Ang. kynnere

bakemamma

Elsker forumet
Føler meg litt lettere "dum" her jeg sitter.. Ikke at det er noe nytt i det svangerskapet her da ;-)

Men jeg kan ikke si jeg husker at jeg hadde kynnere med førstemann. Nå er det uansett så lenge siden, at jeg husker ikke stort fra svangerskapet. Bare at det var helt normalt, lite kvalme, og ingen smerter.

Nå prates det en del om kynnere her inne, og jeg har jo lest om hvordan de "oppfører" seg. Magen blir plutselig hard, for så å bli myk igjen. Og at det kan oppstå etter mye aktivitet og stress.

Jeg kan ikke si at jeg kjenner noe til kynnere i det hele tatt. Har i alle fall ikke opplevd noe som kan ligne beskrivelsene på nett.
Derimot får jeg sting/hold i magen hvis jeg har gått mye. Akkurat som jeg gjør til vanlig når jeg ikke er gravid.... Bare at nå trenger jeg ikke gå så mye som før...

Er det kynnere?
Eller er det bare vanlig hold/sting?
Og... Er det også normalt å ikke ha kynnere?

Educate me ;-)

Hmm.. jeg aner egentlig ikke:P Dette er jo første gangen jeg er gravid så kan lissom ikke sammenligne det med så mye.. men jeg får også sånn hold i siden hvis jeg går litt for fort eller lignende (sånn som jeg får når jeg ikke er gravid også), men innimellom så merker jeg at hele magen strammer seg veldig og det er ikke spark, men det kommer ofte etter mye aktivitet fra babyen og hvis jeg har anstrengt meg veldig. Dette tror jeg er kynnere... men som sagt, aner ikke om det er to forskjellige ting eller hva det er :P men jeg føler at det er to forskjellige typer smerter.. 

Og om det er normalt å ikke ha noe særlig kynnere vet jeg heller ikke :p men tror hverken det ene eller det andre er unormalt :) 

For meg er det forskjell på hold og kynnere. Ved hold er det stortsett på en side og stikker i magen. Kynnere strammer i hele magen og stopper ikke med å være ubehagelig når jeg settet meg ned. Må vente litt før det gir seg.

Dunn skrev:
For meg er det forskjell på hold og kynnere. Ved hold er det stortsett på en side og stikker i magen. Kynnere strammer i hele magen og stopper ikke med å være ubehagelig når jeg settet meg ned. Må vente litt før det gir seg.

her og, og er nok like vanlig å ikke ha det:) i mitt første svangerskap hadde en kun litt kynnere de 2 siste ukene :)

Da er det helt klart ikke kynnere jeg har kjent så langt :-)
Er så godt at det finnes noen som klarer å forklare meg sånne ting enkelt :-p

ja, ja.. Skal vel være glad til at jeg ikke er "plaga" med kynnere så langt. Blir jo stressa og bekymra for ingenting om dagen.. Hormoner er altså så artig å ha masser av ;-)

Jeg får også sting når jeg stresser av gårde :S Sting er eneste måten jeg kan beskrive det på også, men da over ett større område, ca halve magen. Veldig ubehagelig. Gir seg om jeg stopper opp, men er tilbake så fort jeg beveger meg igjen. Det eneste som hjelper er å sette seg ned lenge.

Hadde det samme i forrige svangerskap. Beskrev det for jordmor den gangen, og hun mente på at det var kynnere, men ikke vet jeg. Har aldri hørt andre som har beskrevet det på den måten. Uansett måtte jeg få tilrettelagt jobben pga det.

Skal ta det opp med jordmor neste gang jeg er der og høre hva hun mener om det.  Får det sjeldnere på trening enn eller, på trening er det ikke så ille + at det går over igjen etter en liten stopp. merkelige greier .

Lurer også på hva disse kynnerene er. Gjør alle kynnere vondt?
Jeg kjenner av og til at magen blir hard og det kan føles litt ubehagelig, men det er ikke direkte vondt. Er spesielt nederst i magen jeg kjenner dette..Dette forsvinner relativt raskt.

Juice skrev:
Jeg kjenner av og til at magen blir hard og det kan føles litt ubehagelig, men det er ikke direkte vondt. Er spesielt nederst i magen jeg kjenner dette..Dette forsvinner relativt raskt.

Det hørtes mer ut som kynnere ja... Tror ikke alle kynnere er vonde, men jeg kan jo ikke si noe om det egentlig. For tydeligvis har jeg dem ikke :-p

Juice skrev:

Jeg har det på samme måte, og har vært usikker på om det er kynnere eller ikke - siden det ikke gjør direkte vondt, det er bare litt ubehagelig en kort stund..

Back
Topp