ang legging

lille iskaffe

Forumet er livet
Sunniva har aldri vært lett å legge.Meste er nok vår egen feil, da vi har latt oss "lure" av henne. Men, da vi flyttet så tenkte vi at da skulle vi begynne på nytt.Hun klatret ut av sprinkelsenga så hun har fått ny seng(skuveseng) og eget rom. Soverommene er i 2.etsje. Det som er problemet er at jeg kan godt bruke 1/2 time med henne om kvelden der oppe på hennes rom, lese litt, synge osv, MEN 3-5 timer syns jeg blir litt lenge. Vi har vel prøvd de fleste legge tider som er.Hun står opp klokken 07.00 da hun skal i barnehagen. Sover 1/2 til 1 time på dagen.Det må hun, da er hun helt borte.Hun nekter å sove.Gråter ikke, men skravler og synger.Går vi ut av rommet så går hun ut av sengen å vræler til hun er så tett at hun brekker seg.har prøvd lyset av og på.Prøvd musikk.forslag?

Hvor lang tid tar det før hun sovner hvis du sitter på rommet hennes?

ORIGINAL: opus dei

Hvor lang tid tar det før hun sovner hvis du sitter på rommet hennes?

tja, alt fra 2 timer til det er så seint at jeg skal legge meg selv.

Har du prøvd å aktivisere ho ekstra mye etter middagstid, gjerne ute? 2 timer var mye. Skjer det samme flere dager på rad hvis du sitter der? Kanskje tiden minskes etterhvert?

hun er ute i barnehagen + at vi pleier å være ute etter middag for å "slite" henne ut. Hun er en veldig aktiv unge med masse energi, men skulle tro det var stopp for henne en gang også. Er nok mye i det at vi har skjemt henne bort.Hun veit hvordan hun skal "ta" oss. MEN det er det å komme på rett spor uten så alt for mye hyl.

Ho er sikkert ikke skjemt bort, og ho skal sikkert ikke "ta" dere i den forstand. Første bud, tror jeg, er å gjøre leggestunden og rutinene rundt den til en hyggelig stund sammen. Dette med å ha faste ting man gjør og at legginga blir en positiv greie. Kanskje prate litt/forberede ho litt på forhånd før kveldsstellet osv....

dytt

har snakket med hs om dette og hun sa at flaske med melk kan hun fortsette med til hun får inn legge rutine så hun får denne med 60 ml melk.Da hun drikker den så leser vi for henne. Da vi har lest i 10 min- 15 min så sier vi at nå er det natt.MEN for henne er det IKKE natt da asså[&:]

Back
Topp