ang. "mammablogger"

ORIGINAL: Labambie

Svæææært mange av disse bloggene er ganske urealistiske mener nå jeg. De viser jo alltid bare gull og glitter, aldri noe negativt. De har svære flotte hus, alle innredet shabby chic, dyre flotte klær og biler.

Hadde vært forfriskende å lese en blogg om gulp, søvnløse netter, renselse og krangling med gubben. [:D]
kan lage en jeg[8D] over med gulpingen da[:-]

ORIGINAL: Snikesnuppa

Svæææært mange av disse bloggene er ganske urealistiske mener nå jeg. De viser jo alltid bare gull og glitter, aldri noe negativt. De har svære flotte hus, alle innredet shabby chic, dyre flotte klær og biler.

Hadde vært forfriskende å lese en blogg om gulp, søvnløse netter, renselse og krangling med gubben. [:D]

JEG gjorde det jeg... og fikk beskjed av bygdesladderet her at "jeg var da såååå negativ, jeg måtte ha mer positive ord i innleggene mine, og ikke se så svart på alt......." Og folk synes jeg er kjempeslem mot både mann og barn.

Tjohoi, så der har man igjen for å være ærlig på godt og vondt gitt... [:'(] [8D] hahahaha, nå skrev ikke jeg om renselse og slik altså. Men om våkenetter, og opp- og nedturer...

Det er jo som regel bra at man er ærlig, men hvorfor skal man skrive om sine private problemer på nett? Selvfølgelig har alle familier/par sine opp- og nedturer, men det er da ikke noe hele nabolaget/verden trenger å ta del i? Det som skjer i hjemmet bar vel ikke kollegene dine eller gammeltante Randi noe med? Hvorfor skal mannen din finne seg i å bli utlevert på nett? Hvorfor skal barnet ditt finne seg i å bli allemannseie for h*n i det hele tatt aner hva internett er?

Nei, i mine øyne er det både umoralsk, unødvendig og merkelig at mødre blogger om familien sin. Selv om det virker harmløst i hennes øyne!

ORIGINAL: *FruM*

Jeg elsker å både lese og skrive blogg - blogger om ikke bare barnet men andre ting også.
Legger IKKE ut bilder av Thea naken, eller bilder av bæsjen hennes (HAR faktisk sett noen har gjort det på en blogg, og andre nakenbilder og VELDIG "ille" ting å legge ut på en blogg.)
Prøver å legge ut det jeg synes er koselige hendelser i hverdagen.

MEN bare for å si det, så er det ikke slik at dette blir leggende på nett for evig og alltid.
Bloggen kan slettes og stenges, og da blir alle innlegg borte.
Så når Thea går på ungdomsskolen er det lite sansynelig at jeg fortsatt blogger og da også lite sansynelig å oppdrive dette på nett. Men om hun har lyst til å lese hva som ble lagt ut av henne kommer jeg uansett til å fremkalle bloggen som bok før jeg slutter [;)] Hun skal da absolutt få se alt som dreier seg om henne og som ligger på nett.

Uansett så ja... Vi kan ikke vite om de som 13 åringer synes slikt er okai eller ikke.
MEN som foreldre så må vi selv bestemme hva synes er greit og ikke.
Noen synes det er helt okai å legge ut noen ting på en blogg, andre ikke.
JEG har valgt å ha en blogg, og jeg har valgt å være med på tvprogram.
Om Thea reagerer på det når hun blir eldre ANER jeg ikke, men som foreldre er det vi som bestemmer når de er små.

OK - sånn er det, og slik kommer det garantert til å være! [:)]
Om man ikke synes om at folk legger ut slike ting, så dropp å gå inn på disse bloggene, da blir dere bare mer "provosert! [:-]

Phu, lang og rotete svar fra en mammablogger! [:-]

Jeg leser ikke blogger i det hele tatt, men jeg har jo vært innom blogger til personer som jeg kjenner og blir overrasket over hva folk tillater seg å legge ut av informasjon om både sine venner, kjæreste, barn og øvrig familie. Både i form av bilder og historier. Selv har jeg et par ganger blitt nødt til å ta kontakt med venner for å be dem slette bilder/innlegg som omhandler meg og sønnen min, og jeg blir ordentlig provosert når folk legger ut sånt uten å forhøre seg med meg først. Jeg tenker også at det blir det samme prinsippet når foreldre legger ut masse info om barna sine, for barna er ikke i stand til å ta det valget selv. Det finnes sikkert mange fine mammablogger som er laget i beste mening, men du er sikkert enig i at disse kan misbrukes i andre enden? Pedofile som koser seg med barnebilder er jo bare et eksempel, og barna trenger vel ikke å være nakne for å vekke interesse. En ekkel tanke, men tror likevel det kan være lurt å tenke den før man lager "mammablogg".

Jeg blogger ikke men liker og lese andre sine.[:D]
Jeg er flink til og skrive opp/filme og ta bilder av hendelser i hverdagen vår som vi som familie tar vare på[:D]

ORIGINAL: Thep1

Jeg blogger ikke men liker og lese andre sine.[:D]
Jeg er flink til og skrive opp/filme og ta bilder av hendelser i hverdagen vår som vi som familie tar vare på[:D]

[:)]

ORIGINAL: Dollysmurfen

Jeg synes det er helt okey. Folk må få gjøre som de vil.
Men finnes det kjedeligere lesning enn "Ååååh, vi er så lykkelig hele tiden!" og "Idag kjøpte jeg....".
Nei vettu hva.. Jeg spyr av slike "briefe om hvor vellykket vi er"-blogger.

Sier ikke med dette at folk ikke skal få ha det bra, men det er helt klart litt trist mtp at noen faktisk tror at det skal være slik og streber etter perfeksjonisme. Noe noen vet er umulig.

Ja, folk må gjøre som de vil. Men man bør jo ta hensyn til barna sine, hva de vil og kanskje ikke vil! At folk blogger om seg selv gir jeg katta i, men når de utleverer sine små, uskyldige barn så blir jeg litt provosert.

Det du sier om at enkelt blogger bare vil dele det positive, det skjønner jeg nesten bedre. Nå påstår jeg ikke at det er interessant å lese om hvor flink nabo-Guri er til å trene eller vaske, men jeg har i hvert fall ikke noe med at nabo-Knut er utro mot henne! Trøbbel i privatlivet bør forbli privat, synes jeg. Det er ikke noe som hele bygda trenger å ta del i. Hvis de som faktisk gidder å følge slike blogger tror at ander lever perfekte liv og ikke har noen problemer, så synes i grunnen jeg også at det er trist. Men hvem er så dumme? Hvorfor skal folk ha lyst til å dele sine problemer på blogg? Og hvis det finnes mennesker som trenger at andre gjør nettopp det, for at de skal klare å akseptere sine egne problemer... Ja, da har de jo et veldig stort problem bare der[8D]

Jeg er jo en såkalt "mammablogger" selv, så det sier vel seg selv at jeg ikke er "imot" det. Men, man må selvfølgelig tenke over hvilken opplysninger og bilder man legger ut... Tenker også at det har en del med alderen på barnet å gjøre. JEG mener at dess eldre barnet blir, dess mindre bør man dele.

Egoistisk? Joda, det kan vel kanskje kalles egoistisk - men hva er det som IKKE er egoistisk? Det er vel egentlig egoistisk å sette barn til verden også. Egoistisk å ta valg for barnet, for man VET aldri hva barnet ville valgt selv - selv om man selvfølgelig gjør det i beste mening.

syns det er veldig fint jeg, så lenge folk ikke legger ut nakenbilder eller bilder hvor ungen sitter med fingern i nesa. det er ikke så kult når en blir større. nakenbilder er forsåvidt ikke kult uansett.

ORIGINAL: AnaBanana

Ser for meg linniiie dama nå [8D] Gudbedre.... ( http://www.linniiie.com/ )

hahaha for en kongekul blogg!

Back
Topp