ang. mat.... igjen!

*Chill*

Forumet er livet
Leser om sånn mat til ungene deres... og lurer på litt til jeg...[:)]

Jonas er jo som de fleste har fått med seg stor da....han er vell ca.10kg nå vil jeg tro...
og jeg fullammer enda... får bare 2ss grøt til kvelds....

Er jeg gal som ikke gir ham mer?? har masse melk, og gutten er fornøyd han, sover hele natta og legger godt på seg! Tenkte å begynne med grøt til middag også snart...?

Vanskelig...mange gir jo ungene sine fulle måltid, mens mange sier til meg at han treeeenger ikke noe mer....?

Skjønner godt du syns det er vanskelig. Her var det ganske tydelig at pupp holdt ikke. Har aldri sovet natta over, og gjør det ikke etter å begynt med grøt heller.

Men nå som barna begynner bli mere aktiv trenger de mere jern. Så litt mere enn puppen må han vel ha sånn ernæringsmessig.

Tror ikke det er noe farlig at du fullammer enda (DÆVEN SÅ BRA!!!). Som  du skriver er han fornøyd og sover hele natta osv.. Det eneste jeg tenker på er at det kan jo være greit å utvikle smaksløkene litt.. Barn elsker jo bye smaker (I hvert fall de fleste). Men sånn ernæringsmessig tror jeg ikke det er noe problem[:)]

Du er så flink!!!Her var matstasjonene tomme da han var ca 4 mnd.
Brynjar spiser enormt mye for tiden.Han vil ikke ha så mye melk lengere,men grøt og middag og limpe(polarbrød) går ned på høykant..
Lager aldri bare 1 porsjon(som det står på pakken)med grøt-det blir alt for lite så her går det på dobbel porsjon.Han spiser et helt middagsglass(8 mnd)med alt mulig.Han liker ikke de med fisk i og det forstår jeg godt!!Tørt å fælt og ekkelt[:'(]Men han spiser all fisk vi har til middag og da sitter han helt spinnvill og hyler på mer[;)]Han har matvett gutten[;)]
Har begynt sånn smått å la han få smake på andre ting så jeg har prøvd å gi han youghurt(biola)og det var stooor suksess!Tør ikke gi han så mye enda og det er ikke så populært det.Han blir gal bare han ser andre spiser og vil ha han også,så det kan være litt pinlig når vi er ute blant folk og brynjar blir helt gal og roper huh huh huh når han ser de spiser et eller annet!!!hi hi..
Nå blir sikkert noen å reagere på at han får spise fisk og youghurt og slike ting,men det finnes ikke allergier på verken min eller faren sin side så han er ikke i faresonen for det.
Slik gjorde jeg det med Synnøve også og hun er en jente som spiser absolutt alt.Finnes ikke tull med henne i matveien.Eneste jeg vet at hun ikke liker er stekt sopp,men noen ganger spiser hun det bare for å kjenne etter om hun har begynt å like det.hehe..

Gosh..dette ble langt-beklager så masse..[:D]Det jeg skulle frem til egentlig er at Jonas neppe trenger mer mat enn det han får fra deg,men det er sikkert lurt å begynne å introdusere han for nye ting slik at han venner seg til nye smaker og andre konsistenser.Han begynner jo å bli en stor gutt og skal spise orntli`mat snart så jeg personlig tror det er lurt å la de smake andre ting bare for en gradvis tilvenning[:)]

P.s snakker om en blid unge da gitttil å fullstendig spise opp!!

Takk for svar alle sammen. Glemte å legge til at han får smake på omtrent alt vi spiser, fra skive til potetmos..en liten bit i ny og ne for å venne seg til andre smaker....og det går fint, spiller ingen rolle for han...bare gaper..hehehehe...
menmen...får høre med hs i morra tenker jeg...skal dit da! [;)]

Imponert over at du fullammer ennå.. kjempebra!! ( og litt misunnelig[8|])

En jeg kjenner fullammet alle sine 5 gutter til de var 2 år (pga mye allergier i familien)
(ikke femlinger, altså[8D])
og de er friske og raske alle sammen![:D]

Imponert over at du fullammer ennå.. kjempebra!! ( og litt misunnelig)

En jeg kjenner fullammet alle sine 5 gutter til de var 2 år (pga mye allergier i familien)
(ikke femlinger, altså)
og de er friske og raske alle sammen!

Thanx! føler meg heldig ja....ser mange som sliter, men for meg har det gått av seg selv. heldigvis!!

Høres bra ut, Jonas har jo atopisk xem, så det har jo vert en av grunnene til at jeg har vert litt "pysete" med maten....[;)] men er liksom redd for å gjøre noe gæli liksom...[:)]

Steik så flink du er som fullammer enda!!! Er dødsimponert!![:D][:D]
Høres jo ut som han får nok mat iallefall!![;)] Er vel eneste det med jernet som de andre sier!
Og smake på ting får han jo!!

Du får nok ett godt svar på helsestasjoneni morgen!![;)]

Herregud så sinnsykt bra at du fullammer enda..Det tror jeg ikke det er mange som har gjort så lenge..Han ser nå ut som han får det han trenger [:)]  men kanskje han trenger mer jern ja..Vet ikke helt jeg

Jeg er SUPERIMPONERT av at du fullammer enda
Synes det er kjempebra jeg! Og han får jo smake på ting så jeg ville bare hørt hva de mener på helsestasjonen. For jeg har aldri kjent noen som har klart å fullamme så lenge som deg så jeg vet ingenting om det kan gi for lite jern eller noe.. [8|]

Har du vært på helsestasjonen nå?
Venter spent på hva de mener! [:)]

Bør vel kunne holde mer eller mindre med pupp i en mnd's tid til vel...[8|]
Andre som har hatt sånn sus i puppinga har ihvertfall kunne drøya til ca 8mnd'er...

Back
Topp