ang legging

smurfix

Elsker forumet
hvor lenge lar dere de ligge å skrike etter de er lagt?? mini har en tendens til å våkne og skrike hver gang hu legges ned i senga.[&:]
jeg får helt vondt i mammahjertet mitt og klarer ikke la være å ta henne opp etter noen min.[:(]
hu er akkurat lagt nå og bare sutrer, prøver å være sterk å ikke gå ned med en gang, men er vanskelig...

Jeg tar henne opp med en gang, synes hun er for liten til å ligge og skrike [:)]

Lar han ligge litt, men kommer an på om han har mistet smokken eller ikke..
Jeg gir han smokken eventuelt, og hvis han ikke skriker så han begynner å hoste,
lar jeg han ligge til han sovner.. Noe som ikke pleier å ta noe mer enn 5 min..
Ellers hvis han skriker til han hoster, lar jeg han ligge max 5 min før jeg tar han opp og legger meg i
senga med han, og roer han.. Han vil ikke roe seg i sin egen seng (ikke når han virkelig HYLER).
Bærer han så over i senga hans, og da går det stort sett greit [:D]

har ikke begynt med det enda jeg [8|]

men tulla mi har en del magevondt så jeg kunne aldri latt henne skrike når hu har vondt.. tenker å begynne i 4 måners alderen vist hun er blitt bedre da

Hun skriker ikke ved legging (enda ihvertfall).
Litt sånn "klaging" med en gang, men det går over etter 5 minutter.

jeg har skikkelig problemer på det punktet hehe klarer nesten ikke la han ligge å sutre en gang hehe så blir ikke lenge skriking her gitt før det er opp i mammas armer hehe men prøver hele tiden da og holde meg hard og trøste så langt det lar seg gjøre i senga...
men han skriker ikke særlig mye ved legging da og ligger alltid i sin egen seng

phu... hu sovna endelig.. sutra/gråt en stund og plutselig var det stopp.. har ikke tørt å gå inn til henne enda i frykt for å vekke hu igjen. hører jo gryntinga hennes på babycallen...

kanskje dette er løsningen å bare la hu ligge å sutre litt, kanskje hu faktisk begynner å sovne I SENGA si og ikke ved puppen hver kveld..
har ikke gjort dette før nå i kveld, men det er fordi jeg syntes hu har vært for lita. men nå har hu jo passert 3 mnd. og vil ikke tro hun har vondt av å sutre litt, selvom jeg helst skulle ha løpt inne der og trøsta og kosa.. [&:]
får et lite stikk av dårlig samvittighet egentlig[X(]

Min kan ofte gråte endel ved legging, men han ligger ALDRI alene å gråter. Da står en av oss inne der, og shhher og stryker på han.
De er for små til å ligge alene å gråte..

mini her ligger bare å snakker med uroen sin, så det skal han få lov til å gjøre alene :-) grining har han ikke begynt med.... enda.... ved legging [:D] *bank i bordet*

eh.. lar aldri lillebror skrike. Trenger det ikke[:)] Men kan vel komme en dag hær oxo. Så kjepphøy skal jeg altså ikke være[:D]

ORIGINAL: ilabom

Min kan ofte gråte endel ved legging, men han ligger ALDRI alene å gråter. Da står en av oss inne der, og shhher og stryker på han.

Vi gjør sånn også. Sitter alltid ved siden av vuggen og koser og synger og passer på at smokken er i [:)] Hun kan gjerne være sinna i 15-20 minutter før hun kommer på at det egentlig er veeeeldig deilig å ligge i vuggen sin og sove... [8D]

de gangene jeg har sitti ved senga hennes og stryki påhu og prøvd å få henne til å roe seg har jeg brukt halvannen til 2 timer!! [&:] 
jeg lar henne ikke hylskrike, da går jeg inn, men når hun sutrer lot jeg være... så istedet for nesten 2 timer jeg har pleid å bruke så roa hu seg og sovna på 20 min.. [:)]

Kommer litt an på hvordan hun har vært den aktuelle dagen egentlig.. sovet mye/lite, hatt litt trøbbel med mage,spist dårli eller godt, etc...
På en helt normal dag, med tørr bleie og mett mage som har fått rapt, så er det som regel bare litt sutring som kommer og da lar vi henne ligge hvertfal 5-6 min før vi går inn.. mer skal som regel ikke til[:)]

ORIGINAL: ilabom

Sign [:)]
Jeg går ikke ut før jeg vet at han har roet seg (feks et smil eller bubling) Han kan buble og leke med uroen sin opptil en halvtime, men jeg går inn med en gang han begynner å sutre/gråte.

Jeg er opptatt av at det å legge seg å sove skal være en positiv opplevelse.

Her kan jeg legge henne og hun ligger og grynter og dytter ut smokken, og det holder at jeg går å gir henne den et par ganger så sovner hun. Hun kan også ligge å pludre for seg selv, da lar jeg henne ligge, men de gangene hun hyler tar jeg henne opp med en gang, og da tar det opp til en time før hun roer seg. Gjerne litt mat.

lille M er litt merkelig hun. Når hun får lov å legge seg i 23 tiden, sammen med oss, legger jeg henne bare opp i sengen hennes og hun sovner med en gang, kanskje lager hun litt koselyder, eller sutrer litt, men griner/hyler aldri.

hvis jeg legger henne i 19/20 tiden derimot hyyyler hun etter noen minutter, som om hun skjønner at jeg ikke ligger på rommet... så her er vi ikke så strenge med legginga enda.. begynner hun å grine og hyler så tar jeg henne opp hun får lov å sove nede i stua.

hun er ikke 3 mdn en gang, så jeg har ikke lyst å la henne hyle og skrike på rommet. rutiner vil vi nok få inn etterhvert som hun blir eldre... tror det går seg til ganske automatisk....

lar han ikke grine alene i senga si, bare venter litt for å se om griningen gir seg når han får roet seg der. Jeg er der og gir ham sutten og stryker på ham, går kanskje ut en bitteliten tur og inn igjen og hjelper han å finne roen med å få hendene opp til hodet og klut inntil ansiktet. Hvis ikke det hjelper han å bli rolig, så tar jeg han gjerne opp igjen...

Vi lar han ikke ligge og skrike, men går inn til han med èn gang. Men tar han aldri opp!! Han har alltid bare mistet smokken, så vi dytter den inn igjen og sitter ved siden han til han har roet seg. Ikke til han har sovnet, det må han klare på egen hånd. Må legge til at han er utrolig flink til å sovne på kvelden (kl 19.30-20.00). Han sovner noen ganger med èn eneste, og stort sett innen 15 minutter.  

Synes hun er for liten til å ligge å skrike. Jeg lar henne ligge å klage/sutre, for kanskje hun roer seg. Men når hun griner tar jeg henne opp. Kommer til å gjøre det frem til hun er ca 4-6mnd. Vil at hun skal være trygg, og ikke forbinde sengen med noe fælt [;)]

Back
Topp