Ang mat

babygullet

Glad i forumet
Septembermødre <3
❤ Juliskattene 2018 ❤
Januarlykke 2020
Er alle her inne veldig forsiktig med hva dere spiser og hva dere ikke kan spise?
da tenker jeg på spekemat,oster osv?
Jeg har aldri tenkt så mye på det jeg, ikke forrige gang heller, spiste mye roastbiff forrige gang :P
Hva er det som kan skje med babyen?

Ja det er jeg. Hvis det er sjans for at noe kan skje med babyen så klarer jeg veldig fint å holde meg unna. Spiller ingen rolle om man bare spiser av og til, for det kan være kun den ene biten som er farlig... dette er noe jeg brenner veldig for, nå var jeg veldig uheldig sist svangerskap, så jeg tar ingen sjanser!

♡ september 2014 ♡

Jeg og holder meg unna spekemat! Har også trappet drastisk ned på kaffe. . :D

Holder meg unna spekemat,sushi(vet man egentlig kan spise det,men tar ikke sjansen...)nikotin og alkohol.Alt annet spiser og drikker jeg (som regel)med måte.

Er veldig forsiktig med hva jeg kan spise og drikker. Kutter ut alt som er "nei" mat. Det kan jeg spise/drikke siden. Tar ingen sjangser denne gangen.
Må innrømme at jeg var litt mere uforsiktig med første mann. Spiste mye spekemat og det gikk helt fint, men man vet jo aldri da...

Jeg har ikke tenkt så mye på det inntil i sta da jeg leste om parmesanost! :o :oVi hadde fisk til middag i dag med mandelpotet som skulle moses med parmesanost i. Men jeg tror det går greit da det ble varmebehandlet.
Men dette minnet meg om at jeg faktisk må begynne å tenke på og finne ut av ting jeg kan spise og ikke.Heldigvis kan man spise reker, noe vi har tenkt til å ha i helgen!! :-)

Parmesan skal være trygt :) hard ost som listeria ikke setter seg i.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Parmesan er trygt. Det er mykostene som kan være farlige. Som Brie, Camembert etc.

Jeg er nøye med hva jeg kan og ikke kan spise. Har kuttet ut alt av koffein, blir kvalm og/eller får halsbrann av søte drikker som brus og isakaffe. Og tåler dårlig varme drikker også. Litt sjokk for kroppen som har levd på koffein som hovednæringskilde de siste 10 årene :P Haha.

Jeg er ganske nøye på at jeg ikke skal spise spekemat og ost som ikke er pasteurisert:) men er vell det eneste jeg passer på:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Syns det er lite vits i å ta sjansen på at det skal bli skade hos barnet så jeg følger rådene fra helsedirektoratet. Klarer meg fint i noen mnd uten salami og vin! (og alt det andre)

hvis huden din begynner å bli oransje, da burde du kutte ned litt.. :p vet ikke hvor mye som er for mye :)
Haha, det er klart :p
Syns jeg så en plass at man ikke måtte spise for mye fordi for mye A-vitamin ikke var bra?
Så derfor jeg lurer på hvor mye som er for mye :p

Kan jeg spise majones fra butikken?
Kan jeg spise boller med kokos på?

Spørsmål: hvilke oster kan ikke spises ? Sitter og spiser greddost og leser denne tråden og kjenner jeg bare må spytte det ut :-(

Back
Topp