ang legging

*LillMi*

Gift med forumet
(ok da, får vel si hei litt forsiktig for dette er jo faktisk mitt første egene innlegg her på veeeldig lenge)

Hvordan er barna å legge for tia? Finner de fort roa? Har dere noen rutiner eller ting som må til for at mini skal få sove?

Mini har stort sett vært veldig grei å legge hele veien. Han spiser kvelds stort sett til samme tid hver kveld, deretter er det badet, vaske, stelle, potte og tannpuss før vi går inn på soverommet. Der får han en flaske med melk før jeg synger en sang, legger han ned i senga og synger en sang til, sier god natt og går ut. Han gråter veldig sjeldent, men hvis han gjør det går jeg inn med en gang. Vi har hatt noen dager nå nylig hvor han har hylt helt hysterisk på kveldene, opp mot to timer. Vi har likevel fulgt rutinene som jeg skrev først, men vi har måttet være inne hos han til han sovner, kose, bære, puske, synge, bysse, sjusje osv. Etter 3-4 dager ga det seg og nå er vi back on track [:)]

Her går det stort sett veldig greit med legginga. Har faste rutiner med kveldsgrøt og litt melk før det bærer inn på badet for kvledsstell med vask, smøring(sliter med tørr hud), pysj og tannpuss. Så er det rett i seng hvor vi synger et par sanger før vi sier natta. Stort sett blir det stille etter dette.

Her driver hun med storinntykk av tenner om dagen,stakkars, så leggingen her i huset er egentlig veldig variabel for tiden[&:] I utgangspunktet er hun kjempe enkel og legge, og finner roa selv og sovner på 5 min[;)] Men nå som tennene herjer slik, så kan klokka fort bli 22.00 før hun roer seg[8|]

Vi har nok fast rutine ja[;)] Først grøt eller brød med 150 ml melk etterpå, så inn på badet, vaske seg, pysj og tannpuss[:D] Sier natta til pappa og storebror, også synger jeg alltid "når trollmor har lagt sine 11 små troll"[:)]

GÅR IKKE SPESIELT PÅ SKINNER, NEI...

ORIGINAL: ElinR

veldig greit med legginga hele tiden. etter kveldsgrøten og mme så er d tannpuss og litt lek og krabbing i stua. så legges hun i senga si og vi sier natta. thats it[:)]

samme her[:D]

Vi har hatt endel problemer i det siste, hvor han ikke har klart å finne roen og sovne uten at vi har holdt på ham, og det måtte vi hver eneste gang han våknet (maaange ganger ila natta). Og han kastet smokker og klut på gulvet, som vi måtte plukke opp.

Men så sluttet jeg å holde på ham og lot være å plukke opp smokkene (han får kluten om den skulle "falle ut" i blandt), og det tok ikke lange tiden før han skjønte tegninga. En lang natt og litt gråting et par dager, og nå går alt mye bedre. Han reiser seg nesten aldri (legger seg isåfall ned igjen selv), raser ikke fordi vi ikke holder på ham og kaster ikke smokkene. OG han sover bedre. Jeg sitter fortsatt hos ham, men gir ham minimalt med oppmerksomhet bortsett fra å si at han må legge seg ned å sove - og det tar bare ca 5 min før han sovner [:)]

Her går det bedre og bedre dag for dag, med noen unntak når det er tenner på gang eller hun ikke klarer å finne roen av en eller annen grunn.

Rutinene våre starter i 17-tiden med grøt, bad, pysj, flaske og tannpuss før vi legger henne i 18:30-19-tiden.

Etter tannpussen er det godnatt til mamma eller pappa, litt koseprat på vei til senga, lyset slukkes og vi sier god natt, og så får hun prate litt med seg selv og sovebamsen til hun sovner. Av og til må vi opp en gang eller to for å legge henne ned igjen når hun reiser seg, men det blir heldigvis sjeldnere og sjeldnere at hun holder det gående lenge.

Back
Topp