. Hos spedbarn antar man at denne nedbrytingen skjer saktere frem til barnet er ett år. Det er dessuten mulig at spedbarn er ekstra sensitive for eventuelle hormonforstyrrende effekter"

Parabener(hormoner) finner du i sminke! Det er ulovlig å selge mat i Norge som inneholder parabener, dette sier vel litt..
Selv om det kun inneholder en liten mengde av det i miniform er det noe å overveie..

Dessuten er det desperate foreldre med barn som har kolikk som gjerne bruker dette og ikke foreldre med barn som er plaget med mye luftsmerter..
spedbarn fra 1-12 ukers alder har mye luft, kanskje mye vondt. men det er heller ikke rart.
Hva med å finne alternative løsninger før du prøver miniform?
Feks fennikkel te, massere rundt navlen, varmt bad, ruggende bevegelser?

skjønner desperasjonen! vi hadde en liten krabat som skrek for full hals i nesten 4 mnd, men jeg ble helt særiøst virkelig skremt av dette Paraben snakket at vi ikke kjøpte miniform!

men alle har sin mening og dette er min..

lykke til

Jeg har sluttet med Minifom etter jeg fikk vite at det kan være skadelig. Har begynt med ammete nå og ser ut til at det fungerer godt.[:)] Han har ikke kolikk, men innimellom har han noen knip og det er jo helt normalt. Jeg synes det er bedre å forebygge litt luftsmertene når man kan det. Er jo vont å se den lille ha det vondt[:(]
Så nå går det i ammete og massage å så har han lettere for å rape nå[:D]

Kan også anbefale fønikkel te på det sterkeste [:D].. Den skal våre enda mere effektiv .. men ikke alle barn det hjelper med

Ja ammeteen inneholder fennikel,anis, karve og brennesleblader[:)]

Back
Topp