ang mat

mmth

Glad i forumet
Hvor mye spiser dere pr dag???
Er helt overbevist om at jeg ikke spiser og drikker nok - men jeg eier ikke matlyst annet enn på morgen og kveld - midt på dagen ja da glemmer jeg å spise - ihvertfall nå som jeg er halvt sykemeldt og går hjemme mange av dagene.....

Etter jeg ble gravid har sulten vært som ei klokke, spiser hver 3 time. Blir skikkelig dårlig om jeg ikke gjør det[&:] Drikker nok ikke nok når jeg har fri, men på skolen er jeg flink til å drikke mye vann.

Varierer veldig, men spiser generelt mindre nå enn før jeg ble gravid..[8|][:-]

ORIGINAL: mmth

Hvor mye spiser dere pr dag???
Er helt overbevist om at jeg ikke spiser og drikker nok - men jeg eier ikke matlyst annet enn på morgen og kveld - midt på dagen ja da glemmer jeg å spise - ihvertfall nå som jeg er halvt sykemeldt og går hjemme mange av dagene.....

Sånn har jeg det og. Spiser en skive til frokost, og så blir det egentlig bare tull frem til sambo kommer hjem og det er tid for middag. Kjenner jeg av og til blir tung i hodet og små svimmel så burde absolutt skjerpe meg. Men har bare ikke matlyst.[&:]
Blir også veldig fort mett når jeg spiser, uansett hvor sulten jeg er i utgangspunktet.

Blir nok bedre når jeg begynner jobbe igjen til uka. Blir jo litt mer system på ting, også øker forhåpentligvis matlysten litt når man er i litt mer bevegelse igjen også.

Men er utrolig tørst. Har alltid enten halvliters glass med vann, eller en mugge stående i nærheten.[:)]
Har også laget meg smoothie ett par dager nå. Bare brukt frossen frukt kjøpt på butikken(går jo ann å kjøpe frukt, skjære i biter og fryse selv og da!), litt juice og noen isbiter og en halv banan. Blir i grunn godt uansett hva man mikser, også er det jo friskt og godt og ikke minst sunt![:)]

spiser 4 ganger til dagen

ca de tolv første ukene spiste jeg ca tre ganger daglig... Nå spiser jeg frokost og middag... To brødskiver til frokost og en porsjon med middag. Har ikke lyst på mat i det hele tatt.... Har rett og slett ikke matlyst egentlig...

det er veldig opp og ned egentlig.. Men pleier å spise to skiver til frokst. Så kan det gå maange timer før jeg får i meg noe igjen, ofte ikke før sambo kommer hjem fra jobb og vi skal ha middag i 4-5 tia.. Jeg har rett og slett ikke matlyst før da [&:] Men så kan jeg spise masse på kvelden!! Da blir det enten et par skiver, ellers lager vi ofte noe varmt igjen!

På en normal dag:
En brødskive sammen med lillegutt til frokost ved 8-9 tiden.
Litt middag i 4 tiden.
Kanskje jeg får i meg 1 eple, en quesedilla (tortilla med ost), 1 appelsin eller noe annet lett innimellom, eller på kvelden...

Men har jeg en veldig bra dag, spiser jeg både frokost, lunsj og middag. Og så kan jeg få trøkt i meg noen kjeks eller noe annet på kvelden... Hehe[;)]

Men jeg prøver å drikke masse da.....

Jeg må spise regelmessig så sånn ser mat-dagen min ut:

9-10: Frokost med to brødskiver, og juice og vann.

12-13: lunsj: Havregrøt, eller brødskiver og yoghurt og saft

16-17: Middag- varierer. Blir fortere mett nå enn før jeg ble gravid. VANN

20-22: Kveldsmat: varierer, alt fra brødskive, nudler, grøt, yoghurt, pannekaker, pizzastykke

Også drikker jeg minst 3 liter hver dag.. varierer mellom vann, saft og juice. Av og tiil brus.

Og om jeg får lyst på noe, så spiser jeg det også innimellom dette [:D] Men jeg holder meg stort sett unna godterier, har ikke lyst på det faktisk!

Vanskelig å si, spiser meir normalt nå etter eg fikk medisin, men spiser ikkje etter kl 6 om kvelden, da reduserer eg sjansen for at det kommer opp igjen. Spiser rundt kl 8 om morningen, ofte igjen kl 10, gjerne noe kl 12 og kl 3 eller 4. Men spiser lite, frokostblanding, 2 knekkebrød om gangen, en yoghurt med frø oppi, frukt, eller hjemmelaget juice på juicemaskinen. Går i veldig mye av dei samme matvarene.. 

Back
Topp