Ang mat

Greddost er greit:) faste oster er greit. Myke oster er ikke greit. (Brie, muggoster osv) Det er hovedregelen! Feks kremoster fra Tine som krydder/urter osv er også greit!

Men i mitt hode er greddosten forholdsvis myk ;) hvordan skal jeg da skjønne hvordan jeg skiller dem?

Hvorfor skal du ikke kunne spise det? Aldri hørt om :)

Nei jeg tenkte bare på om det var noe råe egg i majonesen, men på altformamma sine ekspertsvar står det at man kan spise majones. Går nesten ut fra at det er pasteurisert når det er på tube?

Nei kokos vet jeg ikke, bare lurte. Visste ikke om det var noe som måtte varmebehandles eller noe. Sånn revet kokos altså :)

Myke upasteuriserte!:) Brie, Gorgonzola osv..... Men les påpakningen eller linken jeg la ut:)

Nei jeg tenkte bare på om det var noe råe egg i majonesen, men på altformamma sine ekspertsvar står det at man kan spise majones. Går nesten ut fra at det er pasteurisert når det er på tub

Last edited:
Nei jeg tenkte bare på om det var noe råe egg i majonesen, men på altformamma sine ekspertsvar står det at man kan spise majones. Går nesten ut fra at det er pasteurisert når det er på tube?

Nei kokos vet jeg ikke, bare lurte. Visste ikke om det var noe som måtte varmebehandles eller noe. Sånn revet kokos altså :)

Det går ikke ann å pasteurisere egg!!! Det er melk det. Og det finnes ikke melk i majones. Helt ufarlig å spise det.

Rå egg i Norge er greit, da vi ikke har salmonella.:) I utlandet, deriblant England. Skal man ikke gjøre det.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

I England får man eggeplommer i pakker som er behandlet. De må jo ha råd eggeplommer der å, men er vist gjort noe med de. Fy så snålt å gå på butikken for å kjøpe bare plommer

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Det går ikke ann å pasteurisere egg!!! Det er melk det. Og det finnes ikke melk i majones. Helt ufarlig å spise det.

Jo, de gjør et eller annet hvertfall for å behandle eggene i utlandet. Trodde det ble kalt pateurisering det også, men mulig det heter noe annet da :)

Back
Topp