ang kvelds-amming

werana

Elsker forumet
de siste to kveldene har jeg ikke hatt nok melk til min lille prins-regner med det er økedøgn siden han spiser litt oftere enn "til vanlig". Men har både i går og i dag tidlig pumpet ut "spreng-melk", og den har han fått på kvelden... Noen som vet om puppene bare produserer gitt antal ml pr døgn eller? kan virke litt slik på meg idag... blir litt frustrert, for puppen er så mye lettere enn den hersens flaska som vi har måttet gi han de siste to kveldene...

hmmm... Kjipt! Men det sies at man har mindre melk om ettermiddagen/kvelden - ikke at det er noen hjelp for det å vite det [8D]

Puppene retter seg etter babyens spisemønster. Hvis ungen vil ha pupp ofte på kvelden, så går melkeproduksjonen opp på det tidspunktet. Nå er jo melka på ettermiddagen/kvelden mye tykkere og i lavere volum enn på formiddagen, men slik er det for alle.

Man har ikke et gitt antall volum, som du skjønner. Alt er individuelt, og tilpasset akkurat din baby. At man må pumpe iblant er jo ikke verdens undergang. Det retter seg nok snart opp, slik at du slipper mer pumping.

Jeg måtte amme så ofte en periode, så vi valgte å begynne med en mme-flaske før legging. Det resulterte i mega store og sprengte bryst. Han sov typisk fra 2-6, og jeg hadde lagt meg med spreng. Våknet av at jeg og senga var søkkvåte..

Så det jeg vel prøver å si, er at brystene produserer etter etterspørselen. Lure meg gav noe annet på det tidspunktet han pleide å spise ofte, så da ble jeg straffa. Hadde sikkert hatt økedøgn i forkant av dette [8D]

Back
Topp