Ang. liv i magen

mamatina

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Dere som kjenner liv, kjenner dere like mye liv hver dag?

Like mye er vel vanskelig å si, men passer på at det ikke er for lite. Hadde en veldig rolig dag på søndag, da drakk jeg sjokolademelk og kjente godt etter, for lite liv er litt ekkelt. Da kom det heldigvis noen gode spark :)

Kjenner man lite (ift vanlig) liv/ingenting bør man ringe føden altså! Har en jordmor-venninne, så hører jo litt ekstra hvor viktig det er å kjenne liv, ikke lenge siden noen jeg kjenner var i begravelse til en baby (død i magen) heller, så er vel litt ekstra obs, kanskje.. Ufattelig ekkelt å høre om sånne ting når man er gravid :( Men er jo viktig på samme tid..

Kjenner han omtrent like mye hver dag, men er forskjell på hvilke type bevegelser det er. Noen dager er det mange sterke og tydelige spark, andre dager er det gjerne bare romstering der inne (tenker at han kanskje da ligger med ryggen ut).

Om jeg kjenner like mye hver dag er vanskelig å svare på, men jeg kjenner liv flere ganger dagelig hvertfall :)

Stort sett full fest her og! Sterke, harde spark ofte..! Trenger bare drikke et kaldt glass vann, så er det baluba..

Jeg er 24+2 og er først siste uken det har blitt hver dag. Men det er ikke like mye. Er tre dager siden jeg kjente noen gode harde spark utenpå feks. Var hos legen idag, og hun sa at det er først nå det skal begynne å stabilisere seg mer og mer.

Ja, er kanskje vanskelig å si om det er like mye :) Hadde en veldig rolig dag i går, men kom en del på kvelden, og i dag har det vært full fres igjen :) Har nok litt å si hvordan de ligger når de fortsatt er så små. Jeg er nok ekstra oppmerksom og nervøs siden jeg har opplevd at det har vært helt stille der før, og at det da var dødt :/

Noen dager er det "plagsomt" mye, andre er det "skummelt" lite. Vanskelig å si fra dag til dag men kan helt klart si at man vil nok ikke merke samme type liv hver dag ;-)

Kjenner mye liv hver dag, men kan ikke si jeg har merket noe mønster i det enda.
Men somregel våkner frøkna når jeg står opp om morran, og hun kvikner til med liv om jeg legger meg nedpå for å slappe av, og når jeg legger meg om kvelden. Når jeg ligger ligger jeg på siden av magen og da får jeg nesten alltid respons :)

Jeg er 22 uker på vei idag, har kjent liv hver dag siden 19+4. Men er ikke like mye hver dag :) men jeg har morkaka på fremre vegg da, mulig det har noe å si. Men kjenner tydeligvis spark fra utsiden da han først setter i gang :)

Kjenner stort sett liv når jeg setter meg ned eller legger meg for å sove :) Er det full rulle hele dagen merker jeg ikke den lille. Men jeg har morkake på fremrevegg, så det kan jo ha litt å si fortsatt :)

Nå driver han med litt sideveis karatespark mens mamman surfer ;)

varierer veldig. sykehuset sa vi skulle kjenne regemessig etter uke 28, for det var så varierende før det

Jeg kjenner veldig mye spark hver eneste dag. Men det er stort sett når jeg sitter eller ligger rolig. Så hvis eg er veldig travel en dag er det klart at jeg kjenner mye mindre.. Men det er jo bare å slappe av litt, så er sparkeguri i gang:)

Noen som kjenner som meg? At det av og til kjennes ut som om det kommer en fot ut nedentil? ;) Hehe, skjønner dere? Ganske harde, tydelige spark ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

her varierer det veldig hvor mye jeg kjenner og det har bekymret meg da jeg har en veldig aktiv baby i magen... men fikk vel egentlig bekreftet i går at jeg kjenner langt ifra alle bevegelsene (må si jeg kjenner mye da og de fleste dagene er det full rulle jevnlig gjennom hele dagen, men innimellom har jeg noen dager det er veldig rolig).

Var på en ekstra UL i går (første vekstestimering og måling av blodkar og div.) da var babyen så aktiv at hun slet lenge med å få tatt de målingene hun skulle, jeg kjente en del av bevegelsene, men langt ifra alle :-) de kan nok også bli påvirket av vår form.

I helga var jeg skikkelig dårlig, kraftig forkjøla/influensa lignende opplegg og hele helga var det ekstremt lite liv og kjenne, jeg var skikkelig bekymret faktisk. da jeg nevnte dette på sykehuset i går sa hun damen at det kan være en kombinasjon av hvor babyen sparker (f.eks innover mot ryggen) og at babyen var påvirket av min dårlige form.

Stort sett full fest her og! Sterke, harde spark ofte..! Trenger bare drikke et kaldt glass vann, så er det baluba..

Her også! Hadde aldri drømt om at det skulle være så mye bevegelse. Redd jeg får ei skikkelig urokråke!! Natt og dag...føler hun aldri sover!

Hun er ganske vill i magen her også, sparker og romsterer, spesielt når jeg skal legge meg :) Når jeg ligger på venstre sia sparker hun heeeeelt bananas inni der :P Mannen syns det er gøy å holde handa på magen for å kjenne sparka :) <3

Noen som kjenner som meg? At det av og til kjennes ut som om det kommer en fot ut nedentil? ;) Hehe, skjønner dere? Ganske harde, tydelige spark ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Heheh ja jeg kjenner det, føler at akurat som om foten kommer ut ja både ved endetarmen og nedentil foran;) Kjenner stortsett liv hverdag spesielt når jeg sitter og slapper av eller skal legge meg. Kjenner også når jeg skal stå opp på morran. Det var ganske stille i dager, det var ekkel, babyen ga bare respons når jeg presser litt på magen, var kanskje bare litt ekstra trøtt og sliten;) hihi

Back
Topp