ang mini pillen

silje862

Glad i forumet
måtte ha noe "ikke klar for fler barn enda piller" skulle egentlig ha en lege time, men min lege er på ferie i 3 uker til så fikk en annen lege til å skrive ut resept bare..

Det jeg lurer på er man skal jo egentlig ta de i forbindelse med mensen, men har jo ikke fått den tilbake enda, i bruksanvisningen står det bare : bruk etter fødsel snakk med lege, lurer da på kan jeg bare begynne å ta de i morgen eller er det noe jeg må ta hensyn til?

ble litt rot dette men håper det er noen som har svar..

zerazette eller hvordan man skriver det.

ORIGINAL: Skibomsen

"Dosering: 1 tablett daglig fra menstruasjonsblødningens 1. dag. Deretter 1 tablett daglig og kontinuerlig uten hensyn til ev. blødning. Intet opphold mellom pakningene. Ved start på dag 2-5 i menstruasjonssyklus anbefales mekanisk tilleggsprevensjon de første 7 dagene. Etter fødsel kan en starte før menstruasjonen er tilbake. Tilleggsprevensjon (kondom) anbefales første uken. Ved bytte fra andre prevensjonsmetoder, se SPC."

(henta fra felleskatalogen)

oki takk takk[;)] så med andre ord kan jeg starte på de i morgen selv om jeg ikke har sett noe til tante rød, var redd jeg måtte vente jeg..

Den kan du begynne på akkurat når du vil..bare husk at det er en mini pille og bør tas til ca samme klokkelsett hver dag. Jeg pleier å ta den etter tannpussen på kvelden

ORIGINAL: MayKr

ORIGINAL: Fint_Lite

Den kan du begynne på akkurat når du vil..bare husk at det er en mini pille og bør tas til ca samme klokkelsett hver dag. Jeg pleier å ta den etter tannpussen på kvelden

Jippi, da kan jeg begynne på igjen og!!

Cerazette er like sikker som p-piller og har like stort "sikkerhetsspenn" som vanlige p-piller også. Men selvfølgelig viktig å ta de til samme tid uansett [;)]

sikkerhetsspennet er kortere i følge det legen min sa...er derfor man må ta mini pille til ca samme tid hver dag..med vanlig p-pille kan man ta den når som helst i løpet av dagen. Men de er like sikkre, bare man bruker de riktige [:D]

Back
Topp