Ang lappen..

BambinoLukas

Gift med forumet
Ei jeg kjenner driver og tar lappen nå. Hun lurer på om det er lov til å ha andre passasjerer i bilen enn "ledsageren" (eller hva jeg skal kalle det [8D]) når hun øvelseskjører? Hun har spurt på kjøreskolen men de vet faktisk ikke!!! [8D][8D] Hun finner ikke noe om det i teoribøkene heller....

Jeg mener å ha hørt at det ikke er lov...

ORIGINAL: sakri

Har aldri hørt at det ikke er lov..

ikke jeg heller

jeg hadde andre i bilen når jeg øvelseskjørte, men ledsager må jo selvfølgelig sitte foran.

vet ikke åssen dett er nå da, med alt det nye greiene.

nei det er ikke lov

Før var det ikke lov, men det er det nå... [:)] Tror de er litt slakkere på det pga trafikalt grunnkurs og alt annet folk må ha nå..

det må ha vært lov når jeg toklappen, for når vi skulle kjøre til glattkjøring var vi jo to elever + kjørelærer i bilen. vi kjørte hver vår vei, og samme med mørkekjøring

ORIGINAL: m@rIt

ORIGINAL: squat

det må ha vært lov når jeg toklappen, for når vi skulle kjøre til glattkjøring var vi jo to elever + kjørelærer i bilen. vi kjørte hver vår vei, og samme med mørkekjøring

men det er ikke det samme som å ha med seg f.eks mamma/ei venninne i baksetet når man har kjøretimer
kan ikke se noen forskjell om det er en annen elev eller venninde/mamma. passasjer er passasjer

jeg var med mamma på en kjøretime jeg.. det var helt ok[:)]

ORIGINAL: Ihne

Kjørelæreren min sier du kan ha bilen FULL![:D][:D]
Så fremt det er seter til alle.
Er samme hvor mange du har i bilen. Bare ledsager sitter forran.

Du kan bli lettere forstyrret når du har flere i bilen.
Er nok derfor de på kjøreskolen helst ikke vil ha flere i bilen samtidig.

Den beskjeden fikk jeg fra kjøreskola for noen år siden[:)]

ORIGINAL: sakri

Har aldri hørt at det ikke er lov..

ORIGINAL: Isse

Begge kjøreskolene jeg har snakket med, sier at det ikke er lov å ha andre enn ledsager i bilen under øvelseskjøring.

Det e ikke lov og ha noen med når du øvelses kjører privat det sa min kjøre lærer det e jo noen år siden nu så det ka ha blitt forandra men tru ikke det

Det er LOV! Sjekket ut dette når jeg øvelseskjørte.[;)] (og det er 1år siden)

jeg tenker at når kjøreskolene er så usikre vet sikkert ikke politiet heller? evt er det vel smart og ringe de og høre??

ORIGINAL: BambinoLukas

Ei jeg kjenner driver og tar lappen nå. Hun lurer på om det er lov til å ha andre passasjerer i bilen enn "ledsageren" (eller hva jeg skal kalle det [8D]) når hun øvelseskjører? Hun har spurt på kjøreskolen men de vet faktisk ikke!!! [8D][8D] Hun finner ikke noe om det i teoribøkene heller....

Jeg mener å ha hørt at det ikke er lov...

Det må da være lov det!!!

Kjøreskolen arrangsjerte jo langkjøring for oss (med forbikjøring), glattkjøring og mørkekjøring med flere i bilene!!! Også byttet vi på å kjøre!

Dessuten hadde jeg typen min på en gang.

Tror poenget her er hvor ansvaret ligger. Og det tror jeg er kjøreskolen/kjørelederen. Er ikke sikkert alle ønsker å ha ansvar for flere enn den som kjører (i og med at de ikke kjører helt selv akkurat...). Mener det er mulig på oppkjøringen også...

Ja, også handler det vel litt om at den som kjører på ha konsentrasjonen på det å lære å kjøre, og ikke på de som sitter på! Så det kan tenkes noen kjøreskoler/kjørelærere ikke vil det rett og slett av den grunn.

Men jeg kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle være lov! (ved norsk lov altså)

~Maja~

Det var lov når jeg tok lappen ihvertfall...Jeg er gammel så det var i 92 tror jeg..[:D] Da var jeg praktikant for 2 barn og hadde dem med meg på kjøretimer

da burde hu seriøst bytte kjøreskole, hvis dem ikke vet det der...

Back
Topp